2024-11-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
När jag började var det typ en känga av tveksam kvalitet som man kunde få ut, då köpte många eget av komfortskäl. Numer har vi flera märken och modeller, betydligt färre betalar då själv för något annat. Jag har rockat ett par Nike-kängor i några år nu

Komfort är viktigt, och problem med fötterna är tråkigt.
Citera
2024-11-07, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Komfort är viktigt, och problem med fötterna är tråkigt.
Har fått för mig att Försvarsmakten gjort ungefär samma resa. Förut var det känga 90 till alla, om du inte hade typ läkarintyg. Nu har man insett att alla är inte byggda likadant.
Citera
2024-11-07, 22:13
Medlem
Citat:
Har fått för mig att Försvarsmakten gjort ungefär samma resa. Förut var det känga 90 till alla, om du inte hade typ läkarintyg. Nu har man insett att alla är inte byggda likadant.

Jag vet att man får göra det i Hemvärnet, så det borde väl gälla i hela Försvarsmakten, även om jag är medveten om att Hemvärnet inte alltid håller lika strikt på uniformsbestämmelser som övriga FM.

Skillnader på att jobba i en storstad och på en mindre ort? Personliga erfarenheter? Om du har några, vill säga.

Du skrev något om dinosaurier i ledande positioner i ett tidigare inlägg - hur förhåller du dig till det? Och vad innebär det? Att förändringar är svåra att genomföra?
Citera
2024-11-09, 12:43
Medlem
itsallalies avatar
Hur ofta övningsskjuter man egentligen?

Bekostas patroner av er själva vid varje tillfälle, hur ser tillgången ut för att kunna skjuta med skyttebanor?

En bekant till mig sa att de blev tilldelade en "absurd" mängd för ändamålet och att de allra flesta av dennes kollegor aldrig vistas där för övning längre - vilket denne betonade med "sen är de rädda för att hantera vapnet och skjuter hejvilt omkring sig" sagt lite skämtsamt men ändå med en viss behållning för situationen överlag idag inom polisen (?)

Nu kan ju detta bero på möjligheterna för detta, men han arbetar i en av de 5 största städerna - vilket borde betyda att det finns lokaler för ändamålet, annat kan det vara med "mindre" orter omkring i landet så tänker jag.
Citera
2024-11-09, 12:48
Avstängd
Citat:

Voffor skall man ha kängor - går det inte att bedriva polisarbete i skor (t ex randsydda osv) o om kängor är så bra varför har inte sprinters o maratonlöpare kängor
Citera
2024-11-10, 19:35
Medlem
Citat:
Länsskyltar ser jag ingen poäng med att införa igen, skall man justera nånting i den delen hade jag gärna sett att hyrbilar märks ut lite, typ som att taxibilar är gula kunde hyrbilar gärna få vara svagt lila eller nånting.

Om man vill kolla på en station , om man missat en delgivning om man vill checka att man inte blivit lyst för delgivning kan man gå till vanlig polis station även om det är pass expeditioner så finns det ju faktiska poliser i byggnaden som borde kunna kolla ?
Citera
2024-11-11, 00:07
Medlem
Citat:

Hallå numera är det ju på dom flesta stationerna i Stockholm iaf pass expedition även om det finns poliser i samma lokal
Citera
2024-11-11, 06:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Hallå numera är det ju på dom flesta stationerna i Stockholm iaf pass expedition även om det finns poliser i samma lokal
Frågar du om det finns poliser på en polisstation, och om dom kan se om du är efterlyst?

Vad tror du själv?
Citera
2024-11-11, 11:26
Medlem
Citat:
Frågar du om det finns poliser på en polisstation, och om dom kan se om du är efterlyst?

Vad tror du själv?

Men dem flesta är ju pass expediter numera
Citera
2024-11-11, 19:00
Avslutad
Citat:
Men dem flesta är ju pass expediter numera
Ja, i vart fall om du tänker vilka du möts av i receptionen på en polisstation. Vilket ju kanske är logiskt, vi skall ju inte använda utbildade poliser till att langa pass genom en receptionslucka.

Om du frågar om du har någon delgivning kommer du att få hjälp, oavsett vem som står i luckan.
Citera
2024-11-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ja, i vart fall om du tänker vilka du möts av i receptionen på en polisstation. Vilket ju kanske är logiskt, vi skall ju inte använda utbildade poliser till att langa pass genom en receptionslucka.

Om du frågar om du har någon delgivning kommer du att få hjälp, oavsett vem som står i luckan.

För det finns ju poliser i stationen och vid luckan 1 meter in som har behörighet att kolla upp om man missat något och det finns något.
Citera
2024-11-11, 22:17
Avslutad
Citat:
För det finns ju poliser i stationen och vid luckan 1 meter in som har behörighet att kolla upp om man missat något och det finns något.
Varför antar du att passhandläggaren inte kan kolla upp? Delgivningar är ett dussinjobb för dom att lämna ut. Är man efterlyst får man inte ut något pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in