Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-14, 13:51
Bannlyst
Tjena,

Jag fundera på uppgradera till win7 med en piratkopierad version. Hur fungerar den på en acer aspire one d250? Eller en netbook med samma prestanda? Flyter det på smidigt?
Just nu kör jag XP, men trivs mer med Vista, och om win7 är bättre än vista vill jag så klart köra detta på min netbook. Men som sagt klarar en netbook av det bra? Eller är det lika bra att köra på XP?
Citera
2009-11-14, 14:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Slår man lite lätt sökning på nätet så rekommenderas Win7 till denna dator.

CPU: Intel Atom Processor N270 (512KB L2 cache-1.60GHz, 533MHz FSB)
RAM: 1GB DDR2 533 SDRAM
Storage:160GB hard drive / multi-in-one card reader
CrystalBrite Technology)
GPU: Intel Graphics Media Accelerator 950

Hårdvaran är det inga problem med. Men lättast för kontroll av datorns prestanda är med detta verktyg -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

Där skvallras det fram om datorn kan ha Win7 som OS.
Citera
2009-11-14, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Slår man lite lätt sökning på nätet så rekommenderas Win7 till denna dator.

CPU: Intel Atom Processor N270 (512KB L2 cache-1.60GHz, 533MHz FSB)
RAM: 1GB DDR2 533 SDRAM
Storage:160GB hard drive / multi-in-one card reader
CrystalBrite Technology)
GPU: Intel Graphics Media Accelerator 950

Hårdvaran är det inga problem med. Men lättast för kontroll av datorns prestanda är med detta verktyg -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

Där skvallras det fram om datorn kan ha Win7 som OS.

Tack för snabbt svar! Ska prova köra det där programmet då och se hur det ser ut!
Har hört att win7 ska fungera klockrent, men frågan är om det funkar bättre och snabbare än XP på min netbook. Men jag provar nog win7 ändå!
Citera
2009-11-14, 15:27
Medlem
gefys avatar
Jag har en Samsung nc10 med win7 på.
Bytte från Xp till 7:an så fort jag köpt den.
Allt flyter på hur bra som helst och drivrutiner och liknande var inga problem.
Har inte uppgraderat minnet utan kör på 1Gb.
Citera
2009-11-14, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gefy
Jag har en Samsung nc10 med win7 på.
Bytte från Xp till 7:an så fort jag köpt den.
Allt flyter på hur bra som helst och drivrutiner och liknande var inga problem.
Har inte uppgraderat minnet utan kör på 1Gb.

Precis det jag ville höra! Fixar win7 idag. Körde du en piratkopierad? Kör du med effekterna eller utan?
Citera
2009-11-14, 18:40
Medlem
gefys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latly
Precis det jag ville höra! Fixar win7 idag. Körde du en piratkopierad? Kör du med effekterna eller utan?

Hmm, kör med en ickebetalad variant. Kör utan effekter inte testat heller faktiskt.
Citera
2009-11-15, 00:12
Bannlyst
Har aldrig gjort bättre val när det gäller datorn! Windows 7 fungerar ju klockrent med min netbook! Den blev mycket snabbare att jobba med än XP. Och allt verkar fungera.
Ett problem är bara att ibland blir skärmen tvärt svart? Har blivit två gånger och båda gångerna när jag installerat något? Vad kan det bero på?

Som sagt har jag inte betalt min, och kör med win7 ultimate, bästa operativsystemet någonsin, fungerar hur smidigt som helst, snyggt, och häftiga funktioner!
Citera
2009-11-16, 16:52
Medlem
BoundaryValues avatar
Jag har också installerat win 7 på min acer aspire one och det är i min mening mycket bättre än xp. Aftonbladet skrev att win7 skulle sluka batteriet, men när jag testade det så räckte det 20-30 min längre.

Så tummen upp för win 7 på aao!
Citera
2009-11-16, 17:06
Medlem
jumpcuts avatar
Har en AAO ZG5 (A 150) som jag upplever som snabbare och stabilare med Win 7 an med XP, batteriet racker dessutom langre - till och med med Aero igang.
Citera
2009-11-16, 19:23
Medlem
Ni som lagt in Win7 på era netbooks, kör ni på en "vanlig" Win7 version eller finns det någon särskild för minidatorer? Vad heter den i så fall?
Citera
2009-11-16, 20:52
Medlem
Jag har uppdaterat min netbook, en Packard Bell, med Windows 7 Starter. Finns på pirate bay.

Så här gjorde jag för att installera, med tanke på att jag inte hade nån DVD-enhet kopplad till datorn.

1. Ladda ner det som .iso-version från ex Piratebay
2. Ladda ner verktyget "Windows 7 USB DVD Download Tool" - finns på http://download.cnet.com/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool/3000-18513_4-10972600.html
3. Kör det programmet för att lägga in Windows 7 på ett USB-minne
4. Ändra om i BIOS så att netbooken bootar från ditt USB-minne
5. Sen är det bara att starta om datorn och installera det och köra på. Hur smidigt som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av marry
Ni som lagt in Win7 på era netbooks, kör ni på en "vanlig" Win7 version eller finns det någon särskild för minidatorer? Vad heter den i så fall?
Citera
2009-11-16, 23:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marry
Jag kor Ultimate, det vill saga "varstingen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in