Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-03, 12:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Men vissa trådar låser ni bara och låter bli och slänga. Varför?
Tumregeln vi ska följa är att trådar som är rätt placerade och vars innehåll kan vara till nytta för någon annan, men som av en eller annan anledning spårat ur blir låsta. Trådar som är felplacerade, rent trams, som tar upp ämnen som det redan finns trådar om ska papperskorgas.

Skillnaden mellan de båda ligger i att saker som hamnat i papperskorgen inte indexeras av sökmotorn och därför inte ger en massa värdelösa träffar när man använder sökfunktionen.
Citera
2009-11-03, 13:39
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Misstänker att en del gör det ifall någon hinner skriva medan man skriver moderatorsmeddelandet.

Det är anledningen till att jag brukar både låsa och slänga. Att låsa en tråd handlar bara om att kryssa i en liten checkbox när man skriver inlägget, alltså låses tråden samtidigt som inlägget postas. Sedan papperskorgas den.

Men alla gör ju givetvis olika. Om dom är låsta eller inte i papperskorgen spelar ju ingen roll eftersom ingen ändå kan posta där.
Citera
2009-11-03, 14:06
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Men vissa trådar låser ni bara och låter bli och slänga. Varför?
Det kan fortfarande finnas ett värde i tråden för till exempel sökning och så vidare, ofta hänvisar jag till "rätt" tråd när jag låser den felaktiga och då är det bra om andra medlemar kan se att just den tråden blivit låst och att samma diskussion pågår i en annan tråd.
Citera
2009-11-03, 16:38
Medlem
R.Rs avatar
Jag låser aldrig trådar jag slänger. Har aldrig varit med om heller att folk fortsatt skriva i tråden från mitt moderatormeddelande till åtgärd, om det så gått dagar i vissa fall då jag glömt att låsa/kasta den och sedan blir uppmärksammad på det.
Citera
2009-11-03, 17:24
Medlem
Heinzes avatar
Man låser först trådarna och skickar dem samtidigt till papperskorgen istället för att skicka dem en och en.
Citera
2009-11-03, 20:14
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det kan bero på att vissa kör med både hängslen och livrem eller att man efteråt kommit på att tråden egentligen bör papperskorgas istället för att låsas. Att då först låsa upp den innan man flyttar till papperskorgen är bara ett extra moment till ingen nytta.

Det ar sa jag gor ibland. Om en langre trad sparat ur och genererar en massa slask vill man ha tid pa sig att kolla innan man papperskorgar, sa da ar det behandigt att slanga pa laset innan man bedomer om det ar ett fall for papperskorgen eller enbart stangning. Sjalv sitter jag i en annan tidszon, sa nar FP svalnar av framat nattkroken kan jag i lugn och ro kolla alla inlagg, lasa upp traden igen, radera inlagg och skriva mitt moderatormeddelande.
Citera
2009-11-03, 22:03
Medlem
csts avatar
Om det är en tråd som kaosar ur fullständigt vill man ju se till att modsmeddelandet hamnar sist i tråden.
Citera
2009-11-04, 01:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Sanningen är att vi är lite snurriga och inte har en aning om vad fan vi håller på med.

Nej vars, för mig är det som epost skriver, att det inte ska hållas på att postas massa emellan. Det sitter liksom i ryggmärgen att låsa en dålig tråd. Beslutet om papperskorgning kommer i andra hand och då har man som sagt redan låst den.
Jag resonerar som du. Jag skriver att den ska flyttas till papperskorgen och låser tråden med det inlägget och papperskorgar sedan. Det är så irriterande om någon hinner posta ett inlägg efter att jag har postat mitt.
Citera
2009-11-04, 12:32
Moderator
skunkensunes avatar
Trådarna i papperskorgen kan vara riktigt roliga att läsa ibland och i vissa fall önskar man att det faktiskt gick att svara i dem.

Vad tror ni konsekvenserna skulle bli om det faktiskt gick att göra det? Kaos, eller bara en mer skruvad version av Laidback?
Citera
2009-11-04, 12:50
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Trådarna i papperskorgen kan vara riktigt roliga att läsa ibland och i vissa fall önskar man att det faktiskt gick att svara i dem.

Vad tror ni konsekvenserna skulle bli om det faktiskt gick att göra det? Kaos, eller bara en mer skruvad version av Laidback?
Tror nog inte det hade funkat, för vissa som följde tråden vill hitta varför tråden slängdes, och då letar man alltid på sista sidan.
Citera
2009-11-04, 13:58
Medlem
ChristianXs avatar
Jag gör det helt enkelt av ren vana. Ibland låser man flera trådar för att skicka dem till Papperskorgen, och då förhindrar man att det skrivs i dem under tiden.
Citera
2009-11-04, 15:28
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Please, länka till befintlig tråd om det blir en dublettråd.
Detta är ett skolboksexempel på hur jag inte vill att det ska se ut:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1045664
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in