2009-12-28, 23:15
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
nej nej en syriansk man i 30 års åldern blev misshandlad av han som sitter häktad för mordet i Ronna, hans äldre kusin var också misstänkt för det att ha dragit pistol och slagit medelålders mannen i huvudet med pistolen och hotat vittnena som såg det, var massvis med folk på plats. men endast den yngre blev alltså dömd, han var nog 16 år när det hände, våren förra året

Har svårt att förstå kopplingen mellan dessa händelser. Om det finns någon har du lust att förklara det lite tydligare?
Citera
2009-12-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Har svårt att förstå kopplingen mellan dessa händelser. Om det finns någon har du lust att förklara det lite tydligare?

finns ingen som helst koppling mellan dessa händelser, gav bara en snabb beskrivning vad den häktade i detta fall vatt inblandad i förut
Citera
2009-12-28, 23:57
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
finns ingen som helst koppling mellan dessa händelser, gav bara en snabb beskrivning vad den häktade i detta fall vatt inblandad i förut
Innan i tråden var det ju nån som skrev att den här skjutningen skulle vara en hämnd för en misshandel..
Citera
2009-12-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delije
Fick höra att kulan inte var ämnad för sigge utan för Danny Moussa. Danny moussa var det riktiga målet.

du har hört fel
Citera
2009-12-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
dm och sigge satt inte brevid varandra, DM hade slutat spela så han satte sig på ett annat bord. Mohaned satt med någon annan från xteam och spelade kort. så kom det någon kille från ingenstans.. han började skjuta DM och de andra som var där inne hoppade ner.. dom går upp och kollar så ser dom en kille stå ovanför mohaned och börjar skjuta

korrekt
Citera
2009-12-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder4ever
korrekt

varför fick sigge kulan då, vad hade han gjort o mot vem?
Citera
2009-12-29, 00:59
Medlem
danne_00s avatar
a.a.s

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1687913&id=619337203&fbid=4430959720 3#/profile.php?id=619337203

http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs116.snc3/16358_207965609300_516644300_2931170_6038325_n.jpg

Mycket möjligt att de kan vara han , ser syriansk ut , har flera bilder.. född 1990 dec står de, men kan nog gjort fel , då polisen även säger 18åringen , han är trots allt 18 fortfarande! äckel..
Citera
2009-12-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efg89
varför fick sigge kulan då, vad hade han gjort o mot vem?

sigge såldes! jävligt billigt oxå, fred slöts cash betalades o sigge var en del av avtalet,, han såldes av sina egna dem sk "röd gula"

man var tvungen o klippa nån så varför inte den nya snubben, han som härjade vilt i tälje, SIGGE VAR X-TEAMS PUNGKULOR i tälje

rip bror kommer älska dig förevigt
Citera
2009-12-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder4ever
korrekt

Jag förstår om det går fort vid en sån här situation....
Men om ni nu oftast (ej denna gången???) vart utrustade med skottsäker väst, då vet ni ju att det finns en hotbild.
Varför hade ni inte vapen och kunde gå till motattack mot en ensam förvirrad 18-åring??
Jag skulle alltid ha vapen i min närhet om jag kände att jag behövde väst.

Och de jag känner som oftast bär skyddsväst är folk som inte alltid gör schyssta grejor eller hamnar i konflikter pga sin tillhörighet, men dom brukar ju alltid ha någon i närheten som kan komma snabbt med beväpning då!!
Samt dörrvakter, men dom räknar vi inte in här.

Skulle dessa gäng varit ens lite åt vad maffian är skulle killen blivit knäppt innan han lämnat salen, för då sitter det alltid folk på lur, därimot inte sagt att killen inte skulle lyckats med sitt attentat, för det är nästan omöjliga att stoppa ens mot presidenter och RIKTIGT tunga gubbar, inte bara nån lokal leksaksgangster som säkert inte gjort något vettigt i gangstervärlden ändå (gissning). Att råna knarklangare, driva in skulder, åka i grupp jämt och klä sig i igenkännetäcknande kläder för att sprida rädsla när dom dyker upp, men att sedan aldrig göra något alls egentligen, är det Maffia???
Skulle en riktig maffia ens vilja in i Sverige hade inget gäng haft en chans och dom hade lagt ner snabbare än dom kunnat säga MC...

Tur vi inte har riktig maffia här utan mest harmlösa leksakskriminella som kraver in skulder för att dom inte klarar av att råna banker.
Citera
2009-12-29, 01:05
Medlem
Den häktade 18åringen är inte någon på bilden.
Sen vart han aldrig dömd för misshandeln på robil när han var 16 eftersom ingen peka ut honom på rättegången.
Citera
2009-12-29, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Jag förstår om det går fort vid en sån här situation....
Men om ni nu oftast (ej denna gången???) vart utrustade med skottsäker väst, då vet ni ju att det finns en hotbild.
Varför hade ni inte vapen och kunde gå till motattack mot en ensam förvirrad 18-åring??
Jag skulle alltid ha vapen i min närhet om jag kände att jag behövde väst.

Och de jag känner som oftast bär skyddsväst är folk som inte alltid gör schyssta grejor eller hamnar i konflikter pga sin tillhörighet, men dom brukar ju alltid ha någon i närheten som kan komma snabbt med beväpning då!!
Samt dörrvakter, men dom räknar vi inte in här.

Skulle dessa gäng varit ens lite åt vad maffian är skulle killen blivit knäppt innan han lämnat salen, för då sitter det alltid folk på lur, därimot inte sagt att killen inte skulle lyckats med sitt attentat, för det är nästan omöjliga att stoppa ens mot presidenter och RIKTIGT tunga gubbar, inte bara nån lokal leksaksgangster som säkert inte gjort något vettigt i gangstervärlden ändå (gissning). Att råna knarklangare, driva in skulder, åka i grupp jämt och klä sig i igenkännetäcknande kläder för att sprida rädsla när dom dyker upp, men att sedan aldrig göra något alls egentligen, är det Maffia???
Skulle en riktig maffia ens vilja in i Sverige hade inget gäng haft en chans och dom hade lagt ner snabbare än dom kunnat säga MC...

Tur vi inte har riktig maffia här utan mest harmlösa leksakskriminella som kraver in skulder för att dom inte klarar av att råna banker.

Håller med dig
Citera
2009-12-29, 01:07
Medlem
broder4ever du har pm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in