2009-10-31, 20:11
Medlem
Tjena,
Till att börja med, så ber jag om ursäkt för den värdelösa topicen.

Jag ska utföra en TFU-G (1 vecka) och 2 veckors " Gk Hemvärnsunderrättelsekompani ".

Frågan är, är det bestämda tider man kan utföra de 8 dagar "krigsförbandsövningsdygn" (måste det enligt kontraktet jag ska skriva på)? Måste de ske innan årets slut? Hur fungerar det?

Detta är frågor jag helt glömt bort att ställa till Försvarsmakten, och nu är det för sent. Börjar nu på måndag.
Så nu hoppas jag att någon här kan svara på det!

Tacksam för alla vettiga svar

//Reagger
Citera
2009-11-01, 10:51
Medlem
8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reagger
Tjena,
Till att börja med, så ber jag om ursäkt för den värdelösa topicen.

Jag ska utföra en TFU-G (1 vecka) och 2 veckors " Gk Hemvärnsunderrättelsekompani ".

Frågan är, är det bestämda tider man kan utföra de 8 dagar "krigsförbandsövningsdygn" (måste det enligt kontraktet jag ska skriva på)? Måste de ske innan årets slut? Hur fungerar det?

Detta är frågor jag helt glömt bort att ställa till Försvarsmakten, och nu är det för sent. Börjar nu på måndag.
Så nu hoppas jag att någon här kan svara på det!

Tacksam för alla vettiga svar

//Reagger

Vi ska ha en KFÖ om fyra dagar på våren (maj i vårat fall, varierar nog geografiskt) och en "förövnings KFÖ" på hösten om jag fattade det hela rätt.
Att man börjar räkna dagar gäller alltså from nästa år, i år gäller fortfarande antalet timmar.
Kan du inte de fyra dagarna på hösten eller våren så får du göra vid ett senare tillfälle med någon annan bataljon i när-området.

Räknas inte TFU-G och gk som timmar också så att du har uppfyllt ditt kontrakt för i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in