Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthill
Citat:
Ursprungligen postat av Limpaan
Har inte läst hela tråden, men det är en svensk tjej det handlar om
Källa?!
Har ingen källa att visa upp då jag inte vill hänga ut personen
Citera
2009-11-07, 12:02
Medlem
Inte så insatt och det kanske framgår tidigare i tråden, men det är inte samma Fadi som gjorde inbrottet och torterade killen! Som va en hjälte under tågolyckan!
Citera
2009-11-07, 12:13
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En lite mer sympatisk bild av Fadi:

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20040913/KRISTIANSTAD/109130606

l ite OT. En av de två femtonåriga gärningsmännen som hänsynslöst rånade folk i Gävle, bland annat en nittoårig gammal dam med rullator hade utsetts till "årets kompis" eller något liknande på sin skola. . Att de kan skifta mellan beteenden så här extremt visar ju vilka psykopater det är.

Precis som den här Fadi verkar vara. Men att han bara är 20 år räcker ju i detta land för att få strafflängden förkortad en hel del. . Även om E skulle avlida och F åtalas för mord.

Finns det ingen som har en bild på ärkeaset ??.
Senast redigerad av Celeron 2009-11-07 kl. 12:32.
Citera
2009-11-07, 12:14
Medlem
Troians avatar
Mottog följande PM:

Citat:
Hej!
Jag heter Mats och är Emmas pappa.
Eftersom det förekommer spekulationer om min dotter så vill jag gärna du publicerar lite fakta på flashen så att alla spekulationerr upphör.

[...]

Storyn:
2009-11-03 10.30
Jag lämnade Emma vid Södra trafiksskolan, södra kaserngatan
I Kristianstad.
Emma hade en körlektion 10.30
10.40 ringer körläraren Peter och efterlyser emma, har inte dykt upp.
Jag kör till platsen, 10.50 och letar efter spår.
Kör senare mot Fadis bostad på Österäng.
Stoppar en polispatrull på prästallen 11.00
Spaning inleds.
Jag kör till polishuset för att lämna uppgifter.
Får där besked 12.00 att Emma hittad samt Fadi gripen.
12.07 ringer Fadis pappa och frågar mig hur det var med Emma, han gråter.
Citera
2009-11-07, 12:22
Medlem
KiaWs avatar
Tack för infon Mats.
Misstänkte du att Fadi låg bakom hennes försvinnande, eftersom du kör mot hans bostad och samtidigt kontaktar polisen?
Fanns det en hotbild innan?
Senast redigerad av KiaW 2009-11-07 kl. 12:33.
Citera
2009-11-07, 12:27
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mottog följande PM:

Intressanta uppgifter. Även om jag förstår Fadis pappas spontana sorg över sonens gärning så borde han, i alla fall efter en stund förstå att han är kapabel till sådant här.

Svårt att tro att han inte gjort i alla fall något liknande förut. Även om han tydligen inte är samma person som i kiosk fallet eller tågolyckan.

Eller är det en kanske en kombination av hopplöshet/förtvivlan/att vilja både förstå och inte förstå på samma gång..
Senast redigerad av Celeron 2009-11-07 kl. 12:36.
Citera
2009-11-07, 12:36
Bannlyst
Tragedi!

Ja. djävlar viken tragedi! Stackars den pappan! Och mamman,syskon och släkt och vänner till den stackars pojke som ska leva med det han gjort resten av sitt liv.
Att en enda enstaka händelse kan ställa till så mycket elände för så många är ju bara det djupt tragiskt.
Citera
2009-11-07, 12:40
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Intressanta uppgifter. Även om jag förstår Fadis pappas spontana sorg över sonens gärning så borde han, i alla fall efter en stund förstå att han är kapabel till sådant här.

Svårt att tro att han inte gjort i alla fall något liknande förut. Även om han tydligen inte är samma person som i kiosk fallet eller tågolyckan.

Eller är det en kanske en kombination av hopplöshet/förtvivlan/att vilja både förstå och inte förstå på samma gång..

Han kanske gråter över att han misslyckats med sin uppfostran av sonen?
Kanske deras kvinnosyn inte var så lyckad trots allt?
Sunt förnuft och respekt vill jag påstå rotas i hemmet, och där har pappan definitivt ett ansvar...
Citera
2009-11-07, 12:42
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catalina
Ja. djävlar viken tragedi! Stackars den pappan! Och mamman,syskon och släkt och vänner till den stackars pojke som ska leva med det han gjort resten av sitt liv.
Att en enda enstaka händelse kan ställa till så mycket elände för så många är ju bara det djupt tragiskt.

Och särskilt till OFFRETS föräldrar, släkt och vänner. Det var ändå hon som helt oprovocerat skadades förmodligen för livet. Om hon nu får behålla livet överhuvudtaget.
Citera
2009-11-07, 12:44
Medlem
Mintbits avatar
Det är så jävla sorgligt. Varje gång liknade hemskheter händer inser jag hur viktigt det är att föräldrar medverkar till att deras barn träffar och umgås med normala människor. På grund av mångkulturen måste man vara mera vaksam och inte inbilla sig att "alla är lika goda". Jag vet inte varför man accepterar att ens dotter befattar sig med typer av den här slaget.

Jag lider samtidigt med fadern (kanske båda fäderna) som dragits in i denna tragedi. Men likväl visar den i sin litenhet vart samhället är på väg.
Citera
2009-11-07, 12:45
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catalina

Tycker inte ett dugg synd om den pappan.. mamman möjligen, och om det finns nån syster. Däremot är det ju såklart en katastrof för Emmas familj. Det enda man kan ha en åsikt om där är att svenska tjejer borde nån gång lära sig att inte umgås med idioter.
Men som pappa till tonårstjej kan jag meddela att det är svårt att gå in o styra där.
Citera
2009-11-07, 12:47
Medlem
Santerias avatar
Fadi är känd av nästan alla i Kristianstad sedan länge, alla vet vad han är kapabel till. Var alltid ett problembarn, gick på Fröknegårdsskolan. Har träffat samtliga kuratorer i Kristianstad. Hotar folk till höger och vänster, väldigt agressiv. Har tidigare mordhotat en annan exflickvän med en kniv. När exflickvännen försökte göra slut förföljde han henne och satt utanför hennes hus i tre dagar. Han var dessutom med i en skottlossning på Näsby ett antal år sedan. Det här var bara en tidsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in