Citat:
Ursprungligen postat av
Käg Malax
Är det regissör och producent med även i alla de korta videoklipp han nu publicerar på Youtube så kritiserar jag väl den som fick idén i det här fallet då, samt eventuellt Edward för att han gick med på den dåliga idén. Menar du att allt som Edward gör är oantastligt? Han är ju ingen skådespelare, utan i grunden är han med för att han kan mycket om mat och mathistoria. Är manus dåliga är han i alla fall medskyldig till det.
Jag har också sett klippet. Det var därför jag kunde kritisera det. Jag såg det därför att jag tycker att han är en rolig, bildad livsnjutare som man blir glad och i bästa fall också lite klokare av att se och höra på. Det är förmodligen därför de flesta ser hans klipp. Det betyder ju inte, vilket du verkar hålla med om, att klippen alla håller samma klass.
Hehe, jag menar verkligen inte att Edward är oantastlig! Vissa av klippen är absolut rätt ointressanta och saknar originalitet – åtminstone originalitet i paritet med hans udda personlighet.
Vem som gör klippen vet jag inte, men du kan nog utgå från att Edward inte filmar, regisserar och klipper dem alla själv ... utan att det är även andra typer insyltade. Visst, alla inblandade är medskyldiga till slutresultatet.
Varför nattmacke-klippet har fått FLEST visningar av alla hans YouTube-klipp kan jag absolut inte begripa.
Men det är också lite komiskt när folk här i tråden (inte bara du, utan även tidigare skribenter) recenserar klippen som om de vore tänkta att vara dokumentära.
Det gäller t ex klippet där han handlar i Östermalmshallen, och folk skriver långa inlägg om huruvida han är snobbig eller ej som brukar handla på Östermalmshallen – utan en tanke på att det verkar ha varit hela idén bakom produktionen (och inte en dokumentärfilm).
Självklart kan Edward tacka nej eller dra sig ur dåliga manus, och det skulle inte förvåna mig om han gör det – men det finns väl alltid en gräns hur mycket man kan bråka med andra och påverka rubbet i ett produktionssamarbete...
Man kan heller inte förvänta sig att allt alltid håller samma klass, det beror ju exempelvis på hur mycket tid alla inblandade kunnat lägga ner.