Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
mansig: Även om det inte är förbjudet att titta på barnporr, så laddar du faktiskt hem barnporren genom att titta på den, och begår ett brott via den vägen.
(Ni som inte tror att man laddar hem allt man tittar på så föreslår jag att du tittar i mappen C:\Documents and Settings\[DITT ANVÄNDARNAMN]\Lokala inställningar\Temporary Internet Files) (använd start-kör och klistra in den adressen och så får du upp allt du varit och surfat på, tillochmed små hörnbilder av designen på hemsidor m.m.)
Att du gör rätt för dig och rapporterar den bör fria dig mot misstankar, gör de en koll så har du ju bara ett par barnporrbilder i din dator. De ser då att det är från den sidan som du kom in av på misstag som du rapporterat och lägger ner fallet.[...]
Nej, som jag förstått det som så är det inte olagligt att titta på bilder i webbläsaren. Jag är medveten om att bilder temporärt sparas i en mapp och jag tror att det blir ett brott om man först visar barnporr i webbläsaren och sedan går in i den mappen och tittar på bilderna. Om någon gör det så kan man se det i exif-datan för bilderna.
Edit: inte först.