Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-10, 23:30
Medlem
Jag vet att man inte får outa gemene användaren här på FB, men om man känner till två minderåriga som härjar runt här och trollar och skriver OT/tramsinlägg (en av dem) eller bråkar och blir avstängd titt som tätt (den andre), kan man då rapportera dem på något sätt?
Citera
2009-11-10, 23:31
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Om man tolkar reglerna så gäller väl outning när du går så långt och identifierar en användare med en riktig person, dvs säger
"AnvändareX är Kalle Karlsson, som bor på Stadsgatan 1 i Stockholm".

Men har du inga bevis för att någon av användarna är under 18 (dvs, om du inte kan rapportera ett inlägg där en av dem eller båda uppger sig vara under 18) så åker ingen ut.

Kan ha fel, men det är min tolkning.
Citera
2009-11-10, 23:32
Medlem
_abous avatar
Skriv till en mod så kollar dom på det.
Citera
2009-11-10, 23:34
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Personen måste ha skrivit på fb att den är under arton.Hjälper inte att någon annan tror/vet det.

Skicka rp på ot/tramsinlägg.Är det för mycket trams kan det bli KFK.
Citera
2009-11-10, 23:39
Medlem
Okej, då tackar jag så mycket och låter dem hållas, även om de är smått korkade båda två så har dom uppenbarligen tillräckligt med vett för att inte skriva ned sig själva här.
Lås gärna tråden och skicka den dit inga solrosor växer!
Citera
2009-11-10, 23:40
Medlem
TTKs avatar
Skicka pm till någon moderator där du listar alla konton du tror hänger ihop (både bannade och obannade) så tas det en titt på det. Låter som brott mot regel 1.07

Skriv helst inte om det på forumet då du själv kan bryta mot 1.06 i så fall.
Citera
2009-11-10, 23:52
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken11
Jag vet att man inte får outa gemene användaren här på FB, men om man känner till två minderåriga som härjar runt här och trollar och skriver OT/tramsinlägg (en av dem) eller bråkar och blir avstängd titt som tätt (den andre), kan man då rapportera dem på något sätt?

Det enklaste är ju att du skickar ett PM till en moderator eller att du klickar på Report Post på deras inlägg, precis som vanligt.
Citera
2009-11-11, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Skriv till en mod så kollar dom på det.
Är nog ingen idé öht, om inte användaren enligt egen utsago framsagt det.
Citera
2009-11-11, 03:12
Medlem
Zwerchstands avatar
_abou avser givetvis endast "den andre" = 1.07.

z0mfg(ish) har rätt på vanskligt sätt. 1.06 gäller även kortare promenader och förbjuder bl.a. sammankoppling av Flashbackkonton.

Det är heller inte OK att outa ens en självangiven <18-åring eftsom hæn skyddas i både 1.06 & senare uppnådd ålder (~amnesti).
Senast redigerad av Zwerchstand 2009-11-11 kl. 03:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in