Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-22, 21:24
Medlem
BilboBus avatar
Jag är uppväxt med MAC. OS 7.6-9 är de OS som jag känner(kände) mig hemma vid. Farsan konkade hem olika Macar hela tiden som liten. Ångrar verkligen inte att jag spenderade min tid som liten vid en Mac. Att säga att Windows är logiskt och lättanvänt måste ju vara dagens skämt för min del. Jag använder Windows nu sen ett par år tillbaka men känner mig mer hemma vid OS X, som jag använder då och då. Merparten av familjen äger nämligen en Mac, den enda anledningen till att jag använder Windows är program utbudet (spel då, alla andra program finns det i princip varianter till OS X som presterar minst lika bra) samt ekonomin. Vid ett ev. laptop köp finns är det ju ingen snack om saken att det blir en Mac. Kommer nog hålla mig vid en "PC" för desktop dels för att jag bygger den själv och det blir billigare, även om man får räkna med en hel del raseri utbrott vid användandet av Windows.
Citera
2009-12-22, 21:26
Medlem
:038:7
Citera
2009-12-23, 02:43
Medlem
Snöjs avatar
Alla ni som säger (och förmodligen tycker) att logiken i Mac "lyser med sin frånvaro", hur vana är ni vid Mac egentligen? Är det ett konstaterande efter att endast ha suttit vid Mac någon enstaka gång, eller kanske bara så långt som en vecka i sträck?

De flesta Mac-användare har använt både Mac och Windows i ett antal år vardera, och är därför mer kapabla till en sanningsriktig* jämförelse. Till skillnad från många Windows-användare, där de flesta enbart har suttit vid en Windowsmaskin i hela sitt liv och - som jag skrev ovan - på sin höjd kanske har suttit vid en Mac någon enstaka gång.

Det säger ju sig självt egentligen. Vi som är vana med båda systemen kan se deras nackdelar och fördelar efter egna upplevelser, och välja det vi gillar bäst. Till skillnad från många av er andra, där ni gav upp redan första gången ni satt vid en Macintosh för att det inte var ett dugg likt det ni redan är vana vid. Tänk er att någon testar Windows för första gången, och det enda han gör är att spela MS Röj och surfa in på Aftonblaskan. Hur ska han kunna få sig ett sanningsriktigt** intryck av att systemet ifråga har något bra att erbjuda? Spela ett tråkigt spel och surfa på Aftonblaskan kan jag minsann göra på mitt eget systemet också, och bättre därtill. Jag skiter i det här och går tillbaka till det jag är van vid.

* & ** = sanningsriktig/sanningsriktigt kan vara fel ord. Jag säger inte att något är bättre än det andra, eller att det är fakta. Men ni förstår nog vad jag menar.

Det här behöver inte vara Off-topic heller, om någon tycker det. Vänd på det hela och ta det tvärtom, som att man var uppväxt med Mac och aldrig använt Windows. Det skulle säkert bli samma sak. Man är lite rädd för att byta system, men det kanske är lite spännande ändå. De få som vågar kanske blir jättelyckliga och älskar Windows jättemycket, och kan inte förstå hur han kunde ha använt en Mac hela sitt liv.

Missförstå mig rätt, jag gnäller inte på någon. Försöker bara förstå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in