2009-12-01, 20:56
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Du menar inte vårdslöshet i trafik då?

Jag har för mig att det räknas som rattfylleri om man druckit. Men inte säker, någon får gärna fylla i mina luckor.
Citera
2009-12-01, 21:15
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Haha, måste man byta spolarvätska, det har jag aldrig gjort. Nog om det.
Det är din fulla rätt att skölja munnen och göra ett nytt prov. Det finns ju fler saker som kan påverka resultaten, hostmedicin och likörgodis t ex. På de gamla kristallampullernas tid så var även rökning en faktor som kunde påverka resultatet, hur det är med det nu vet jag inte.

Jag har en bil som inte du har...
Citera
2009-12-02, 12:24
Medlem
Nu var det Sverige TS frågade om, men i många delstater i USA räknas det automatiskt som rattfylleri om man har en "open container" i kupén, alltså en öppnad flaska eller burk med alkoholhaltig dryck. Föraren behöver inte ha druckit överhuvudtaget för att åka dit. Därför finns det inga raggare i USA...
Citera
2009-12-02, 12:34
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarket
Nu var det Sverige TS frågade om, men i många delstater i USA räknas det automatiskt som rattfylleri om man har en "open container" i kupén, alltså en öppnad flaska eller burk med alkoholhaltig dryck. Föraren behöver inte ha druckit överhuvudtaget för att åka dit. Därför finns det inga raggare i USA...

Men å andra sidan får du ha en mycket högre alkoholhalt i blodet i vissa stater och delstater i USA, är det inte i Californien du får ha en skrämmande hög alkoholhalt?
Citera
2009-12-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Men å andra sidan får du ha en mycket högre alkoholhalt i blodet i vissa stater och delstater i USA, är det inte i Californien du får ha en skrämmande hög alkoholhalt?

Tror det är 0,8 promille i alla stater numera. Jo då är man rätt full!
Citera
2010-06-17, 21:54
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Ja, vad är det man säger? 2 glas öl eller ett glas vin så borde man ligga och sniffa på gränsen, som en tumregel?

Beror väl på hur stora glasen är hehe, finns ju 1 Liters glas
Citera
2010-11-05, 21:14
Medlem
bassan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
2 promille?!?

Hur många promille hade du när du startade tråden?

HA HA HA! Underbart!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in