2009-11-22, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad jobbar du med själv? Vad har du bidragit med till den utveckling du talar om?

Går i gymnasiet, på "lediga" dagar som t.ex. studiedagar och konstiga lovdagar jobbar jag på en mindre byggfirma, efter gymnasiet blir det troligen bankväsendet.

Till alla andra: Klart kvinnor har gjort framstående ting i samhället, men hade de kunnat skapa ett likadant samhälle som idag?
Citera
2009-11-22, 13:54
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Män kan enklare tjäna stora pengar utan ubildning enklare än kvinnor utan utbildning ty män kan bygga.
Har kvinnor skapat något vettigt, om kvinnor alltid klonats och män inte existerat, hade då kloning varit uppfunnen? Hade någon bil uppfunnits, eller något fordon över huvud taget? Hade någon bro byggts? Hade telefoner funnits? Hade det funnits hus?

Män skapar världen, kvinnor använder den.
Om kvinnor varit klonade hade det förmodligen varit så att kloning funnits, ja.
Jag tror jag stoppar där...
Citera
2009-11-22, 13:55
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Går i gymnasiet, på "lediga" dagar som t.ex. studiedagar och konstiga lovdagar jobbar jag på en mindre byggfirma, efter gymnasiet blir det troligen bankväsendet.

Till alla andra: Klart kvinnor har gjort framstående ting i samhället, men hade de kunnat skapa ett likadant samhälle som idag?
Så du menar att det är männen som alldeles själva skapat samhället?
Herregud!
Citera
2009-11-22, 14:11
Bannlyst
Citat:

Hahaha - så du går i gymnasiet är ca 19 år och snackar som om du levt ett liv!

Lilla vän....
Citera
2009-11-22, 14:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
efter gymnasiet blir det troligen bankväsendet.
Kul! Det jobbar många kvinnor inom bankväsendet i övrigt.
Citera
2009-11-22, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kul! Det jobbar många kvinnor inom bankväsendet i övrigt.

Äh - han ska bygga en egen bank av legobitar och sedan ska han sitta därinne och spela monopol med kompisarna och verkligen kämpa för att få bygga hotell på Östermalm
Citera
2009-11-22, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Om kvinnor varit klonade hade det förmodligen varit så att kloning funnits, ja.
Jag tror jag stoppar där...

Syftet med frågeställningen som icke skall tolkas bokstavligt, är att om det BARA funnits kvinnor som på något sätt kunnat föröka nya kvinnor och inga män själva, hade det funnits kloning då?
Citera
2009-11-22, 18:05
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Syftet med frågeställningen som icke skall tolkas bokstavligt, är att om det BARA funnits kvinnor som på något sätt kunnat föröka nya kvinnor och inga män själva, hade det funnits kloning då?
Känns ju som en relevant frågeställning.
Om du hade varit en buss, hade jag fått åka med dig då?
Citera
2009-11-22, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Känns ju som en relevant frågeställning.
Om du hade varit en buss, hade jag fått åka med dig då?

En "bussig" man - är det inte vad alla vill ha
Citera
2009-11-24, 10:13
Bannlyst
Angående frågeställningen

Eftersom TS specifikt frågar om "labila kvinnor kan..." så utgår jag ifrån att TS är medveten om att det finns stabila kvinnor också och därför blir frågeställningen lite knasig. Labila människor är väl sällan vare sig produktiva eller pålitliga, så labila kvinnor bör väl ställas mot labila män om man ska lägga något genuspespektiv på detta?
Citera
2009-11-24, 11:52
Medlem
Mulatts avatar
Kvinnorna skulle fortfarande levt i en grotta om det inte vore för männen.
Citera
2009-11-24, 12:25
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulatt
Kvinnorna skulle fortfarande levt i en grotta om det inte vore för männen.

Här är det ju så tragiskt att man som icke feminst och med tron på folks generella intelligens börjar undra....

Du vet att det är 18års gräns här va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in