2009-11-17, 13:30
Medlem
mMss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad hände i detta fall? Ett aggresionsutbrott? Lär ju vara lätt hänt om fel person kommer fram och tjaffsar i fel ögonblick och man utdelar ett slag på fel ställe, men vet som sagt inget om detta fall så du som verkar ha lite inside-information får ju gärna delge oss andra

Ja ungefär som jag fått höra det så var han på mcdonalds och var jävligt full o dryg varpå en kille typ säger åt honom eller något och tjafs uppstår mellan dom. Eller ja tror inte den andra killen ville bråka alls och försökte dra sig därifrån. Och så har ja fått hört att killen sa något om hans mamma varpå han flippar loss totalt, Tar upp en kniv springer efter killen som inte ville bråka och hugger honom i bröstet. Tror killen dör och faller livlöst ur famnen på honom direkt. Sedan sitter han kvar på mcdonalds med den blodiga kniven i handen chockad och fattar inte vad han har gjort när polisen griper honom. Nu var ju inte jag där på plats men detta är vad jag fått höra av folk i efterhand som var där. Han själv påstår att han hade kniven och "snubblade" in i honom så han vart huggen.
Citera
2009-11-17, 13:40
Medlem
Vad var det för stolpskott som intervjuade?
"Saknar du kent?" frågar han mamman. Nej, hon blev såklart jublande glad när hennes son dog, jävla nolla.
Sedan känns det som om programmet vill få oss tycka synd om Thomas som mördat sin egen bror, men det kanske bara är jag som tolkar det så?

En mamma jag skulle vilja se är Jackie Arklövs mamma. Undrar vad hon har att säga.
Citera
2009-11-17, 14:00
Medlem
Zcapegoats avatar
Hade kunnat bli en riktigt bra serie om det inte vore så förbannat vinklat. Programmet fullkomligen skriker ju ut att man ska tycka synd om mördaren ifråga. Visst kan det vara lite synd om en mördare pga taskig uppväxt eller liknande, men som tv4 nu gör och vinklar det som att man ska tycka synd om mördaren pga att den "stackars" människan mår dåligt över det han/hon gjort ger ingen fin känsla i min mage.

Men jag ska se ett eller två avsnitt till. Det kan ju kanske hända att det blir bättre längre fram.
Citera
2009-11-17, 15:17
Medlem
SvenBures avatar
Ja han som intervjuade var nog den största idioten jag sett/hört.
Kändes bara som att han försökte provocera fram något...
Citera
2009-11-17, 15:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Vad var det för stolpskott som intervjuade?
"Saknar du kent?" frågar han mamman. Nej, hon blev såklart jublande glad när hennes son dog, jävla nolla.
Sedan känns det som om programmet vill få oss tycka synd om Thomas som mördat sin egen bror, men det kanske bara är jag som tolkar det så?

En mamma jag skulle vilja se är Jackie Arklövs mamma. Undrar vad hon har att säga.
Det hade varit intressant! Eller varför inte Flinks mamma?(Matthias, inte Torsten..)
Citera
2009-11-17, 15:34
Medlem
snurreskvätts avatar
Det är en intressant ämne det här.
Såg någon amerikansk dokumentär som följde två st syskon som stod åtalade för att ha skadat en kvinna svårt och mördat hennes barn.

När man bara hör det, utan att veta bakgrunden, så tänker man bara att det är dags att damma av gamle Sparky och dra i spaken.

Men när man fick reda på bakgrunden till det hela, deras uppväxt, omständigheter etc så var det inte lika glasklart längre. Behöver inte ta det här, men det var en massa sjuka omständigheter

Nu är ju dock USA ändå USA och det hela slutade med att systern (17år) fick x2 25-livstid. Hon måste minst avtjäna 50 år(!) innan hon kommer ut.
Brorsan (22år tror jag) fick dödstraff.

Men att göra sådana här dokumentärer i Sverige känns bara fel när mördare får 10 år och är ute efter 7. Då faller liksom hela konceptet.
Citera
2009-11-17, 15:52
Bannlyst
Halv bra program, som sagt väldigt vinklat. Bara negativt emot brodern.
Citera
2009-11-17, 16:39
Medlem
RedXs avatar
Jag tyckte att det var nästan obehagligt vinklat. Nu såg jag inte hela programmet, men offret framställdes som galen och mördaren som en stackars grabb som mer eller mindre tvingats till sitt dåd.

Jag tvivlar inte på att han ångrar sig idag - men vad fan; han har ju mördat sin egen bror!

Det värsta snyft-tricket var nog när mördaren gnällde över att han inte fick permission för att gå på begravningen. Hur sugna tror han egentligen att offrets fru/barn/vänner är att se honom knata runt i kyrkan?
Citera
2009-11-17, 16:42
Medlem
lieliedies avatar
Lever Anders Eklunds mamma?

Henne skulle jag vilja se i ett sånt här program! ^^
Citera
2009-11-17, 17:38
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lieliedie
Lever Anders Eklunds mamma?

Henne skulle jag vilja se i ett sånt här program! ^^

Både hans mamma och pappa är döda, men här uttalar sig hans bror med familj:

http://mobil.expressen.se/Nyheter/1.1123408/familjen-vi-kanner-vrede
Citera
2009-11-23, 11:50
Medlem
.-.-.s avatar
tv4 och deras pk-skit.

Kan sätta allt jag äger på att ingen mördare som kommer vara med i detta program är berikare. Det här är ett program där dom ska visa Svenskarna att det är bara vi som är brutala mördare.
Däremot kanske vi får se några berikare som är offer så dom kan snyfta lite extra.

Hur som helst så tycker jag det är skit att dom låter mördare gå ut och bortförklara sina dåd med en massa ursäkter, hörde röster, va på fyllan osv. Medans deras offer ligger i graven så är deras mördare i rutan och skaffar sympatier. Offrets anhöriga borde självklart få möjlighet att säga sitt också.
Citera
2009-11-23, 21:38
Medlem
100apor.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
tv4 och deras pk-skit.

Kan sätta allt jag äger på att ingen mördare som kommer vara med i detta program är berikare. Det här är ett program där dom ska visa Svenskarna att det är bara vi som är brutala mördare.
Däremot kanske vi får se några berikare som är offer så dom kan snyfta lite extra.

Hur som helst så tycker jag det är skit att dom låter mördare gå ut och bortförklara sina dåd med en massa ursäkter, hörde röster, va på fyllan osv. Medans deras offer ligger i graven så är deras mördare i rutan och skaffar sympatier. Offrets anhöriga borde självklart få möjlighet att säga sitt också.

e väl antagligen rätt svårt att få tag på en moder som ställer upp....kanske flest svenskar som ställer upp på sånt här?

Produceras av samma bolag som producerar Efterlyst...o där kan du väl knappast säga att svenskar är överrepresenterade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in