2014-11-24, 14:56
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Jaha, tack för svaret.

Och tidigare då, vilka program medverkade han i?

Han har varit med i diverse mindre sammanhang men har även haft några egna serier i någon av de mindre kanalerna http://sv.wikipedia.org/wiki/Edward_Blom
Citera
2014-11-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jaha, tack för svaret.

Och tidigare då, vilka program medverkade han i?

Hans tidigare tv program ligger kvar på tv 8 play.

Annars har han varit gäst i en rad olika program exempelvis breaking news med filip och fredrik och historieätarna nu senast i svt.
Citera
2014-11-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vilket program medverkar han i?

Frågan borde snarare lyda: vilket program har han inte varit med i?

Men om vi gör om frågan till ”Vilka programserier har han själv figurerat i som huvudperson?” så blir väl svaret:
”Mellan skål och vägg med Edward Blom”*i TV8
”Edward Bloms gästabud” i TV8
och
”Meny” i P1, Sveriges Radio.

Dessutom alltså expertmedverkan i en rad TV-program, som t ex TV4 Nyhetsmorgon där han ofta är med och talar om kulturhistoriska traditioner.
Citera
2014-11-24, 18:11
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Förvisso, men som jag skrivit ovan finns det alltid en regissör eller producent med i sådana här sammanhang – med egna idéer, vinklar, storyboards och liknande.
Tror alla här i tråden också att Lotta Lundgren jämt är berusad privat? Nej. (”Jag dricker knappt alkohol, annat än när de filmar. Det är överenskommelsen när vi gör "Historieätarna", jag äter och dricker allt de ställer fram.” sade hon här http://www.alltomstockholm.se/julistan/article4115313.aos)

Är det regissör och producent med även i alla de korta videoklipp han nu publicerar på Youtube så kritiserar jag väl den som fick idén i det här fallet då, samt eventuellt Edward för att han gick med på den dåliga idén. Menar du att allt som Edward gör är oantastligt? Han är ju ingen skådespelare, utan i grunden är han med för att han kan mycket om mat och mathistoria. Är manus dåliga är han i alla fall medskyldig till det.

Citat:
Något måste den goda Edward ha gjort rätt med sin nattmacka, för den har 118 000+ visningar! Mer än rätt mycket annat på YouTube. Fast jag tycker förstås att en hel del andra av hans klipp där är betydligt bättre och intressantare...

Jag har också sett klippet. Det var därför jag kunde kritisera det. Jag såg det därför att jag tycker att han är en rolig, bildad livsnjutare som man blir glad och i bästa fall också lite klokare av att se och höra på. Det är förmodligen därför de flesta ser hans klipp. Det betyder ju inte, vilket du verkar hålla med om, att klippen alla håller samma klass.
Citera
2014-11-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Är det regissör och producent med även i alla de korta videoklipp han nu publicerar på Youtube så kritiserar jag väl den som fick idén i det här fallet då, samt eventuellt Edward för att han gick med på den dåliga idén. Menar du att allt som Edward gör är oantastligt? Han är ju ingen skådespelare, utan i grunden är han med för att han kan mycket om mat och mathistoria. Är manus dåliga är han i alla fall medskyldig till det.

Jag har också sett klippet. Det var därför jag kunde kritisera det. Jag såg det därför att jag tycker att han är en rolig, bildad livsnjutare som man blir glad och i bästa fall också lite klokare av att se och höra på. Det är förmodligen därför de flesta ser hans klipp. Det betyder ju inte, vilket du verkar hålla med om, att klippen alla håller samma klass.

Hehe, jag menar verkligen inte att Edward är oantastlig! Vissa av klippen är absolut rätt ointressanta och saknar originalitet – åtminstone originalitet i paritet med hans udda personlighet.

Vem som gör klippen vet jag inte, men du kan nog utgå från att Edward inte filmar, regisserar och klipper dem alla själv ... utan att det är även andra typer insyltade. Visst, alla inblandade är medskyldiga till slutresultatet.

Varför nattmacke-klippet har fått FLEST visningar av alla hans YouTube-klipp kan jag absolut inte begripa.

Men det är också lite komiskt när folk här i tråden (inte bara du, utan även tidigare skribenter) recenserar klippen som om de vore tänkta att vara dokumentära.
Det gäller t ex klippet där han handlar i Östermalmshallen, och folk skriver långa inlägg om huruvida han är snobbig eller ej som brukar handla på Östermalmshallen – utan en tanke på att det verkar ha varit hela idén bakom produktionen (och inte en dokumentärfilm).

Självklart kan Edward tacka nej eller dra sig ur dåliga manus, och det skulle inte förvåna mig om han gör det – men det finns väl alltid en gräns hur mycket man kan bråka med andra och påverka rubbet i ett produktionssamarbete...

Man kan heller inte förvänta sig att allt alltid håller samma klass, det beror ju exempelvis på hur mycket tid alla inblandade kunnat lägga ner.
Citera
2014-11-28, 10:05
Medlem
ace_secs avatar
Härlig Glögg godkänd av Edward! =)

https://www.youtube.com/watch?v=Oe8a2iF-wxM
Citera
2014-11-28, 10:32
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Vem som gör klippen vet jag inte, men du kan nog utgå från att Edward inte filmar, regisserar och klipper dem alla själv ... utan att det är även andra typer insyltade. Visst, alla inblandade är medskyldiga till slutresultatet.

Varför nattmacke-klippet har fått FLEST visningar av alla hans YouTube-klipp kan jag absolut inte begripa.

Nattmacke-klippet har gått som reklam på Youtube. Det viftas rejält med nåt charkföretags logga i det och även andra klipp. Jag skulle gissa att EB eller den som ligger bakom kanalen gör dealar med företag som vill synas genom Blom och att det därigenom kan dras in pengar. Produktionen är ju rätt påkostad så det ligger nog nån intjäningstanke bakom.
Citera
2014-11-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Nattmacke-klippet har gått som reklam på Youtube. Det viftas rejält med nåt charkföretags logga i det och även andra klipp. Jag skulle gissa att EB eller den som ligger bakom kanalen gör dealar med företag som vill synas genom Blom och att det därigenom kan dras in pengar. Produktionen är ju rätt påkostad så det ligger nog nån intjäningstanke bakom.

Står tydligt i texten till filmerna om nattmackan och smörgåstårtan:

”Detta videoklipp har sponsrats av Lönneberga.”

Fattar dock fortfarande inte varför nattmacke-filmen har fått så sjukt många visningar. Kan det vara så att svenska folket är svältfött på infomation om hur man gör en nattmacka? Eller kan det vara någon med extremt många följare som länkat just dit?
Citera
2014-12-04, 11:04
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Står tydligt i texten till filmerna om nattmackan och smörgåstårtan:

”Detta videoklipp har sponsrats av Lönneberga.”

Fattar dock fortfarande inte varför nattmacke-filmen har fått så sjukt många visningar. Kan det vara så att svenska folket är svältfött på infomation om hur man gör en nattmacka? Eller kan det vara någon med extremt många följare som länkat just dit?

Det har gått som reklam. Jag menar att det kommit som en påtvingad film innan det klippet man egentligen ville se. Det hände mig och det var därför jag tror att det har så många views.

Sen är jag osäker på om YT räknar en reklamvisning a 5 sek som en view eller om man måste kolla mer, klippet har ju normallängd, men med tanke på EBs person inbjuder ju påtvingningen till längre tittade än annan reklam.

Klippet i sig är ju ruskigt dåligt, fet snubbe gör en smörgås typ, men det verkar alla vara eniga om.
Citera
2014-12-04, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tack för länken, en sockerpulla (a k a goding) för fan! Hur komma till med allt bukfläsk? Vi får väl anta att Blom är utrustad med en typisk FB-dase?

(alternativt inte ser den alls, något som kanske förvägras även frugan, om vi går på bögspåret.. )

Med tanke på alla lallare som får stå vid spisarna i TV - någon som vet ifall Blom är strulig att jobba med? För dyr? Menar, när man ser pajas P Roberto stå o koka pasta och Blom inte får göra program utan troligen sitter hemma och tröstäter (alt sätter på frugan) - ja då är något jävligt fel!
Det finns ju andra ställningar än missionären...
Citera
2015-01-04, 21:34
Medlem
TheOxides avatar
Edward har vid upprepade tillfällen nekat till att använda ordet "fenomenalt". Dock så är denna frasen något av Edwards "catchphrase" på internet. Någon som vet hur "fenomenalt" uppstod? Kan det ha varit Partaj?
Citera
2015-01-04, 22:12
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide
Edward har vid upprepade tillfällen nekat till att använda ordet "fenomenalt". Dock så är denna frasen något av Edwards "catchphrase" på internet. Någon som vet hur "fenomenalt" uppstod? Kan det ha varit Partaj?
Ja, det var partaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in