2010-01-16, 18:34
Bannlyst
Hmm, förlåt, tillsägelse...

FunkyCatso, vad ä kilopriset på tryffeln i Östermalmshallen? Jag behöver tryffel till oxfilén nästa helg
Citera
2010-01-16, 18:49
Bannlyst
FunkyCatso köper du svart tryffel? Du borde väl köpa vit hehe
Vilken tycker du ä bäst till såsen till oxfilén?
Citera
2012-07-09, 13:56
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosa
FunkyCatso köper du svart tryffel? Du borde väl köpa vit hehe
Vilken tycker du ä bäst till såsen till oxfilén?

Fast sen så är ju vit tryffel inte den billigaste.. runt 80 per kilo.
Men det är väldigt trevlig tryffel, blev tryffelrisotto av det som doftade hur nice som helst. Men de tallrikarna blev ju inte billiga.
Citera
2012-07-10, 23:24
Medlem
Någon som vet ifall man kan köpa sig tryffel någonstans i Uppsala? Eller måste man pallra sig bort till huvfudstaden?
Citera
2012-07-11, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljfudge
Någon som vet ifall man kan köpa sig tryffel någonstans i Uppsala? Eller måste man pallra sig bort till huvfudstaden?

http://martina.se/ har haft tryfflar förut. Nu vet jag inte. Vi levererar tryfflar till Uppsala. De skickas hem till en säljare som distribuerar ut dem. Vet dock inte om hon har några beställningar på gång innan hösten.
Citera
2012-07-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Det skumma är med NK att tryffeln verkar lysa med sin frånvaro. Jag var förbi där förra veckan för lite inköp av olivolja och tänkte passa på att kolla tryffeln, men allt var borta. jag hade inte tid att fråga efter tryffeln, men skumt var det. Kanske dom har bytt leverantör eller har krisen slagit undan benen på den dvärgliknande tryffelmarknaden?

Förut hade dom både hel vinter- och sommartryffel tryffelolja och så dom där små skivade flarnen av tryffel.

Ska se om jag inte kan komma förbi där snart igen, då ska jag fråga vad som har hänt

tryfffeln brukar stå till höger bakom charkdisken. Bara fråga nån i charken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in