2004-02-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Har alltid drömt om att sticka iväg till Japan. Har alltid känt en viss fascination för kulturen och livet i Japan (det jag läst om och sett på tv). Problemet är bara att jag har inte en susning om hur mycket det kostar att flyga dit, hur mkt det kostar om man skall bo där i en vecka, vad som skall ses.
Planerar för övrigt att åka själv, pallar inte med några polare, då detta är resan jag drömt om sen jag varit riktigt länge.
Vore jävligt glad ifall någon här som varit i Japan kunde ge mig lite info.

Efter lumpen kommer jag få ca 15 000 - 20 000:- lite oklart ännu hur mkt, men mer pengar än så kan jag inte räkna med att ha.

/Moffegrev

hej
man kan få schysst vandrarhem för ca 250kr natten,
jag tyckte personligen inte att det var så dyrt, som sverige ungefär.
billig mat finns på 7elven o likande affärer,
resturanger lär ju va rejält dyra,
fast det finns mkt spännande och lyxiga hamburgebarer som inte tar allt för mkt för en co meny.

kan nog komma dit för ca 7500 och uppåt.

/H
Citera
2004-02-23, 22:08
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Helvete... 8 tusen för en enkel biljett till de snedögdas förlovade land? Det skulle jag aldrig betala... Gulingmat kan jag käka nere på kinesrestaurangen och våldsporr får jag här på FB...

// Roger P.

Men du kan inte skryta på puben att du har störst penis i landet!!!
Citera
2004-02-23, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Men du kan inte skryta på puben att du har störst penis i landet!!!

Säg inte det...

// Roger P.
Citera
2004-02-23, 23:46
Medlem
Har två kompisar (långa blonda, vältränade) som åkte till Japan för att jobba som personliga tränare. Dom tjänade BRA med pengar och fick hur mycket mus som helst. På helgerna jobbade de som bartenders. Japanska brudar är tokiga i långa, blonda, blåögda skandinaviska killar. Åk om ni kan!
Citera
2004-03-02, 15:23
Medlem
keffemil_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten
Har två kompisar (långa blonda, vältränade) som åkte till Japan för att jobba som personliga tränare. Dom tjänade BRA med pengar och fick hur mycket mus som helst. På helgerna jobbade de som bartenders. Japanska brudar är tokiga i långa, blonda, blåögda skandinaviska killar. Åk om ni kan!

Jävlar vad sugen man blev nu! Jag har länge velat åkt till Japan, men synd att det kostade så satans mycket! Bara att börja spara nu...
Citera
2004-04-01, 00:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten

Jag tror att man skulle kunna vara kort och tjock men blond och ändå lyckas ganska bra med den biten. Fast det finns andra länder där man är mer gudomlig än i Japan. Rasismen och Yakuzans makt sätter tydligen små käppar i hjulet för en med tjejer iallafall.
Citera
2004-04-22, 14:40
Medlem
sders avatar
mjo

Japan är ruuskigt dyrt, bodde där i två år, det går inte att jämföra med sverige, skrönor man hör om att en kopp kaffe kostar 80 kr stämmer nästan...

När det gäller boende så är hotellen, om man som sagt inte ska bo i låda, väääldigt dyra, mitt förslag om du vill uppleva japansk kultur är att du åker till kyoto eller nånstans utanför tokyo t.ex yokohama. Dessa är väldigt stora städer, snarlika tokyo, men inte liak dyra....med japanska flickor vettetusan, de är mycket dock itne vackra, de vackra som finns är porrstjärnor och modeller...o dem är itne många Angående Yakuzas så har jag aldrig stött på dem, medvetet iaf, de arbetar väldigt diskret och kör mer uppe på de stora killarnas nivåer
Citera
2004-04-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovak
man kan få schysst vandrarhem för ca 250kr natten,
jag tyckte personligen inte att det var så dyrt, som sverige ungefär.
billig mat finns på 7elven o likande affärer,
resturanger lär ju va rejält dyra,
fast det finns mkt spännande och lyxiga hamburgebarer som inte tar allt för mkt för en co meny.

kan nog komma dit för ca 7500 och uppåt.

Att äta nudlar är inte så dyrt.
Om du ska resa runt lite köp ett tågluffarkort innan du åker dit. Det kostar några tusen (minns inte exakt), men att åka tåg är vansinnigt dyrt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in