låtar som man refererar med sommaren kan ibland vara väldigt personligt, även om man ser att vissa låtar
dire straits - walk of life
otis redding - the dock of the bay
bob marley - no women no cry
Spin doctors - two princes
Don henley - boys of summer
ofta återkommer i sammanhanget och är väl sommar i sitt essé.
För mig funkar även bla:
John mellancamp - Jack and diane, small town
Wycleaf Jean - Perfect gentleman
Moby - Porcelain
Ub40 - Kingston Town
John Denver - Leaving on a jetplane
Bruce Bringsteen - My hometown(det mesta med bruce funkar)
Roxette - How do you do
Lynyrd Skynyrd - Sweet home alabama
Daniel Lemma - Haze
CCR(även här, välj och vraka)
Perikles - vart ska vi sova inatt
osv.
Edit: Jag ändrar igen eftersom jag såg att sommarlista tråden bara var i spotify och det har jag inte.
Det jag sa var:
Nu är ju jag ny här men är det inte bättre att buffa en gammal tråd än att göra en ny likadan? Det börjar ju som även va aktuellt nu med sommarlåtar.
Jag skulle då vilja ha lite hjälp med min lista som jag sitter och smider på nu, har bara hunnit så här långt.
Bruce Springsteen – My Hometown
Pink Floyd – I Wish You Were Here
Magnus Uggla – Trubaduren
Edward Sharpe and The Magnetic Zeros – Home
Senast redigerad av byabarn 2011-05-09 kl. 18:10.
tjena flashbackare, jag letar efter några riktigt sköna tranciga houseiga drum n bass låtar, you name it, som passar utmärkt till sommarn då man kan sitta o tchilla till det ..
tjena flashbackare, jag letar efter några riktigt sköna tranciga houseiga drum n bass låtar, you name it, som passar utmärkt till sommarn då man kan sitta o tchilla till det ..
http://www.youtube.com/watch?v=SB9OJ1IjBEc Vill ha något nytt att lyssna på när man rullar ut cadillacen i sommar Vill inte ha massa tips på rockabilly och eddie meduza... Alla tips mottages