Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-01, 21:23
Medlem
Jag har...eller rättare sagt min bror har ett problem med sin dator (operativsystemet är windows vista).
Datorn är i första hand inte byggd för musikinspelning men den har fungerat bra till det ändå fram tills nyss.
Ett stort problem har uppkommit då några låtar han jobbat med i Cubase inte går att öppna!
När man öppnar projektfilen så fastnar programet varje gång och inte ens det gamla hederliga ctrl, alt, delete fungerar så man måste stänga av med våld så att säga (nej inte slå sönder datorn, stänga av power-knappen).
Vad tror ni att det kan vara för problem? Jag ställer frågan både till er som jobbar med musik men även andra datorsnillen, då detta egentligen inte har med musiken i sig att göra.

Vad som kanske kan vara värt att nämna är att han har låtit spara alla låtar som han har gjort i samma mapp vilket gör att alla track-filer (det blir ju ofta väldigt många) är sparade i samma mapp som väger flera gb.
Kan det ha trasslat in sig på nått sätt? Blivit för mycket i samma?

Kom gärna med tips vad ni skulle ha gjort om det var så här. För det är ju tråkigt när musik man kämpat med många timmar och dygn försvinner så där bara.

Vad skulle problemet kunna vara?

mvh
Citera
2009-11-01, 21:27
Medlem
Fbadgers avatar
det måste vara en himla massa filer i mappen för att explorer ska hänga sig ... men det kanske är möjligt vad vet jag .. prova att dela på mappen i lite mindre delar och kanske på lite olika hd :=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in