2020-12-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Ja om den som hämtar är över 20år så borde det ju inte vara några problem. Möjligtvis att du behöver ha med beställarens id också
Jag kan inte minnas att jag någonsin behövt legitimera mig när jag hämtat ut beställda varor på bolaget så det är inget krav i vanliga fall, däremot fattar jag om de anar oråd om någon annan dyker upp för hans varor, han lär ju vara välkänd där.
Citera
2020-12-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Jag kan inte minnas att jag någonsin behövt legitimera mig när jag hämtat ut beställda varor på bolaget så det är inget krav i vanliga fall, däremot fattar jag om de anar oråd om någon annan dyker upp för hans varor, han lär ju vara välkänd där.

Jag har aldrig beställt varor på systemet, är inte större konnässör än att ordinarie sortiment räcker för mig 🤪😊 Men klart att de borde veta vem han är utan legg
Citera
2020-12-14, 19:22
Medlem
Min brors kusins avatar
Ser att han på Facebook gör reklam för schweizisk ost. Är tydligen nått spel i reklamen....
Citera
2020-12-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tycker faktiskt Edward har rätt i detta. Jag gillar Systembolaget annars, men detta är särdeles korkat. Kan man köra ut vanliga varor så kan man även köra ut beställnings-sortimentet. Tycker de är riktigt dumt, systemet borde satsa på god kundservice.

Exakt. Och de borde satsa på att behandla sina leverantörer lika. Små och halvstora företag som importerar högkvalitativa märken av diverse alkoholhaltiga drycker får kämpa för att få ut sina varor, trots att Systembolaget jämt försöker lägga krokben för dem. Det här med att hemleveranserna plötsligt och utan varsel (akut personalbrist???) stoppades är ännu ett krokben.

Bra att Edward reagerar för alla konsumenters av dryckeskvalitet räkning, men leverantörerna, EU och Konkurrensverket borde också reagera offentligt.

Och idiotiskt att kommentarerna handlar om att ”Edward kan väl köpa sin booze själv”. Han får säkert tag på tillräcklig mängd av något gott, men han talar ju för alla som drabbas. (Att människor kan drabbas av betydligt värre saker här i världen är han naturligtvis väl medveten om.)
Citera
2020-12-15, 09:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Exakt. Och de borde satsa på att behandla sina leverantörer lika. Små och halvstora företag som importerar högkvalitativa märken av diverse alkoholhaltiga drycker får kämpa för att få ut sina varor, trots att Systembolaget jämt försöker lägga krokben för dem. Det här med att hemleveranserna plötsligt och utan varsel (akut personalbrist???) stoppades är ännu ett krokben.

Bra att Edward reagerar för alla konsumenters av dryckeskvalitet räkning, men leverantörerna, EU och Konkurrensverket borde också reagera offentligt.

Och idiotiskt att kommentarerna handlar om att ”Edward kan väl köpa sin booze själv”. Han får säkert tag på tillräcklig mängd av något gott, men han talar ju för alla som drabbas. (Att människor kan drabbas av betydligt värre saker här i världen är han naturligtvis väl medveten om.)
Exakt detta. Alla kan nog hålla med om att det är ett mycket litet i-landsproblem. Men det är principen det gäller. Kan man köra ut det ordinarie sortimentet så är det ingen stor sak att även köra ut beställnings-sortimentet.
Citera
2020-12-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Exakt detta. Alla kan nog hålla med om att det är ett mycket litet i-landsproblem. Men det är principen det gäller. Kan man köra ut det ordinarie sortimentet så är det ingen stor sak att även köra ut beställnings-sortimentet.

Tyvärr har det hänt förut. T ex när alkoholskatten höjts av regeringen. Edward skriver en kritisk tweet om principen, om skatteuttag eller liknande – och får femtusen arga kommentar om att ”det har du väl råd med” eller ”du borde ändå inte dricka mer”. Som om han trodde att skatten bara gällde honom. Att folk är dumma i huvudet i sociala medier (och kanske inte bara där) är förvisso inget nytt, men jag blir ändå lite förvånad över att många inte ser huvudfrågorna han försöker kritisera utan bara går till personangrepp i sina kommentarer.
Citera
2020-12-15, 15:41
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Ser att han på Facebook gör reklam för schweizisk ost. Är tydligen nått spel i reklamen....

Blom Ä L S K A R ju ost på ett sätt som få.
En måltid är inte fullgod om den inte avslutas med en del ost. (Dessert är ju kört pga diabetes)
Men ost. Kalorier. Fett är ett måste. Som avslut.

Citera
2020-12-16, 23:56
Medlem
cleovarnamnets avatar
Edward och Gunilla har ju kreerat tre sockersöta barn men VARFÖR kan de inte skaffa en normal kamera/telefon och dessutom torka linsen?
Vill de verkligen att samtliga barndomsminnen ska vara insvepta i ett lager fett (ser ut som det på linsen) (nej, inget vikthån, man har naturlig fett på huden och även fingrarna) och oskärpa? Numera generar ju många mobilkameror riktigt skarpa och fina bilder. Synd att offra år av barndomsdokumentation på grund av snålhet/bekvämlighet/lättja eller vad nu anledningen är till åratal av suddiga, otydliga bilder.
Citera
2020-12-17, 11:42
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Edward och Gunilla har ju kreerat tre sockersöta barn men VARFÖR kan de inte skaffa en normal kamera/telefon och dessutom torka linsen?
Vill de verkligen att samtliga barndomsminnen ska vara insvepta i ett lager fett (ser ut som det på linsen) (nej, inget vikthån, man har naturlig fett på huden och även fingrarna) och oskärpa? Numera generar ju många mobilkameror riktigt skarpa och fina bilder. Synd att offra år av barndomsdokumentation på grund av snålhet/bekvämlighet/lättja eller vad nu anledningen är till åratal av suddiga, otydliga bilder.

Detta är väl en del av den underliggande imagen som frodas i detta intellektuella och lätt aristokratiska hem. Man väljer bort detta då det inte står som viktigt på någons agenda här öht.

Citera
2020-12-17, 12:02
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet

De suddiga fotona, speglar atmosfären i det Blomska hemmet. Mobilen är det säkert inget fel på, utan förklaringen ligger nog i att det dricks friskt med alkohol, det i kombination med matos, flott och 3 ostyriga småbarn gör att koordinationen i fotograferandet lämnar en del i övrigt att önska.
Citera
2020-12-18, 13:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har nyligen införskaffat mig ett ölglas med Edward Blom-motiv, hoppas att han får en del av pengarna.
Så här ser glaset ut. https://www.artglassvista.se/bilder/artiklar/zoom/47630_1.jpg?m=1589808967
Citera
2021-01-27, 21:05
Medlem
Tzatzikins avatar
På torsdag kommer nästa poddsvsnitt hälsar Edward på facebook. Tjoho!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in