Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-03, 16:26
Medlem
Halloj,

Studentlicens/mecenat skriver såhär på sin sida om man vill köpa en studentrabattversion:

"Observera att detta är en uppgraderingsprodukt. Med detta menas att en tidigare Windows-licens eller Mac OS-licens skall finnas i din ägo. Den gamla licensen måste dock inte vara förinstallerad för att kunna installera Windows 7. Ej heller behövs gamla produktnycklar."

Menar dem att jag rent tekniskt måste ha ett OS för att kunna installera eller menar dem att jag måste kunna visa upp en riktig köpt version av tidigare OS?
Citera
2009-11-03, 17:13
Medlem
ingen?
Citera
2010-03-01, 00:37
Bannlyst
Jag bumpar då även jag undrar samma sak.
Citera
2010-03-03, 18:22
Medlem
Om ni köper en uppgraderingsversion av Windows 7 så måste ni ha en kvalificerande Windows-version (XP eller Vista) på hårddisken när ni startar Windows 7-installationen, annars går det inte att aktivera Windows 7 efter att installationen är klar.

Dock går det alldeles utmärkt att göra en ren installation och formatera hårddisken under Windows 7-installationen bara man hade en Windows-installation på hårddisken när man påbörjade installationen. Läs mer på
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/upgrading-to-windows-7-frequently-asked-questions
Citera
2010-03-03, 18:45
Medlem
HelloMyNameIss avatar
Jag fixade mitt genom Pellesoft.se

Man pröjsar 100kr för att bli medlem av hans "universitet" och får sedan tillgång till MSDNAA. Där man hittar Xp, Vista, Windows 7, office paket osv osv osv! Men du måste inneha en CSN/Mecenat kort!

Lite kortfattat, men du hittar all information på sidan!
Citera
2010-03-03, 19:25
Medlem
edge22s avatar
Eller man kan kolla här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9657368#post9657368

Har använd denna metoden själv med grabbens CSN kort, funkar klockrent
Citera
2010-03-04, 09:08
Medlem
Firebatss avatar
*Edit:

Det jag skrev var redan nämnt.. (skaffa gratis genom skolan istället..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in