Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-07, 22:14
Medlem
Googlas avatar
2009-11-07, 22:44
Medlem
En bild säger mer än tusen ord?
2009-11-07, 22:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besus
En bild säger mer än tusen ord?
Möjligen på andra forum, här är det enbart ett störande moment.
Åtminstone enbart +1 samt enbart smileysar.
2009-11-07, 22:58
Medlem
ojns avatar
Jag har svårt att se vilken smiley som ensam skulle utgöra ett fullgott inlägg. Den som ligger närmast är väl respektive , för att visa hur rätt/fel ute någon är. Dock anser jag det krävs någon form av motivering.

"Du har rätt/fel" är ett väldigt tunt inlägg på ett diskussionsforum.
2009-11-07, 23:00
Bannlyst
2009-11-07, 23:13
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det beror väl på lite i vilket sammanhang. T.ex om någon tackar en för något, så ser jag ingen skillnad med att svara med enbart: "", än att svara: "Så lite så ".
Måste man svara på ett tack inlägg?
Ett tack inlägg är väl även det precis lika mkt OT?

Citat:
Vi har många smileys som uttrycker diverse saker, och en bild säger ju mer en tusen ord. Att frekvent enbart använda en smiley i sina inlägg är ju kanske inte något att hänga i julgranen, men då har man nog inte heller på ett forum att göra.
Så du hänger här för att använda smileys eller missförstog jag dig nu?

Citat:
Kort och gott, det beror helt på situationen i mitt tycke och är upp till moderatorn som funderar på att åtgärda det eller inte. Att ha en regel för att endast ha ett inlägg bestående av en smiley är bara dumt.

Det är ju trots allt ett diskussionsforum, inte ett forum för smileys
2009-11-07, 23:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose

^^îibland kan en smiley va tillräckligt för att säga det man vill så det är fel att automatiskt ge tillsägelse för det
Har du inte mer att tillföra i en diskussion är det lika bra att låta bli...
2009-11-07, 23:25
Medlem
epost72s avatar
Tackinlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Just detta med tackinlägg är ett kapitel för sig, jag ser gärna att folk meddelar om något jag skrivit bidrar till en lösning, jag kräver absolut inget tack men det känns bra att veta om ett problem har löst sig.

Ibland eskalerar detta i en diskussion som blir något OT men så länge man håller sig inom topic och ibland förstärker med en eller och även skriver något så är just Tackinläggen inte så störande.

EDIT: Detta kan måhända bero lite på vilka forumdelar man figurerar i.
Jag är ofta i datorsupport och då känns det bra om en tråd på något sätt avslutas med att problemet har löst sig för TS detta för att det sannolikt kan fungera för någon annan med liknande problem.
Senast redigerad av epost72 2009-11-07 kl. 23:39. Anledning: Tillägg
2009-11-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Just detta med tackinlägg är ett kapitel för sig, jag ser gärna att folk meddelar om något jag skrivit bidrar till en lösning, jag kräver absolut inget tack men det känns bra att veta om ett problem har löst sig.

Ibland eskalerar detta i en diskussion som blir något OT men så länge man håller sig inom topic och ibland förstärker med en eller och även skriver något så är just Tackinläggen inte så störande.

+1
2009-11-07, 23:41
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Självklart måste man väl inte svara, det är upp till var och en. Och ett "tack inlägg" behöver inte vara ett inlägg med endast ett ord vilket då är "tack".. Det var inte mer än ett exempel.

Citat:
Du missförstod.

Citat:
Jag tror inte det finns en enda tråd här på FB som enbart är en diskussion formad utav endast smileys. Vill man endast skriva smileys i inlägg så tror jag inte den personen själv vet varför han är på ett forum.
2009-11-07, 23:49
Medlem
templers avatar
Att fjortisinlägg och posthunting som +1. ger varning är väl ok men jag är inte lika odelad kritisk till FB smilies. Beroende på omständigheterna är det inte alltid nödvändigt med ett långt inlägg för att få fram sin mening. Att rensa alla oneliners, korta kommentarer etc kan helt ändra en tråds karaktär till det sämre och många ironiska inlägg tappar karaktär när svar raderas men originalinlägget förväntas vara ok 'by default' genom att det likt en gammal skoluppsats innehåller x tecken, det blir det inte. Visst tycker jag att det är ok att rensa men skulle tvärtemot också gärna ser fler smilies än det som finns, vettiga uppslag borde ju vara oändligt. Gärna också i andra färger, varför inte röda, blåa eller bruna (jag ÄR helt seriös här, giller dessa små alteregon och har ev tänkt starta tråd med förslag).
Senast redigerad av templer 2009-11-07 kl. 23:51.
2009-11-08, 00:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren

Edit: Jag var tvungen...
Jag med. Följande har fått en tillsägelse var för sina meningsfulla bidrag i tråden:
  • Accessdenied
  • fuskaren
  • Googla
  • hidden
  • Kompaniet
  • Torinlol

TS har dessutom fått svar på sin fråga så jag låser tråden för att förhindra att ännu fler inte kan motstå frestelsen.

// Mod
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2009-11-08 kl. 00:30.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in