2022-07-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag tycker väldigt mycket om Edward och därför är det rätt sorgligt att han inte gör något åt sin vikt på allvar utan bara blir större.
Han fyller 52 i år och med sin kroppshydda så är det inte långt kvar innan han lever på övertid.
Det finns dom som dricker mycket, röker mycket och som fortfarande lyckas bli gamla men i stort sett ingen med grov fetma blir gamla, ingen.
Han skulle behövt gå ner i vikt på riktigt jävla allvar helst igår.
Med all respekt, som sagt så tycker jag om karln och därför är det rätt frustrerande...
Fast titta på fotot där han snickrar utanför fäboden. Det ser väl inte så farligt ut?
Citera
2022-07-28, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har träffat Edward ett flertal gånger då hans fru är rätt tight med en av mina bästa väninnor! Han är rätt soft! Belevad, utbildad, civiliserad fast inte på ett sådär överspänt sätt som vissa nyrika ibland kan lägga sig till med! Den enda gången som jag har sett honom irriterad var när vi var och åt "Finmiddag" ute på Utö Värdshus! Förrätten och huvudrätten var kanon, men Edward blev väldigt besviken på efterrätten då grädden tydligen inte var helt ok! (Käkade inte efterrätt själv, så jag kan inte vittna om dess påstådda uselhet!)
Denna fadäs gjorde att Edward mer eller mindre såg ut som ett åskmoln resten av kvällen!

Annars så är han en hyvens fyr! Hustrun hans likaså!!
Nu vet jag inte vad som var fel men jag blir också irriterad om jag får spraygrädde på cafe och restauranger om det nu var det som var fel.
Citera
2022-07-28, 11:36
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Jag tycker man skall sluta att heja på Edvard i hans tragiska missbruk. Det är inte kul när en alkis provar öl. Inte trevligt när en person med bmi över 60 lagar mat.

Hans viktresa och torrläggning skulle kunna göra familjen ekonomiskt oberoende om han fick hjälp att lägga upp den smart. Hans krystade ölglas kan ju inte dra in så mycket deg
Citera
2022-07-28, 13:14
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Nu vet jag inte vad som var fel men jag blir också irriterad om jag får spraygrädde på cafe och restauranger om det nu var det som var fel.
Jo översockrad spraygrädde gör ju ingen lycklig direkt!
Citera
2022-07-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Jag tycker man skall sluta att heja på Edvard i hans tragiska missbruk. Det är inte kul när en alkis provar öl. Inte trevligt när en person med bmi över 60 lagar mat.

Hans viktresa och torrläggning skulle kunna göra familjen ekonomiskt oberoende om han fick hjälp att lägga upp den smart. Hans krystade ölglas kan ju inte dra in så mycket deg
Fast hur många skulle fortsätta följa honom om det blev Viktväktarna och IOGT-NTO av allt?
Citera
2022-07-28, 21:09
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Fast hur många skulle fortsätta följa honom om det blev Viktväktarna och IOGT-NTO av allt?
Skulle Eddie vara med i biggest loser VIP så skulle till och med jag titta.
Ge karln vad han vill och ta med honom i progamet säger jag
Eddie har säkert fått frågan om överviktsoperation från vården men då hans liv med mat och dryck då definitivt skulle vara över så tar han inte den möjligheten.

En kompis har gjort en sån operation och han äter 1,5 dl mat per måltid och får inte dricka till maten.
Dessutom väldigt begränsat vad han kan äta, ej fet mat.
Citera
2022-07-28, 22:56
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Skulle Eddie vara med i biggest loser VIP så skulle till och med jag titta.
Ge karln vad han vill och ta med honom i progamet säger jag
Eddie har säkert fått frågan om överviktsoperation från vården men då hans liv med mat och dryck då definitivt skulle vara över så tar han inte den möjligheten.

En kompis har gjort en sån operation och han äter 1,5 dl mat per måltid och får inte dricka till maten.
Dessutom väldigt begränsat vad han kan äta, ej fet mat.

Ett oerhört underhållningsvärde att se Edwards humör efter bara 4h utan alkohol.

Se han brytas ner för att sedan byggas upp.
Dock tror jag att han är så pass alkoholiserad att det inte kan genomföras utan läkare
Citera
2022-07-28, 23:00
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Läsförståelse nolla!?
Han bekräftade att han FRÅGADE om EB är böckling, vilket EB inte är.

Klart som korvspad att han är skinkprins. Hetsätandet och krökandet är väl en ventil för den inre homogubben som inte får komma ut.
Citera
2022-07-29, 03:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tja, men Edward tänker inte i de termerna.

I Edwards värld finns inte ordet alkoholist, det är någon orakad typ i täckjacka, som sitter på en parkbänk med en Pripps blå i handen.

Edward har skräddarsydd skjorta, slips och kavaj. Han sitter på restaurang med en traditionsenligt överjäst klosteröl i handen. Då anses man inte vara alkoholist utan belevad öl-konnessör med kontinentala dryckesvanor.

Precis, Edward ser sig själv som en livsnjutare och inte en missbrukare. Men i det stora är det ju samma sak, sedan är ju också vart man drar gränsen med benämningen alkoholist. I de flestas ögon är det en som direkt på morgonen sveper sista skvätten från en flaska Renat och syndar sig sedan till bolaget för att köpa de billigaste ölen.
Citera
2022-07-29, 03:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Edward Blom visar upp sitt OTROLIGA BARSKÅP!!
https://www.youtube.com/watch?v=7OfYFHIbcts
Citera
2022-07-29, 03:11
Avslutad
Vad spelar det för roll om man är "missbrukare" eller "livsnjutare"? För andra spelar det ingen roll och Edward själv är säkert lycklig, så varför hetsa om att han ska banta och sluta supa? För vad? Att leva längre? Det är faktiskt inte alla som vill bli jättegamla. Framförallt inte de gamla själva. Är det någon som klagar över vilket helvete det är att bli gammal så är det de gamla. Kroppen stänger av sig själv allt eftersom. Ständig värk, diverse sjukdomar och medicineringen för dessa, ensamhet efter att vänner och kanske partnern har gått ur tiden osv. Att bli gammal har sina avigsidor och Edward kanske inte vill offra livsglädje nu för att få lida länge sedan. Jag resonerar likadant. Blir jag 75 så räcker det. Blir jag inte 75 så är det okej det också. Jag tänker inte kasta bort mina friska och unga år på träning och kaninmat så att jag kan ligga fem-tio år extra på långvården i åttioårsåldern.
Citera
2022-07-29, 04:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vad spelar det för roll om man är "missbrukare" eller "livsnjutare"? För andra spelar det ingen roll och Edward själv är säkert lycklig, så varför hetsa om att han ska banta och sluta supa? För vad? Att leva längre? Det är faktiskt inte alla som vill bli jättegamla. Framförallt inte de gamla själva. Är det någon som klagar över vilket helvete det är att bli gammal så är det de gamla. Kroppen stänger av sig själv allt eftersom. Ständig värk, diverse sjukdomar och medicineringen för dessa, ensamhet efter att vänner och kanske partnern har gått ur tiden osv. Att bli gammal har sina avigsidor och Edward kanske inte vill offra livsglädje nu för att få lida länge sedan. Jag resonerar likadant. Blir jag 75 så räcker det. Blir jag inte 75 så är det okej det också. Jag tänker inte kasta bort mina friska och unga år på träning och kaninmat så att jag kan ligga fem-tio år extra på långvården i åttioårsåldern.

Jag håller med dig, och Edward har själv sagt att han hellre lever till 70 och har roligt, än leva ett tråkigt liv i 90 år. Visserligen har han småbarn och trist för dem om stupar för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in