2024-06-03, 18:09
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
Även Mellan skål och vägg med Edward Blom la samma användare nyss upp. Var ett bra tag sen man kunde se dessa streamade då viaplay inte har visat något större intresse att ha de hos sig de senaste åren (båda gick på TV8 när de sändes).

https://www.youtube.com/watch?v=ck2plXIpiKw

Är det sant att den gode Edward är gay?
Citera
2024-06-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Är det sant att den gode Edward är gay?

Han är gift och har tre barn,använd google.
Citera
2024-08-24, 21:44
Moderator
Dr Kings avatar
Dagens I-landsproblem har drabbat Edward. Insamlingen av glasflaskor har flyttats så han måste nu ta bilen för att lämna den enorma mängd med tomflaskor som hans alkoholkonsumtion leder till.
Citat:
Sophämtningen av allting som funnits i Huddinge kommun tidigare ska nu tas bort. Istället blir man tvungen att åka med allt glas (hos oss den största delen sopor) till glasholkar, som nästan alltid är fulla.
https://x.com/edward_blom/status/1826959108081062126
Citera
2024-09-05, 23:07
Medlem
Hur är det lagligt att slakta kalv 2024

Kaptenen gillade ej
Citera
2024-09-05, 23:10
Medlem
Undra om det blir en hjärtattack och sedan en livskris med viktnedgång, denna livsfarliga fetma lär väl Max hålla 5 år till
Citera
2024-09-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hur är det lagligt att slakta kalv 2024

Kaptenen gillade ej
Av samma anledning att man slaktar tuppar. När man föder upp kycklingar till äggproduktion så gör inte killarna någon nytta och det samma gäller för mjölkproduktion. Därefter så är min kunskap begränsad.
Citera
2024-09-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Av samma anledning att man slaktar tuppar. När man föder upp kycklingar till äggproduktion så gör inte killarna någon nytta och det samma gäller för mjölkproduktion. Därefter så är min kunskap begränsad.

Vidrigt hur djur behandlas och inte har rätt till ett liv
Citera
2024-09-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Vidrigt hur djur behandlas och inte har rätt till ett liv
Där är jag med dig till en viss del. Jag tycker det är svårt att försvara dödande och lidande för att jag ska få mat på bordet. Nu äter jag mycket veganskt av hälsoskäl men ibland händer det att jag äter animaliska livsmedel och kan romantisera kring en köttbit. Undviker att debattera i ämnet eftersom jag är en hycklare i frågan och andra får göra vad dem anser vara rätt.
Citera
2024-09-05, 23:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Dagens I-landsproblem har drabbat Edward. Insamlingen av glasflaskor har flyttats så han måste nu ta bilen för att lämna den enorma mängd med tomflaskor som hans alkoholkonsumtion leder till.

https://x.com/edward_blom/status/1826959108081062126
Edward som den snåljåp han är gnäller över att att en gratistjänst försvinner samt att han måste sopsortera.
Det finns hur många små firmor som helst som kommer till din dörr och hämtar skräp och sopor om man pröjsar för det.
I Edwards fall så kanske en sån här byggavfallsäck hade varit billigast.

En bekant på landet har en container hemma för man får slänga blandat innehåll som en lastbil kommer och hämtar en gång i månaden, det är praktiskt det.
Citera
2024-09-06, 01:15
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Edward som den snåljåp han är gnäller över att att en gratistjänst försvinner samt att han måste sopsortera.
Det finns hur många små firmor som helst som kommer till din dörr och hämtar skräp och sopor om man pröjsar för det.
I Edwards fall så kanske en sån här byggavfallsäck hade varit billigast.
Jag uppfattade det som att sophämtningen i hans kommun skulle sluta hämta glas. Om det är så är det ju leverantören av en tjänst som försämrar tjänsten. Sannolikt utan att de tar mindre betalt.

Att glasflaskor är familjen Bloms största avfallstyp är förstås on brand.
Citera
2024-09-06, 01:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Jag uppfattade det som att sophämtningen i hans kommun skulle sluta hämta glas. Om det är så är det ju leverantören av en tjänst som försämrar tjänsten. Sannolikt utan att de tar mindre betalt.

Att glasflaskor är familjen Bloms största avfallstyp är förstås on brand.
Jag måste säga att Edwards inlägg är lite fylleförvirrat.

"Allting som har funnits ska tas bort'

Ska hela Huddinge kommun ta bort återvinnings platserna? Låter inte troligt.

"Istället blir man tvungen att åka med allt glas (hos oss den största delen sopor) till glasholkar"

Jaha, glasholkar har nog de flesta haft i snart 20 år. Hoppas inte Edward ska slänga sina hushållsopor där också
Citera
2024-09-06, 01:30
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jaha, glasholkar har nog de flesta haft i snart 20 år. Hoppas inte Edward ska slänga sina hushållsopor där också
Fast om han inte haft det utan fått glasen hämtade av sopgubbarna så är det inte så konstigt om han är missnöjd när det försvinner.

Huruvida det hela är rimligt eller om allt det här sopsorterandet är miljöpartistflum eller något annat påverkar ju inte att Edward nu måste släpa en sannolikt förvånande stor mängd glas någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in