Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Tjenare! Jag fick hem min nya laptop idag och har precis installerat Windows 7 och testade spela CS 1.6 men det fungerar dessvärre inte. Går inte spela i OpenGL och vet inte vad jag ska göra.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=468910
Vanligtvis så är det gamla drivisar så har man fått installera de nyaste och så har det fungerat men jag har redan de senaste drivrutinerna men det fungerar inte i alla fall. Grafikkortet i datorn är antagligen inte det bästa - men ett såpass minimalistiskt spel som CS 1.6 bör väl fungera?
Hoppas på att någon har en aning om hur man kan lösa detta.
MVH Midsummer
Det kan vara så att din dator inte har stöd för openGL, om det är en prillans så använder den sig nog av directx. Beroende på vad det är för någo (minipc) så lär du ju ställa ned grafiken i programmet först innan du försöker spela, är det en 8 tummare så lär ju 640 funka, annars 1024 om det är 10, är det ännu större ska det inte vara några problem.
windows 7 ska vara bakåtkompatibel till xp och inga nödvändga inställningar ska därför vara nödvändiga. DOCK!!! så provade jag att installera serious sam, och var då tvungen att ställa in kompatibilitetsvy för windows xp i alla fall.
fungerar inget av detta så lär ju det faktiskt vara ramminnet som inte räcker till, så du får kolla vad max är och uppgradera, leverantörer är grymt osmidiga. lämna tillbaka den eller kräv maxat ramminne då windows 7 på bärbar idag är i regel ganska resurskrävande.
fungerar andra program på datorn som inte är grafikrelaterat?