2009-12-19, 17:46
Medlem
InkeTinks avatar
Är det LAG på att man måste gå och pissa hos soc om dom vill att man ska pissa regelbundet?

Vad händer om man vägrar?
Är 20 år gammal.

Har sökt men har inte hittat det som svarat på min fråga, länka gärna annars.
Citera
2009-12-19, 18:02
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkeTink
Är det LAG på att man måste gå och pissa hos soc om dom vill att man ska pissa regelbundet?

Är 20 år gammal.

är inte säker, men fram tills 21 så tror jag dom kan göra vad dom vill med dig. =D
Citera
2009-12-19, 18:27
Medlem
sålänge du inte får pengar av soc kan dom inte tvinga dig.
Citera
2009-12-19, 18:28
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
sålänge du inte får pengar av soc kan dom inte tvinga dig.
när jag kom i kontakt med dom för diverse grejer så fick jag klart för mig att fram till 21 års ålder kan dom lägga LVU på dig iallafall.
Citera
2009-12-19, 18:32
Medlem
Min bästa vän fick brev från soc då han var 20 att dom fått en anmälan om cannabismissbruk och ville att han skulle komma till dem och pissa.
Då ringde han och sa, eh, jag vet inte vad du fått för info men jag har inga problem med droger och har ingen lust heller att komma och pissa hos er.
Han slapp och mer har det inte varit sen dess.
Citera
2009-12-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
Min bästa vän fick brev från soc då han var 20 att dom fått en anmälan om cannabismissbruk och ville att han skulle komma till dem och pissa.
Då ringde han och sa, eh, jag vet inte vad du fått för info men jag har inga problem med droger och har ingen lust heller att komma och pissa hos er.
Han slapp och mer har det inte varit sen dess.

*Edit- kom på att det kan ju vara en annan femma om du åkt dit av snuten, vilket min polare inte hade.
Citera
2009-12-19, 18:46
Medlem
Tror att soc har toaletter, så du kan pissa hos dom.
Citera
2009-12-19, 20:18
Medlem
SMD FBs avatar
I värsta scenariot kan det se ut så här:

Om du inte går och pissar så sätter soc ett omedelbart omhändertagande enligt LVU och då hamnar du på en låsbar avdelning där du pissar när du kommer in. Där kan du sitta många månader, ända till du fyller 21 sen så är du fri. Tills du får LVM. Men det är lite svårare att få som sagt generellt.
Citera
2011-11-14, 02:10
Medlem
Dmizors avatar
Bump! Ja, min fråga är ju hur praxis är hos soc... Jag skulle behöva dra dit och be om bidrag för att klara mig den närmsta tiden, men har också torskat på två ringa tidigare under året. Antar att jag då kommer behöva ta urinprov för att kunna få några pengar? Är 21.
Citera
2011-11-19, 04:39
Medlem
fittluders avatar
på tal om ämnet.. har blivit dömd till att pissa för blaze. så då hörde soc av till mig och jag gick dit, dom börja snacka om nån cannabis behandling att jag skulle få pissa.. sen bestämde vi oss för ett datum typ nästa veckan där på att jag skulle gå dit o pissa.. sen den gången sket jag att gå dit.. sen dess har dom inte hört av sig, det var typ en månad sen. fast tappade luren nån dag innan jag skulle pissa så vet inte om dom ringt till min lur. men dom kan ju hur lätt som helst skicka ett brev hem till mig eller ringa mitt hem nummer.. men det har dom inte gjort. plus att när jag vart dömd för blaze var jag 17år men har nu fyllt 18 år.. kan det bero på de? skit irriterande för nu har jag inte blazat på en hel månad....kan man börja blaza igen eller vad håller soc på med?
Citera
2011-11-22, 21:13
Medlem
fittluders avatar
Citera
2011-11-24, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InkeTink

Är 20 år gammal.

Soc & arbetslivsförvaltningen är 2 olika saker.

Soc = tar hand om problem / sociala / missbruk / familj & liknande.
Arbetslivsförvaltningen = Ger pengar till de som itne kan klara sig själva.

Soc, om du är över 18 och inte har haft en utredning sen tidigare så kan du lika gärna skita i det. Om du har haft utredning sen tidigare så får de starta en ny utredning och tvinga dig att pissa.
Året du fyller 20 går du över från ungdomsenheten till vuxenenheten. Vuxen enheten jagar inte knarkare på samma sätt som ungdomsenheten. V-enheten arbetar mest med friviliga & LVM.
Arbetslivsförvaltningen, du får pengar från de, om de kräver att du ska lämna urinprov så måste du tyvärr göra det.
Senast redigerad av roxs 2011-11-24 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in