Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 09:57
  #49
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Men hur förklarar man att det är så pass många som har blivit botade från allt möjligt elände när dom börjat med kolloidalt silver? Kan det verkligen vara en slump?
Det finns fler förklaringar än textutrymme i ett inlägg. Och ja, det är troligen en slump. Det är därför silvret aldrig presterar i blindade placebokontrollerade studier. Men för att lista några av de vanligaste felen som alternativmedicinare aldrig lär sig förstå: att vilja tro på preparatet, selektivt minne, regression mot medelvärdet, självbegränsande/självläkande tillstånd och skyttevärnsmentalitet.

Du kan ta vilken modalitet som helst, du kommer att hitta många individer som svär att det fungerar. Bara att läsa på nån kosttillskottsförsäljares hemsida så ser du att allt fungerar...

Men det mest fascinerande är hur vissa inte ser sina egna argument.
1, Big Pharma ljuger för att tjäna pengar, inget fungerar (alt aktivt dödar människor).
2, Per-Olov som säljer kolloidalt skriver på sin hemsida att det fungerar, och det fungerar.
Citera
2018-03-16, 10:00
  #50
Medlem
Inte svårt att göra det själv. Behövs en stripa silver, rent vatten, 36v ström och lite tid. Sedan så kan du använda samma stripa många många gånger. Tror nog inte att du blir silverfärgad utav den minimala dosen.

Men ta gärna massa antibiotika istället! Jättebra för din bakterieflora. Som tidigare post så skall vi lita på ”Big Pharma” eftersom dom bara har ditt bästa i åtanke! Pfizer for president

Kolla även upp Non-collodial silver. Är ännu bättre 🙃
Citera
2018-03-19, 01:33
  #51
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Det finns fler förklaringar än textutrymme i ett inlägg. Och ja, det är troligen en slump. Det är därför silvret aldrig presterar i blindade placebokontrollerade studier. Men för att lista några av de vanligaste felen som alternativmedicinare aldrig lär sig förstå: att vilja tro på preparatet, selektivt minne, regression mot medelvärdet, självbegränsande/självläkande tillstånd och skyttevärnsmentalitet.

Du kan ta vilken modalitet som helst, du kommer att hitta många individer som svär att det fungerar. Bara att läsa på nån kosttillskottsförsäljares hemsida så ser du att allt fungerar...

Men det mest fascinerande är hur vissa inte ser sina egna argument.
1, Big Pharma ljuger för att tjäna pengar, inget fungerar (alt aktivt dödar människor).
2, Per-Olov som säljer kolloidalt skriver på sin hemsida att det fungerar, och det fungerar.

Nu är det ju dock bevisat att kolloidalt silver faktiskt hjälper, och det är inte Per-Olov i Hälsobutiken som påstår det:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2996348/

Om det är effektivt mot bröstcancer så lär det ju hjälpa mot andra cancerformer också.
Citera
2018-03-20, 18:49
  #52
Medlem
Låt oss säga att man är sjuk men man vet inte vad som är problemet. Symptomen påminner mycket om anemi.
Kan det vara värt att testa kolodialt silver? I såna fall, vilken sort ska jag köpa och hur mycket ska jag ta varje dag?
Citera
2018-03-24, 21:36
  #53
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Nu är det ju dock bevisat att kolloidalt silver faktiskt hjälper, och det är inte Per-Olov i Hälsobutiken som påstår det:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2996348/

Om det är effektivt mot bröstcancer så lär det ju hjälpa mot andra cancerformer också.
Nu är det där en in vitro-studie. Du kan själv köpa några MCF-7 celler, nysa på dem och visa att de dör. Kan du då nysa på kvinnor med bröstcancer? Du kan inte ta en preklinisk studie och påstå att det fungerar i en verklig situation. Läs på, gör om, gör rätt.
Citera
2018-04-03, 23:24
  #54
Avstängd
Pietass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Nu är det ju dock bevisat att kolloidalt silver faktiskt hjälper, och det är inte Per-Olov i Hälsobutiken som påstår det:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2996348/

Om det är effektivt mot bröstcancer så lär det ju hjälpa mot andra cancerformer också.


Ny film om kolloidalt silver där doktorer, forskare, professorer m.fl. intervjuas.

"I filmen speglas skeendena kring den omdebatterade hälsoprodukten Kolloidalt silver. Polariseringen är stor runt kolloidalt silver: på ena sidan ser vi hur myndigheter motarbetar den på olika sätt, medan det på andra sidan finns både professorer och läkare som talar för den. Vem ska man tro på"?
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=1PZZ5eYykU8

Jag väljer att tro på mina egna erfarenheter, där jag kunnat bota t.ex. mycoplasmainfektion med silver där två olika antibiotika inte hjälpt det minsta.
Citera
2018-04-04, 08:22
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Vem ska man tro på"?

Ingen i min mening för man kan och blir ofta lurad... utan kolla vad studierna i djur samt människor visar.
Samt vad som påverkar resultaten, storlek, form etc. Finns en hel del att läsa.
Citera
2018-04-04, 09:21
  #56
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Ny film om kolloidalt silver där doktorer, forskare, professorer m.fl. intervjuas.

"I filmen speglas skeendena kring den omdebatterade hälsoprodukten Kolloidalt silver. Polariseringen är stor runt kolloidalt silver: på ena sidan ser vi hur myndigheter motarbetar den på olika sätt, medan det på andra sidan finns både professorer och läkare som talar för den. Vem ska man tro på"?
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=1PZZ5eYykU8

Jag väljer att tro på mina egna erfarenheter, där jag kunnat bota t.ex. mycoplasmainfektion med silver där två olika antibiotika inte hjälpt det minsta.

Jag beställde just den från Ion Silver. Hur mycket ska man ta varje dag?
Citera
2018-05-25, 20:07
  #57
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Jag beställde just den från Ion Silver. Hur mycket ska man ta varje dag?

Jag tar en typ matsked varje morgon! Funkar bra mot mina strul med hudinfektioner
Citera
2018-10-24, 11:39
  #58
Medlem
Intog kollodialt silver varje dag under 3-4 månaders tid för min hemska IBS med mycket värk i magen. Jag har provat mycket annat utan resultat men KS hjälpte mig verkligen då det kom till min magproblematik! Betydligt mindre värk i magen samt mycket mindre diareer. Antagligen hade jag candida svamp i tarmen som KS hjälpte till att eliminera.


Tar cirka 2 matskedar morgon och 2 matskedar kvällstid.
Citera
2019-03-13, 07:46
  #59
Medlem
Skunken666s avatar
Tänk att det fortfarande idag 2019, finns idioter som tror på skiten!
Man blir en aning förvånad, men det kanske även förklarar hur folk kan rösta som de gör....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-lindra-cancer

Det är mentalt påfrestande att vara omgiven av idioter!
__________________
Senast redigerad av Skunken666 2019-03-13 kl. 07:49.
Citera
2019-03-13, 17:05
  #60
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Tänk att det fortfarande idag 2019, finns idioter som tror på skiten!
Man blir en aning förvånad, men det kanske även förklarar hur folk kan rösta som de gör....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-lindra-cancer

Det är mentalt påfrestande att vara omgiven av idioter!
Att folk röstar som de gör beror på att de läser Aftonbladet..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback