Citat:
Ursprungligen postat av
Intellectus
Jo fast nu finns det ju andra indikatorer på att dem kommer växa globalt. Bla deras satsning på teknik igen. Ett segment dem övergav och lade i niscayah när dem ägde det. Nu har dem återigen byggt upp en egen teknikorganisation och marginalerna på dessa tjänster är högre än traditionell väktartjänst. Detta i kombination med mer kameraövervakning i samhället. Kan bla se att Frankrike kommer ta efter London nu efter terrorhot.
Vidare så är det en väldigt orolig värld vi närmar oss och folk/företag kommer satsa mer på säkerhet i allmänhet nu när det finns ett riktigt hot i våran närhet. Bara i Svergie kommer det kraftigt ökade behovet att ha genererat ett stort kapital den senaste tiden.
En bra analys, skulle jag säga. Mitt innehav har stigit med dryga 30% på lite mer än ett år.
Med tanke på hur samhället utvecklas, och Securitas satsning på teknik (att knoppa av det var idioti) tror jag att marknaden blir större och större och att bolaget ökar lönsamheten.
Glöm som sagt inte att Securitas verksamhet i Sverige är en liten, liten del av bolagets verksamhet.