2011-01-09, 20:11
Medlem
substitutes avatar

Kan ha mördat åtta

Den 23-årige seriemördaren är åtalad för tre mord. Men han är misstänkt för ytterligare två, och finns dessutom med som möjlig gärningsman i ytterligare mordutredningar.
Åtalad för:
Juli 1996. Mord på 74-årig man i Bagarmossen. Han var känd som pedofil och alkoholist.
Maj 1998. Mord på en man och en kvinna i 20-årsåldern i Skarpnäck. Parets hund dödades också.
Delgiven misstanke:
Hösten 1996. Mord på en student på Valhallavägen i Stockholm. Studenten utsatt för kraftigt övervåld och enligt obekräftad uppgift också för våld mot ögonen. 23-åringen nekar.
December 1996. Mord på en kvinnlig receptionist med en bultsax på Wisby hotell på Gotland. Kvinnan var utsatt för kraftigt övervåld och våld mot ögonen. 23-åringen nekar.
Möjlig gärningsman i mordutredningar:
Hösten 1994. Mord på en lärare på Hornsgatan, Stockholm.
1995. Mord på en antikhandlare på Frejgatan i Stockholm.
Nyår 1995. Mord på en 16-årig pojke i Hammarbyhamnen där offrets hand skars av. Denna uppgift är mycket osäker då det mesta i utredningen tyder på flera gärningsmän. Det stämmer inte alls med mönstret i övriga brott.
(Svenska Mord)

Jag har hittat trådarna om Mordet på 16-åringen i Hammarbyhamnen och den kvinnliga receptionisten på Wisby hotell är det någon som kan hänvisa till trådarna (om de existerar) ang studenten på Valhallavägen, läraren på Hornsgatan och antikhandlaren på Frejgatan?

tack på förhand
Citera
2011-01-09, 20:20
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Hösten 1994. Mord på en lärare på Hornsgatan, Stockholm.
Det mordet är numera uppklarat.
Senast redigerad av Ungargsvartman 2011-01-09 kl. 20:39.
Citera
2011-01-09, 20:22
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
Det mordet är numera uppklarat.

Ok, tack!
Citera
2011-01-15, 01:23
Medlem
Ja, det är milt sagt skrämmande att en sådan defekt och våldsam varelse som Sovdat tillåts att befinna sig i frihet ute i samhället. Varför bemödar sig samhället att ens försöka "rehabilitera" dylika individer. Synd att möjligheten till internering avskaffades på 1980-talet. Lås in för tid och evighet.
Om inte staten kan skydda sina medborgare, får medborgarna skydda sig själva......och ta hand om problemet och lösa det på permanent basis.......
Citera
2011-02-01, 13:38
Medlem
... och fanskapet kör uppenbarligen buss i södra Stockholm. Någon som har mer uppgifter vad psykopaten ägnar sig åt? Bild?
Citera
2011-02-04, 09:09
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
... och fanskapet kör uppenbarligen buss i södra Stockholm. Någon som har mer uppgifter vad psykopaten ägnar sig åt? Bild?

Det finns både bild (om än dålig) samt adress, om du klickar runt lite. Står även någonstans exakt vart han kör buss, tror det är Bagarmossen men är inte hundra på det. Charmig kille!
Citera
2011-02-04, 16:29
Medlem
Har läst igenom tråden här och läst hur mordet gick till i Skarpnäck och en sak slår mig när jag läser om det. Hörde inte grannarna något. Det måste ha varit ett djävla liv från lägenheten när han mördade dem och dödade hunden.
Citera
2011-02-04, 17:17
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedbug
Har läst igenom tråden här och läst hur mordet gick till i Skarpnäck och en sak slår mig när jag läser om det. Hörde inte grannarna något. Det måste ha varit ett djävla liv från lägenheten när han mördade dem och dödade hunden.

Enligt NK så vaknade en granne av allt oväsen.
När han gick ut på loftgången kunde han se en person
dra för gardinerna till lägenheten - mördaren.

Detta anmäldes aldrig.

offren hittades 2 dar efter tror jag.
Citera
2011-02-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Enligt NK så vaknade en granne av allt oväsen.
När han gick ut på loftgången kunde han se en person
dra för gardinerna till lägenheten - mördaren.

Detta anmäldes aldrig.

offren hittades 2 dar efter tror jag.

Bra grannar, såna vi alla vill ha
Citera
2011-02-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushaboom
Vad hette offren i efternamn?

David Eklund, Harriet Illerström.
Citera
2011-02-09, 23:14
Medlem
vad hade Matija för relation till David och Harriet?
Citera
2011-02-11, 00:48
Medlem
substitutes avatar
Minns inte riktigt vad det stod i NK men
Sovdat hälsade på paret då och då, spelade TV-spel osv.

Han tyckte Harriet var för "bra" för Daniel och var svartsjuk på deras relation.

I förhör påstod Sovdat att han och Daniel planerat ett försäkringsbedrägeri.
Sovdat skulle stjäla saker i parets hem, (vilket det aldrig gått att säkerställa).

När S knackade på den fruktansvärda kvällen var i alla fall inte Daniel med
på noterna och vägrade gå med på något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in