2009-12-19, 10:22
Medlem
DYFNKJs avatar
Såg nån minidebatt på Nyhetsmorgon igår. Expressen vs Aftonbladet. Ämnet var islam och Aftonbladet attackerade Expressen och sa att de öste ur sig islamfobi.

Skit i det! Det finns många islamkramare där ute i Sverige som hävdar att vi måste välkomna islam och värna om deras "rättigheter".

Nu till frågan: Tror ni att man i muslimska mellanöstern sitter och säger "Nej, vet ni vad. Nu får vi vara lite mer positiva till kristendomen! Låt oss bygga en kyrka för att visa hur varmt vi välkomnar de kristna! Låt oss äta griskött, låt oss lyssna på populärmusik. Låt oss göra allt det den kristna västvärlden gör för att visa på hur öppna, toleranta och moderna vi är!"

Tror ni det?
Citera
2009-12-19, 10:23
Medlem
Omtankes avatar
Nej
Citera
2009-12-19, 11:10
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Nej givetvis inte. Majoriteten av alla muslimer jag träffat håller på sin religon (finns dock mycket undantag vad gällande musiken samt en och annan "fläskolycka")
Citera
2009-12-19, 11:12
Medlem
Russens avatar
Jag vet inte hur de är typ i polen eller i italien eller i grekland , men i sverige är vi ju inte speciellt troende, så spelar de någon roll för oss? Det är ju inget hot mot våran "religion" eftersom de flesta av inte tror på en,
O en motfråga också , bara för att en människa är efterbliven, måste man själv vara det också ? Vi kan visa vägen,

Edit: Sen finns det faktiskt ganska många icke troende muslimer, eller så tror jag det iaf, det kan ju inte vara ett "kristet fenomen" människan är ju trots allt en människa,
Det finns tex grisuppfödning i turkiet, endast för att Vi västerlänningar ska bacon till frukost på hotellen, så visst sker det förändring,
Senast redigerad av Russen 2009-12-19 kl. 11:18.
Citera
2009-12-19, 11:29
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russen
Jag vet inte hur de är typ i polen eller i italien eller i grekland , men i sverige är vi ju inte speciellt troende, så spelar de någon roll för oss? Det är ju inget hot mot våran "religion" eftersom de flesta av inte tror på en,
O en motfråga också , bara för att en människa är efterbliven, måste man själv vara det också ? Vi kan visa vägen,

Edit: Sen finns det faktiskt ganska många icke troende muslimer, eller så tror jag det iaf, det kan ju inte vara ett "kristet fenomen" människan är ju trots allt en människa,
Det finns tex grisuppfödning i turkiet, endast för att Vi västerlänningar ska bacon till frukost på hotellen, så visst sker det förändring,

Islam är inte bara en religion där snavade du första gången, andra gången du snubblar är att bara för att en viss förändring kan ske i turkiet så behöver vi inte importera stora delar av somalia.
Citera
2009-12-19, 12:03
Medlem
Den dagen Ezzelino skriver något positivt om Judar är den dagen då muslimer får en mer tolerant inställning till andra religioner...
Citera
2009-12-19, 12:14
Medlem
DYFNKJs avatar
Muslimerna garvar ju åt oss flata svenskar och ser imperialismen som en piss i havet vad gäller svårighet. Kan inte nån riktigt inbiten mussekramare hitta tråden och svara och delge sina åsikter i ämnet.
Citera
2009-12-19, 14:01
Medlem
Olaus Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DYFNKJ
Såg nån minidebatt på Nyhetsmorgon igår. Expressen vs Aftonbladet. Ämnet var islam och Aftonbladet attackerade Expressen och sa att de öste ur sig islamfobi.

Skit i det! Det finns många islamkramare där ute i Sverige som hävdar att vi måste välkomna islam och värna om deras "rättigheter".

Nu till frågan: Tror ni att man i muslimska mellanöstern sitter och säger "Nej, vet ni vad. Nu får vi vara lite mer positiva till kristendomen! Låt oss bygga en kyrka för att visa hur varmt vi välkomnar de kristna! Låt oss äta griskött, låt oss lyssna på populärmusik. Låt oss göra allt det den kristna västvärlden gör för att visa på hur öppna, toleranta och moderna vi är!"

Tror ni det?
Emellertid är det väl fullkomligt ointressant hur kristna och kristendomen behandlas i Mellanöstern? Sedan när blev Mellanöstern ett föredöme för Sverige och Europa? Och om man i Mellanöstern började bejaka kristendomen mer och ge religionen ett större samhällsinflytande, borde vi då göra detsamma med mohamedanismen här i Sverige? Självklart inte!

Att vara emot närvaron av väsensrämmande folk och kultur i sitt eget land, behöver inte motiveras närmare. Som svensk har man all rätt i världen att vilja bevara sitt land från sådant som inte hör hemma här, som exempelvis mohamedanismen. Den rätten är inte på något vis knuten till hur mohamedanerna beter sig i sina egna länder.
Citera
2009-12-19, 14:22
Bannlyst
Det här är en fråga som kulturisterna vidarehänvisar istället för att besvara den. Självfallet är även dessa idioter väl medvetna om att så inte är fallet. Det är bara västvärlden och den civiliserade mannen som skall underkasta sig främmande kulturflugor.
Citera
2009-12-20, 04:38
Bannlyst
Yes We Can:p

Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Nej
jo definitivt, hört talas om libanon? arab emiraten? etiopien? syrien? palestina/israel? även somalia finns en del kyrkor. Utbilda dig lite skulle verkligen hjälpa dig att inte skapa konstiga trådar i framtiden
Citera
2009-12-20, 04:44
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amasu
jo definitivt, hört talas om libanon? arab emiraten? etiopien? syrien? palestina/israel? även somalia finns en del kyrkor. Utbilda dig lite skulle verkligen hjälpa dig att inte skapa konstiga trådar i framtiden

Nu tror jag du missade lite angående vem som skapade tråden, är du lika förvirrad i ditt resonemang kanske?
Du kanske kan ge exempel på var i den muslimska världen man bestämt sig för att äta griskött eller vilka muslimska länder som byggt kyrkor ÅT de kristna för att välkomna dem?

Ibland är det lättare att svara i en tråd om man läser vad TS frågar efter och sedan inte är gravt utvecklingsstörd och kan förstå innebörden i en fråga/skriven text.
Citera
2009-12-20, 11:36
Medlem
Smutzs avatar
Jag får väl ställa upp som ställföreträdande muslimkramare och svara på frågan. Svaret är naturligtvis att man i mellanöstern inte sitter och säger: "Nej, vet ni vad. Nu får vi vara lite mer positiva till kristendomen! Låt oss bygga en kyrka för att visa hur varmt vi välkomnar de kristna! Låt oss äta griskött, låt oss lyssna på populärmusik. Låt oss göra allt det den kristna västvärlden gör för att visa på hur öppna, toleranta och moderna vi är!"

Frågan är dock jävligt märklig, jag skall försöka förklara varför.
1. Vad enskilda muslimer i mellanöstern sitter och säger spelar antagligen inte en särskilt stor roll för de kristnas rättigheter, Bashar Al-Assad skiter väl exempelvis i om hans undersåtar vill bygga kyrkor.

2. Meningen "Låt oss äta griskött, låt oss lyssna på populärmusik" tycks implicera att vi kristna/sekulariserade svenskar sitter och äter halalslaktat kött och lyssnar på sufiska andliga sånger hela dagarna. Så är på intet sätt fallet.

3. Samma kritik gäller "Låt oss bygga en kyrka för att visa hur varmt vi välkomnar de kristna!". Västvärlden bygger inte moskéer åt muslimer, muslimer bygger moskéer åt sig själva. Rätta mig gärna om jag har fel.

För övrigt vill jag gärna påpeka att vad man gör i mellanöstern är egentligen ingen vidare värdemätare för hur muslimer beter sig överlag, den absoluta majoriteten bor i sydost- och centralasien. Lite som att glömma bort hela Latinamerika när man skall debattera katoliker.

Nu vill jag veta vad du, TS, vill påvisa med din dumma fråga. Jag antar att du menar att eftersom kristna inte behandlas väl i Mellanöstern så bör vi i Europa inte heller behandla muslimer väl, korrekt?
Om så är fallet tycker jag nog inte du verkar vara någon vidare kristen.

MVH / Ställföreträdande muslimkramare Smutz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in