Alf

2004-02-03, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Haha, det är det som är det fina! Han är lite som karlsson på taket, fast utan propeller

Ja precis, tänkte t.o.m. göra den jämförelsen själv när jag skrev inlägget, jag hatar Karlsson på taket också...
Citera
2004-02-03, 17:16
Medlem
Skulle inte vilja likställa Alf med Karlsson. Karlsson är mer dryg på ett otäckt snobbigt besserwisser-aktigt sätt. Jag hatar honom. Alf är med laid-back tyken och mycket skönare.
Citera
2004-02-03, 17:47
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trala-la
Skulle inte vilja likställa Alf med Karlsson. Karlsson är mer dryg på ett otäckt snobbigt besserwisser-aktigt sätt. Jag hatar honom. Alf är med laid-back tyken och mycket skönare.

*Nickar medhållande*

Karlsson är urtypen av en översittare,mobbare och utnyttjare!
Alf kunde också vara lite dryg men va fan,inlåst hemma hos Tanners med den farsan så.......

Jaja,jag vet,det var en tv-serie.Men en jäkligt bra sådan!
Citera
2004-02-03, 21:02
Medlem
omgstfus avatar
Ärligt. Mass-maila till typ tv3 eller nåt Dom lär ju fortfarande ha rättigheterna att sända serien!
Citera
2004-02-03, 21:15
Medlem
Krungtheps avatar
Max Wright som spelade William Tanner i serien ALF har gjort diverse biroller sedan dess.

Problem med sponken har han också skaffat sig, den 10 januari 2000 körde han av vägen i Hollywood aningen stukad. Bot och bättring lovades men det höll till september 2003 då han beslutade sig för att flytta några brevlådor och ett trafikljus i New York state. Full som ett AGA-kök...
Citera
2004-02-04, 14:52
Medlem
Tydligen går det att köpa en Alf DVD

http://www.tvshows.de/alf/e-dvd.htm
Citera
2005-09-01, 16:06
Medlem
Capones avatar
Jag har laddat hem första säsongen av ALF via bittorrent, och till skillnad från många andra serier jag kollade på när jag var yngre så håller ALF fortfarande måttet!
Citera
2005-09-01, 18:01
Medlem
linuxs avatar
Minns fortfarande intromelodin fast det var massa år sedan jag såg Alf.
Höjdpunkten var på dagis när vi lyssnade på en bandbok med Alf, det var nog en favvo innan man såg serien några år senare
Citera
2008-05-23, 22:53
Bannlyst
Alf borde repriseras

Är det inte på tiden att detta program sänds igen? kvalite mot för dagens skitprogram på tv..
Citera
2008-05-23, 22:56
Medlem
Johnny_Yens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
Äe det inte på tiden att detta program sänds igen? kvalite mot för dagens skitprogram på tv..

Ja! Affe va guld ju! Har nog inte sett det sen det gick första omgången på svt.

Kom han hem nån gång?
Citera
2008-05-23, 23:03
Medlem
Så jävla bra den serien var!!

det här är är fan bland de roligaste klipp jag någonsin sett

http://www.youtube.com/watch?v=lxeELj3QdQ4&feature=related
Citera
2008-05-23, 23:10
Medlem
wonderlands avatar
Saknar det. Hann nog bara se reprisomgången som jag tror sändes på nån av de kommiersella kanalerna.

Här är mannen i ALF-kostymen:
http://gfx.filmweb.pl/p/55/55/145555/51393.1.jpg

Jobbade på en cirkus innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in