Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-11, 20:50
Medlem
systems avatar
Bland de forumdelar jag oftast besöker så tycker jag mig märka att det framförallt i forumet Bildhantering och grafisk formgivning ofta förekommer felposter. Där är mycket folk som vill ha hjälp då deras bildskärm, USB-minne, kylskåp eller Sony facking jävla Vegas(?) inte funkar som de ska. Jag har ofta undrat ifall de är bara är lata eller helt allmänt jävla dumma i huvudet.. men numera skiter jag i vilket.

Min fråga då. Finns statistik för vilka forum som har flest flyttade och/eller kastade trådar?
Citera
2009-12-11, 20:52
Medlem
Numbeds avatar
Jag tror de inte tänker på ordens innebörd eller tar de första och bästa
Citera
2009-12-11, 20:55
Medlem
Deemans avatar
Lite OT men ändå inte.... det borde gå att beräkna databasförfrågningarna för antal flyttningar som gjorts? är inte så haj på databaser men vet ju att det brukar gå att göra en hel del saker
Citera
2009-12-11, 21:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Bland de forumdelar jag oftast besöker så tycker jag mig märka att det framförallt i forumet Bildhantering och grafisk formgivning ofta förekommer felposter. Där är mycket folk som vill ha hjälp då deras bildskärm, USB-minne, kylskåp eller Sony facking jävla Vegas(?) inte funkar som de ska. Jag har ofta undrat ifall de är bara är lata eller helt allmänt jävla dumma i huvudet.. men numera skiter jag i vilket.

Min fråga då. Finns statistik för vilka forum som har flest flyttade och/eller kastade trådar?

Jag gissar på att för närvarande har just den forumdel vi just nu befinner oss i "Flashback - Allmänt" är bland de mest frekventa när det handlar om felplacering, en annan god kandidat är "Windows - Diskussion"
Citera
2009-12-11, 21:22
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag gissar på att för närvarande har just den forumdel vi just nu befinner oss i "Flashback - Allmänt" är bland de mest frekventa när det handlar om felplacering, en annan god kandidat är "Windows - Diskussion"

Övrigt ligger nog bra till också.
Citera
2009-12-11, 21:26
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Övrigt ligger nog bra till också.

och cannabis...

men för att knyta till ämnet, sparas det eller finns det statistik över antal slängda/flyttade poster per forumsdel?
Citera
2009-12-11, 21:28
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
och cannabis...

men för att knyta till ämnet, sparas det eller finns det statistik över antal slängda/flyttade poster per forumsdel?
Exakt. Där är frågan. Igen.
Citera
2009-12-12, 05:05
Avslutad
Nej, det finns ingen statistik för hur många trådar som blivit kastade från enskilda debattörer i ett forum.

EDIT: Kanske admin kan få fram sån statistik.
Senast redigerad av Psychopatic 2009-12-12 kl. 05:34.
Citera
2009-12-12, 20:58
Medlem
micaeles avatar
Har man tillgång till databasen och kan skriva querys kan man få fram det mesta som frågas här och lite till, men det är mig veterligen ingenting som redan finns byggt i vB.
Citera
2009-12-14, 13:00
Medlem
PernillaWahlgres avatar
Sen är det också så att ungdomar inte alltid är jättepetiga med att notera vad som skrivs var... Vissa personer är ungdomar hela livet, för en dyster sanning är att det inte råder något definitivt samband mellan ålder och intelligens.

Alltså att äldre på ett naturligt sätt skulle vara klokare än yngre.

Jag är inte säker på att "antal flyttade poster" är särskilt intressant. Ofta kan det bero på att tråden ändrar karaktär, eller att en moderator tycker att en viss tråd egentligen skulle passa bättre i ett annat ämne. Det är inte alltid av djävulskap eller lathet som en tråd skapas på fel ställe.

I så fall skulle det kanske vara mer intressant om några enstaka personer finns överrepresenterade i detta sammanhanget. Det kan faktiskt tillföra forumet ett värde.

Samma med dubbelpostning. Finns vissa användare överrepresenterade inom detta område?
Citera
2009-12-14, 13:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PernillaWahlgre
Samma med dubbelpostning. Finns vissa användare överrepresenterade inom detta område?
Det enda jag märkt är att merparten av felplacerade trådar och dubbelposter kommer från nya medlemmar, men det är inte så konstigt heller. Problemet ligger väl mest i att folk inte tar sig de minuter det krävs att sätta sig in i hur ett nytt forum funkar, utan postar där de anser det passar bäst utan att söka först och utan att kolla vad reglerna säger om dubbelpostning.
Citera
2009-12-14, 17:08
Medlem
Tlagnojs avatar
Rent intuitivt känns det som Fysik, matematik och teknologi har flest felplacerade trådar. Folk är ju helt blinda och vägrar inse att det har ett underforum för naturvetenskapliga uppgifter. Sen så är det väl rätt mycket felplacerat i Arbetsliv och Arbetsmarknad för tillfället men det beror nog till stor del på splittningen av arbetsliv och studier. Bubblare måste vara Cannabis där alla verkar tro att sålänge som man är påtänd så ska tråden postas där eller Övrigt där mycket hamnar eftersom folk inte orkar leta upp rätt forum att placera trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in