Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-08, 19:16
Medlem
abouts avatar
Hejsan alla glada flashbackare :P
Jag skulle vilja ha tips på hur man gör en anmärkning utan att det ingår senare i uträkningen. för att förklara lite mer ingående kan jag berätta att jag arbetar med att göra en prisundersökning och vill ha möjligheten att t.ex. göra: filmjölk, arla, 1 L: 12,90*
*=annat märke

det går att göra detta men sedan när jag ska göra en uträkning, t.ex. ca. priset för en vara elr få ihop summan av en hel "korg" så fungerar det inte tackvare den lilla *.

Tackar så hemskt mkt för svar, gissningar som inte är allt för vilda får ni gärna också skriva, då arbetet ska vra inne imorgon förmiddag
Citera
2009-12-08, 19:40
Medlem
Josts avatar
Pröva Shift + F2
Citera
2009-12-08, 22:03
Medlem
abouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jost
Pröva Shift + F2

värt ett försök men hände inte mkt förutom att skärmen blev ljusare ( knappen för ljusinställningarna sitter där) Jag gjorde så att jag färglade de som jag vill ha * på :P fungerar såklart men hade varit bra om man fick veta ett riktigt sätt
Tack så mkt ändå för att du gav dig tid
Citera
2009-12-09, 01:45
Medlem
Josts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av about
värt ett försök men hände inte mkt förutom att skärmen blev ljusare ( knappen för ljusinställningarna sitter där) Jag gjorde så att jag färglade de som jag vill ha * på :P fungerar såklart men hade varit bra om man fick veta ett riktigt sätt
Tack så mkt ändå för att du gav dig tid
Problemet är att jag har en pc och inte en mac så jag vet tyvärr inte snabbkommandona
Citera
2009-12-09, 01:51
Medlem
Josts avatar
Okej, försök detta:

Håll ned Ctrl och klicka i rutan där du vill kommentera (borde fungera som högerklick på pc) - du får då upp en lista.

I listan finner du "Insert Comment" (samma funktions som Shift+F2 på en PC)
Citera
2009-12-09, 11:46
Medlem
shift+f2+fn borde göra samma sak. fn-tangenten gör så att F-tangenterna tolkas som vanliga F-tangenter.
Citera
2009-12-09, 19:36
Medlem
abouts avatar
Jag måste vara dum i huvudet men jag lyckades inte med något av ovanstående sätt. hittade inte insert comment då mitt var på svenska( letade såklart efter en liknanade översättning) och när jag testade att hålla in fn knappen så fungerade den som den skulle, så det var helt ätt o jätte bra att lära sig men de pepp bara lite som att operationen inte gick att genomföra arbetet är ändå inlämnat och jag vill tacka igen för att ni tog er tid
Citera
2009-12-10, 13:11
Medlem
gläfss avatar
Tips till nästa gång är att göra en egen kolumn för anmärkningen? Den kolumnen kan du ju sedan flytta runt vart hän du vill. Jag brukar försöka separera data så gott det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in