Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-14, 22:33
Medlem
Puntis avatar
det står ju där...
Citera
2009-12-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punti
det står ju där...

Men jag behöver inte formatera datorn och så då?
Citera
2009-12-14, 23:17
Medlem
Ja, drivrutinerna till nätverkskortet kommer garanterat att fungera
Citera
2009-12-15, 02:20
Medlem
Nu är Windows 7 installerat och allt ser faktiskt ut att funka klockrent! Så länge denna version inte är någon trial så ska allt ha gått perfekt till!
Citera
2009-12-15, 02:29
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Testade det, men då kommer denna text upp: "Den här installationsskivan är inte kompatibel med den här versionen av Windows. Om du vill uppgradera måste du ha rätt installationsskiva. Du hittar mer information i datorns systeminformation. Om du vill installera en ny kopia av Windows startar du om datorn med installationsskivan och väljer sedan Anpassad (avancerat).

Vad ska jag göra?

Välj ny installation istället

När du installerar Windows 7 så sparas även gamla Windows mappen som Windows.old i C:\ så därifrån kan du sedan föra över allt som ligger i Mina Dokument, Mina bilder, favoriter från IE / Firefox etc. (Den informerar dig om detta innan installationen sätts igång)
Citera
2010-01-01, 19:24
Medlem
Det där funderade jag med på... drivrutinerna till Windows 7????
Så idag va jag inne på Asus hemsida och tog ner drivrutinerna till Win7 och installerade de till mitt chipset.

Ville inte köra default-drivers (sen är det vel alltid bättre och ta det från tillverkarens hemsida) så min fråga är:

Läggs nu denna drivrutin till mitt chipset som jag installerade åvanför den som är default i Win7 eller uppgraderar den bara?

För default drivrutinen gick ej att avinstallera innan jag la in den nya eller jag hittade inte hur man avinstallerar den.
Citera
2010-01-01, 19:46
Medlem
n155es avatar
Jag lånar gärna denna tråd lite.

Jag har en laptop som levererades med Vista och efter ett tag så vart jag less och installerade Windows 7 men då fungerade inte min Comviq surfsticka längre, jag och en bekant försökte lösa problemet men tillslut fick vi ge upp så de blev Vista igen.
Jag är sugen på att köra Windows 7 igen men Comviq har inte (vad jag vet) fixat drivisar till Windows 7.

Hur fan ska jag göra för att få min surfsticka att fungera?

Om jag kör i Windows 7 så har jag väldigt begränsad möjlighet att surfa om det inte funkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in