Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-18, 20:33
Medlem
RasNeguss avatar
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): Vista
Service Pack: 2
Antivirus: avast
Brandvägg: Zonealarm free edition
Märkesdator eller självbyggd: Märkesdator. Dell Inspiron 530
Program som du har problem med, ange version: ZoneAlarm version:9.1.007.002 och Last.fm 1.5.4
Problembeskrivning: Låtarna jag spelar upp vill inte visas på min profilsida efter installation utav Zonealarm.
Felmeddelande:inget
Försökt hittills: Från början så frågade Zonealarm ifall jag ville tillåta Last.fm att få ansluta till internet och jag tillät. Sen har jag bara provat att sänka säkerheten i Zonealarm och det har inte funkat.

Jag vill alltså få Zonealarm att tillåta att låtarna visas upp på min profilsida.
Ska också tillägga att problemet endast är med Last.fms egna program. Skrobblingen fungerar utmärkt med Spotify som har det inbyggt.
Citera
2009-12-18, 22:02
Medlem
hasenfrasens avatar
Avinstallera bloatet Zonealarm. Windows egna brandvägg duger väldigt långt. Sitter du bakom en router och är antingen SPI'ad och/eller NAT'ad kan du t.o.m. avaktivera Windowsbrandväggen.
Citera
2009-12-18, 22:12
Medlem
StickyFingers avatar
Är last.fm typ som Spotify att man måste installera ett program på datorn?
I så fall gå in i Program Controll i ZA, Program se till att det har acess till Internet.
Citera
2009-12-19, 00:01
Medlem
RasNeguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Avinstallera bloatet Zonealarm. Windows egna brandvägg duger väldigt långt. Sitter du bakom en router och är antingen SPI'ad och/eller NAT'ad kan du t.o.m. avaktivera Windowsbrandväggen.
Ska avinstallera skiten. Strular för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in