Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-05, 17:42
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Du har varit medlem här alldeles för kort tid för att kunna ha en bra uppfattning.

Att varit regad sen 07 är ingen merit är andra gång på några få dagar jag sett dig tjata om detta, du har ingen aning om hur många konton folk haft innan hur länge dom läst på FB innan dom reggade sig osv osv så knip käft och sätt dig o mysrunka någonstans o beröm dig själv för att du har hängt här sen 07.

Tycker det finns för många regler men tyvärr så ser jag ju även att dom behövs eftersom total yttrandefrihet kan generera i att viktiga ämnen försvinner bland allt trams och det kan i sin tur leda till att man förlorar viktiga debattörer.
2009-11-05, 17:46
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Att varit regad sen 07 är ingen merit är andra gång på några få dagar jag sett dig tjata om detta, du har ingen aning om hur många konton folk haft innan hur länge dom läst på FB innan dom reggade sig osv osv så knip käft och sätt dig o mysrunka någonstans o beröm dig själv för att du har hängt här sen 07.

Exakt. Nuff said!

Citat:
Tycker det finns för många regler men tyvärr så ser jag ju även att dom behövs eftersom total yttrandefrihet kan generera i att viktiga ämnen försvinner bland allt trams och det kan i sin tur leda till att man förlorar viktiga debattörer.

Det är väldigt sant. Men å andra sidan så är detta även ett bra argument för att ha kvar LB som flera velat ha bort länge. Ser det själv som att det är ett bra med LB som lekstuga, för alla orkar inte vara så seriösa hela tiden Men tycker att det var lite att ta i när man höjde gränsen från 100 till 200.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2009-11-05 kl. 17:52.
2009-11-05, 17:49
Medlem
Admin har ju sagt att han ska byta servrar och möjligtvis ta bort lite regler. Det kommer förhoppningsvis lösas inom en snar framtid. OM jag har förstått det hela rätt.
2009-11-05, 17:55
Bannlyst
Saker som att man inte får posta streams till obskyra spanska matcher osv är ganska lam. Känns som någon bryr sig..
2009-11-05, 18:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1025
Saker som att man inte får posta streams till obskyra spanska matcher osv är ganska lam. Känns som någon bryr sig..

Tyvärr så var det resultatet av Marknadsdomstolens beslut och inget Flashback har valt själva.

Edit: http://www.flashback.se/flashbacks/md/
2009-11-05, 18:20
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tyvärr så var det resultatet av Marknadsdomstolens beslut och inget Flashback har valt själva.

Edit: http://www.flashback.se/flashbacks/md/

Frågan är om vad svenska myndigheter kan göra utan en anmälan från ex. spanien. Spanjorerna vet knappast vad FB är.
2009-11-05, 18:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Frågan är om vad svenska myndigheter kan göra utan en anmälan från ex. spanien. Spanjorerna vet knappast vad FB är.

Sant.

Nu vet jag inte riktigt hur regel 1.02 funkar då jag inte moddar i någon sportdel (förutom träning, så just den regeln är jag inte speciellt duktig på.), men detta nog skulle kräva att modsen hade koll på ägaren till varje match i varje stream som postades för att se att inte marknadsdomstolens beslut bryts vilket är ohållbart. (E.g. för att se att inget Svensk aktör har rättigheter till matchen)

(Som sagt, inte helt säker på att jag har rätt i ovan, men som jag förstår det)
2009-11-05, 18:31
Medlem
Arch_Angels avatar
modsen var slappare förr & inställningen var bättre men nu skrivs d förmycket om FB överallt vilket gör att mer idioter hittar hit. Mer idioter blir mer skit vilket gör att modsen måste bli lite hårdare. Min första användare var i början på 04 å skillnaden är rätt stor
2009-11-05, 18:34
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Sant.

Nu vet jag inte riktigt hur regel 1.02 funkar då jag inte moddar i någon sportdel (förutom träning, så just den regeln är jag inte speciellt duktig på.), men detta nog skulle kräva att modsen hade koll på ägaren till varje match i varje stream som postades för att se att inte marknadsdomstolens beslut bryts vilket är ohållbart. (E.g. för att se att inget Svensk aktör har rättigheter till matchen)

(Som sagt, inte helt säker på att jag har rätt i ovan, men som jag förstår det)

Sant, tänkte bara ur spansk synvinkel där Glömde bort att även ett svenskt bolag kan äga rättigheterna till en match.

Men som jag förstått regeln, så får man länka till sådana streams som är laglig. Ex. svt-play, eller sport på något bet-bolags hemsida.
2009-11-05, 18:37
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
modsen var slappare förr & inställningen var bättre men nu skrivs d förmycket om FB överallt vilket gör att mer idioter hittar hit. Mer idioter blir mer skit vilket gör att modsen måste bli lite hårdare. Min första användare var i början på 04 å skillnaden är rätt stor

Är benägen att hålla med, stort användarantal är på gott och ont. Fler användare, mer spridning på åsikter och diskussion. Färre användare som förr (mer underground enligt mig) fler med samma åsikter och mindre gnäll.

Men min känsla är att FB blivit lite väl mainstream i vissa frågor. Må vara att FB fortfarande är väldigt mycket friare än många andra forum. Men ibland ser det illa ut måste jag säga.
2009-11-05, 18:59
Bannlyst
Jag tycker att det ofta kan bli för politiskt korrekt här på flashback.. Man får inte formulera sig hur man vill. Det finns massor med oskrivna regler man ska följa för att inte få sin tråd stängd. Jag tycker att man borde få formulera sig precis hur man vill så länge man håller sig till fb's regler. Det verkar inte som att de är särskilt måna om att bevara någon sorts yttrandefrihet när de agerar domare och avgör vad man får skriva om och vad man inte får skriva om. Flertalet av mina trådar har stängts utan att de ej har något regelstöd för att stänga dem. Det är katastrofalt!
Senast redigerad av WankingVagina 2009-11-05 kl. 19:18.
2009-11-05, 19:25
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Är benägen att hålla med, stort användarantal är på gott och ont. Fler användare, mer spridning på åsikter och diskussion. Färre användare som förr (mer underground enligt mig) fler med samma åsikter och mindre gnäll.

Men min känsla är att FB blivit lite väl mainstream i vissa frågor. Må vara att FB fortfarande är väldigt mycket friare än många andra forum. Men ibland ser det illa ut måste jag säga.

MAn får väl även länka till matcher som inte sänds via tv eller streamas av "svenska" bolag? sorry för OT

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in