2011-11-06, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja.

VDS är utan tvekan en av de fem bästa målvakterna någonsin enligt mig. Casillas är inte det.

Edit: Med det inte sagt att Casillas ligger långt därifrån. Inte alls. Han skulle nog kunna platsa på en topp fem-lista.
Skönt att veta att det är en neutral icke-supporter som ger sin objektiva syn på det hela.

Har du ens sett någon match med Casillas? Jag vet att du är ett manchester united fan, vilket gör det ganska svårt att ta ditt inlägg på allvar.

Casillas är bättre, därmed basta.

Helt objektiv lista över modern tids bästa målvakt:
1. Kahn
2. Buffon
3. Casillas

Helt objektiv lista över modern tids bästa spelare:
1. Zidane
2. Ronaldo 9
3. Messi/Ronaldinho
Citera
2011-11-07, 00:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonito
Skönt att veta att det är en neutral icke-supporter som ger sin objektiva syn på det hela.

Har du ens sett någon match med Casillas? Jag vet att du är ett manchester united fan, vilket gör det ganska svårt att ta ditt inlägg på allvar.

Casillas är bättre, därmed basta.

Jag är Arsenal-supporter, och vad gäller Casillas vs VDS tror jag Casillas kommer bli ihågkommen som en större målvakt när hans karriär är slut då målvakter oftast når sin peak vid 30-årsåldern. Men i nuläget är VDS större för mig.

Edit: Håller med om din lista över modern tids bästa spelare för övrigt. Alltså, det är inte lätt att välja de tre bästa målvakterna detta decenniet. Kahn, Buffon, VDS, Casillas och någon mer (vem fan?) är ju absolut där och krigar.
Citera
2011-11-08, 20:43
Medlem
Adams-Rays avatar
Ser knappt något snack alls om Ryan Giggs!
En spelare av världsklass som detta år gör sin 21;a säsong med Manchester U borde prisas lite högre, det tycker jag definitivt. Med alla år på nacken så blir han inte heller sämre, han har hållit hög standard genom alla år. Att han har spelat 885 matcher och med ett målfacit på 161 mål för samma klubb säger också en del. Har vunnit allt man kan vinna inom den Engelska ligafotbollen + Champions League 2 ggr. Det enda han saknade var ett hyffsat landslag med en chans till att vinna någon trofé. Någon annan som håller med mig?
Citera
2011-11-08, 21:03
Medlem
MCFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adams-Ray
Ser knappt något snack alls om Ryan Giggs!
En spelare av världsklass som detta år gör sin 21;a säsong med Manchester U borde prisas lite högre, det tycker jag definitivt. Med alla år på nacken så blir han inte heller sämre, han har hållit hög standard genom alla år. Att han har spelat 885 matcher och med ett målfacit på 161 mål för samma klubb säger också en del. Har vunnit allt man kan vinna inom den Engelska ligafotbollen + Champions League 2 ggr. Det enda han saknade var ett hyffsat landslag med en chans till att vinna någon trofé. Någon annan som håller med mig?
Åh Ryan Giggs! En Manchester City produkt det som gör att han inte nämns kan ha och göra med att han föddes i "fel land". Han kunde ha spelat för England men ville hellre spela för Wales och just därför så kommer Giggs inte gå ner i historierböckerna som en av dom bästa - någonsin.
Citera
2011-11-08, 21:59
Medlem
Adams-Rays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCFC
Åh Ryan Giggs! En Manchester City produkt det som gör att han inte nämns kan ha och göra med att han föddes i "fel land". Han kunde ha spelat för England men ville hellre spela för Wales och just därför så kommer Giggs inte gå ner i historierböckerna som en av dom bästa - någonsin.

"Giggs is the most decorated player in English football history. He also holds the club record for competitive appearances. During his time at United, he has won 12 Premier League winner's medals, four FA Cup winner's medals, three League Cup winner's medals and two Champions League winner's medals. He has two runner-up medals from the Champions League, three FA Cup finals and two League Cup finals, as well as being part of the team five times when it finished second in the Premier League."

Någonstans tror jag faktiskt att han blir nedskriven som en av de bästa!
Citera
2011-11-09, 11:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Jag tycker nog att Messi förtjänar det mer! Ronaldinho var nog mer underhållande för Barcelona med sina konster men Messi tror jag tillför mer. Det var verkligen synd att Ronaldinho tappa gnistan för i sina glansdagar så var han riktigt bra.
Citera
2011-11-10, 00:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag tycker nog att Messi förtjänar det mer! Ronaldinho var nog mer underhållande för Barcelona med sina konster men Messi tror jag tillför mer. Det var verkligen synd att Ronaldinho tappa gnistan för i sina glansdagar så var han riktigt bra.

Jo..Helt magisk (iaf spektakulär på ett sätt världen inte hade skådat innan) fram till VM2006 då han bara skulle sätta pricken över I:et, 26 år gammal(ung)...där, och därefter planade allt bara ut, och sedan pladask ner. Lite sorgligt.

Han hade haft mycket att ge än idag på allra högsta nivå om han bara hade skött sig.
Senast redigerad av Steff83 2011-11-10 kl. 00:27.
Citera
2011-11-10, 09:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Helt magisk (iaf spektakulär på ett sätt världen inte hade skådat innan) fram till VM2006 då han bara skulle sätta pricken över I:et, 26 år gammal(ung)...där, och därefter planade allt bara ut, och sedan pladask ner. Lite sorgligt.

Han hade haft mycket att ge än idag på allra högsta nivå om han bara hade skött sig.
Det har du helt rätt i! Undrar vad som gick snett egentligen? Kommer ihåg att efter VM-2006 så var hans berömda leende bortblåst och han presterade verkligen inte bra. Men det bli bättre för honom när han skrev på för Milan, Men så bra gick det inte tyvärr för att han var verkligen en bra spelare.
Citera
2012-08-27, 11:16
Bannlyst
Vilket mål han gjorde inatt (?)

http://www.youtube.com/watch?v=0Zbl9-4Ijbo
Citera
2017-09-22, 17:19
Medlem
P.Gs avatar
Bumpar en gammal tråd med att man just nu kan se Ronaldinho spela futsal på Viaplay.
Citera
2017-10-13, 23:06
Medlem
user3815276s avatar
Ronaldinho var utan tvekan den bästa fotbollsspelaren som någonsin existerat när befann sig på toppen av sin karriär. Han insåg också själv att han befann sig på den absoluta toppen och att det inte längre fanns något att bevisa för sig själv eller för andra. Senare tappade han motivationen och blev ett fetto.

När han var som bäst var han ett monster; snabbhet, teknik, fysisk styrka. En komplett spelare. Han är inte bara årtiondets eller århundradets bästa spelare utan historiens bästa spelare.
Citera
2017-10-14, 03:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Ronaldinho var utan tvekan den bästa fotbollsspelaren som någonsin existerat när befann sig på toppen av sin karriär. Han insåg också själv att han befann sig på den absoluta toppen och att det inte längre fanns något att bevisa för sig själv eller för andra. Senare tappade han motivationen och blev ett fetto.

När han var som bäst var han ett monster; snabbhet, teknik, fysisk styrka. En komplett spelare. Han är inte bara årtiondets eller århundradets bästa spelare utan historiens bästa spelare.
Om man ser till högstanivån och karriärens topp så definitivt. Sett utslaget över hela karriären så inte alls nära. Dessvärre var det ju bara under en ganska kort tid som han var så bra. 4-5 år kanske. Men minnena av honom är starka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in