Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-25, 23:34
Medlem
giddans avatar
Hej FB!

Jag har lagt in Windows XP på min dator igen och laddade ner SP3 från Mictosofts hemsida. Men installationen går ej felfritt och ungefär efter halva så kommer en dialogruta upp som lyder "Det gick inte att läsa eller skriva till databasen". Det sista installationsprogrammet hinner slutföra är att det "säkerhetskopierar registret", det är när han sedan går över till att skapa en återställningspunkt som dialogrutan kommer upp.

Jag har aldrig varit med om något liknande problem, inte heller på denna dator och då har jag installerat SP ett antal gånger. Testade även installera SP2 fast med samma resultat.

Tack på förhand!
Senast redigerad av giddan 2009-11-25 kl. 23:37.
Citera
2009-11-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giddan
Hej FB!

Jag har lagt in Windows XP på min dator igen och laddade ner SP3 från Mictosofts hemsida. Men installationen går ej felfritt och ungefär efter halva så kommer en dialogruta upp som lyder "Det gick inte att läsa eller skriva till databasen". Det sista installationsprogrammet hinner slutföra är att det "säkerhetskopierar registret", det är när han sedan går över till att skapa en återställningspunkt som dialogrutan kommer upp.

Jag har aldrig varit med om något liknande problem, inte heller på denna dator och då har jag installerat SP ett antal gånger. Testade även installera SP2 fast med samma resultat.

Tack på förhand!
Det kan bero på många saker. Om skrivning ej är tillåten är det ngn mjukvara som förhindrar det, möjligen ngt säkerhets-program.
Se över din programmiljö att du inte har malware och att tex Antivirus är uppdaterat innan du provar igen. Du kan även testa från felsäkert läge.

Annars prova uppdatera normala vägen via http://windowsupdate.microsoft.com istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in