Jag använder Mail till att hämta hem mailen från gmail men en sak stör mig så satan. Varje gång jag skickar ett mail så får jag en kopia på det jag skickade in i inkorgen.
Är det gmails (föra allt som hör till ämnet under en flik) som gör att Mail uppfattar det som ett nytt inkommet meddelande, eller är det jag som missat en inställning?
Sedan undrar jag om man kan ställa in Mail till att gruppera alla mail som hör till samma ämne som gmail?
Så hade jag det med när jag bara ställde in IMAP efter eget kunnande, sen följde jag denna guiden och skapade lokala kopior på mappar etc så allt hamnar rätt:
Kör du Snow Leopard kanske du skulle testa Exchange istället, då Google släppt Exchangestöd för gmail nu. Jag har inte pallat testa bara, allt funkar ju smidigt nu.
Så hade jag det med när jag bara ställde in IMAP efter eget kunnande, sen följde jag denna guiden och skapade lokala kopior på mappar etc så allt hamnar rätt:
Kör du Snow Leopard kanske du skulle testa Exchange istället, då Google släppt Exchangestöd för gmail nu. Jag har inte pallat testa bara, allt funkar ju smidigt nu.