2014-05-06, 19:55
Medlem
Slovoviks avatar
Jag skulle kunna köpa Securitas imorgon för 72 kr. Jag utgår ifrån att de fortsatt kommer ha utdelningar på minst 3 kr årligen. För när jag ser till deras rapporter har vinst/aktie växt stadigt, med undantag för åren 11 och 12, där finanskrisen härjade.

Vad tror ni?
Citera
2015-02-09, 16:01
Medlem
Läge att sälja av? Eller kan aktien nå ytterligare höjder?
Citera
2015-02-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasseriet
Läge att sälja av? Eller kan aktien nå ytterligare höjder?

I senaste avsnittet av analyspodden diskuterade de aktien..
Citera
2015-02-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1

Ja, dock utan någon direkt skutsats.
Citera
2015-02-10, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1

Skitbolag, håll er undan. Ser fint ut på ytan men insidan är rörig minst sagt. Förvånar mig hur man kan driva en verksamhet med lönsamhet när stora brister föreligger.
Citera
2015-11-20, 04:44
Medlem
Intellectuss avatar
Pga av diverse kriser och flyktingkatastrofen i Europa med tillhörande problem och på lång sikt kriminalitet som kommer drabba dessa länder som flyktingarna kommer till. Detta i samband diverse terror attacker gör att Sverige och vissa Europeiska länder nu panikhandlar säkerhetstjänster.

Detta i samband med eventuellt ändrade kameraövervakningslagar kommer ge stort utrymme i bla Sverige för mer tekniska lösningar. Vilket Securitas Teknik bildats, för att tillgodose efterfrågan säkerhetsteknik. Integrerade med olika personella lösningar.

Securitas är en framtidsaktie helt klart. Kursen ligger för tillfället runt 130 vilket är ganska högt. Men tror på fortsatt upp på lång och även kort sikt.

Vad tror ni om min analys?
Citera
2015-11-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectus
Pga av diverse kriser och flyktingkatastrofen i Europa med tillhörande problem och på lång sikt kriminalitet som kommer drabba dessa länder som flyktingarna kommer till. Detta i samband diverse terror attacker gör att Sverige och vissa Europeiska länder nu panikhandlar säkerhetstjänster.

Detta i samband med eventuellt ändrade kameraövervakningslagar kommer ge stort utrymme i bla Sverige för mer tekniska lösningar. Vilket Securitas Teknik bildats, för att tillgodose efterfrågan säkerhetsteknik. Integrerade med olika personella lösningar.

Securitas är en framtidsaktie helt klart. Kursen ligger för tillfället runt 130 vilket är ganska högt. Men tror på fortsatt upp på lång och även kort sikt.

Vad tror ni om min analys?

Låter vettigt. Vi lär ju även se fler gated communitys och liknande i framtiden.
Säkerhetsbranschen lär nog växa framöver.
Citera
2015-11-20, 20:54
Medlem
Sqrbankens avatar
När Securitas stod under 100:en visste jag den skulle sticka iväg pga svensk politik (som medför stort behov av säkerhetstjänst)

Har självt inte kapital nog för att på dessa nivåer bygga en rimlig avkastning men till er som har anser jag det lämpligt att dammsuga rätt hårt.

Inom 2 år ligger aktien på 200. Gated har bara börjat.
Citera
2015-11-20, 22:26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
När Securitas stod under 100:en visste jag den skulle sticka iväg pga svensk politik (som medför stort behov av säkerhetstjänst)

Har självt inte kapital nog för att på dessa nivåer bygga en rimlig avkastning men till er som har anser jag det lämpligt att dammsuga rätt hårt.

Inom 2 år ligger aktien på 200. Gated har bara börjat.
Sverige är endast en liten del av det globala företaget Securitas intäkter. Det enda i svensk politik som driver aktiekursen är Ingves ränte-vansinne.
Citera
2015-11-21, 01:44
Medlem
Intellectuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Sverige är endast en liten del av det globala företaget Securitas intäkter. Det enda i svensk politik som driver aktiekursen är Ingves ränte-vansinne.

Jo fast nu finns det ju andra indikatorer på att dem kommer växa globalt. Bla deras satsning på teknik igen. Ett segment dem övergav och lade i niscayah när dem ägde det. Nu har dem återigen byggt upp en egen teknikorganisation och marginalerna på dessa tjänster är högre än traditionell väktartjänst. Detta i kombination med mer kameraövervakning i samhället. Kan bla se att Frankrike kommer ta efter London nu efter terrorhot.

Vidare så är det en väldigt orolig värld vi närmar oss och folk/företag kommer satsa mer på säkerhet i allmänhet nu när det finns ett riktigt hot i våran närhet. Bara i Svergie kommer det kraftigt ökade behovet att ha genererat ett stort kapital den senaste tiden.
Citera
2016-06-18, 21:21
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectus
Jo fast nu finns det ju andra indikatorer på att dem kommer växa globalt. Bla deras satsning på teknik igen. Ett segment dem övergav och lade i niscayah när dem ägde det. Nu har dem återigen byggt upp en egen teknikorganisation och marginalerna på dessa tjänster är högre än traditionell väktartjänst. Detta i kombination med mer kameraövervakning i samhället. Kan bla se att Frankrike kommer ta efter London nu efter terrorhot.

Vidare så är det en väldigt orolig värld vi närmar oss och folk/företag kommer satsa mer på säkerhet i allmänhet nu när det finns ett riktigt hot i våran närhet. Bara i Svergie kommer det kraftigt ökade behovet att ha genererat ett stort kapital den senaste tiden.

En bra analys, skulle jag säga. Mitt innehav har stigit med dryga 30% på lite mer än ett år.
Med tanke på hur samhället utvecklas, och Securitas satsning på teknik (att knoppa av det var idioti) tror jag att marknaden blir större och större och att bolaget ökar lönsamheten.

Glöm som sagt inte att Securitas verksamhet i Sverige är en liten, liten del av bolagets verksamhet.
Citera
2017-01-03, 22:30
Medlem
Sitter och jämför utvecklingen för Securitas och G4S. Båda är globala säkerhetsföretag, Securitas har hemmabasen i Sverige medan G4S ligger på den Danska börsen.

Båda är giganter, Securitas med 330 000 anställda i 53 länder, G4S har 610 000 anställda i 100 länder.

Historisk utveckling av aktiekurserna.
1 år Securitas +15 %, G4S -10%
3 år Securitas +112%, G4S -12 %
5 år Securitas +135 %, G4S -15%

Jag har sedan tidigare Securitas i min portfölj, köpte en väldigt liten post för ett par år sedan och det har ju gått jättebra. Sitter nu och funderar på att öka inom säkerhetsbranschen. G4S hade varit bra för att minska portföljens exponering mot SEK men med den usla utvecklingen som G4S har haft så känns det inte så lockande.

Skulle vara roligt att höra era analyser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in