2009-12-08, 17:28
Medlem
Hejsan!
Jag har ett litet problem. För några veckor sedan installerade jag Win7 Ultimate men eftersom tjejen inte gillar det så behöll jag Win Xp proff. Jag har två HDs, A och B kan jag kalla dem. Jag kunde inte komma åt HD B ifrån Win7 men lyckades genom någon guide på nätet fixa så jag hade access till den (B) ifrån Win7. Problemet är nu att jag kommer nu inte åt denna disk ifrån WinXP vilket är otroligt irriterande. Jag lyckas inte hitta någon guide som talar om hur jag ska göra så nu söker jag hjälp här. Jag kan se alla mappar på disk B ifrån WinXP men inte gå in i dem.

Alltså:
Jag behöver hjälp att få access till disk B i WinXP (jag kan använda A) och samtidigt få access till A och B i Win7. Hur gör jag detta?

Jättetacksam för hjälp!
Citera
2009-12-08, 17:32
Medlem
slashing_swords avatar
Jag hade exakt samma problem som dig när jag gjorde såhär. För mig löste det sig dock genom att jag högerklickade på hårddisken jag skulle in på och "Använd som administratör" eller vad det står (är en sådan där sköld som visar att det är en användare som måste verifiera valet).

Sedan laddade det ett bra tag innan jag tillslut kom in och kunde kopiera över mina filer till HDD #1 som jag hade Windows 7 på.

Testa och se om du hittar vad jag menar!
Citera
2009-12-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Jag hade exakt samma problem som dig när jag gjorde såhär. För mig löste det sig dock genom att jag högerklickade på hårddisken jag skulle in på och "Använd som administratör" eller vad det står (är en sådan där sköld som visar att det är en användare som måste verifiera valet).

Sedan laddade det ett bra tag innan jag tillslut kom in och kunde kopiera över mina filer till HDD #1 som jag hade Windows 7 på.

Testa och se om du hittar vad jag menar!

Tack för svar.
Jag hittar inget som heter Använd som administratör (eller motsvarande på engelska eftersom jag kör det).
Sen vill jag inte gärna flytta filerna utan vill kunna använda hårddisken ifrån båda operativsystemen. Jag kommer åt filerna ifrån Win7 men vill också göra det ifrån WinXP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in