2009-10-28, 22:32
Medlem
Kannans avatar
Du började ju spara precis innan den svarta månaden, så inget att deppa över. Jag ligger också en hel del back i min portfölj för tillfället, men någon gång ska man ju göra det.

Du behöver nog ändå byta taktik. Jag lägger ungefär 40% kortsiktigt för tillfället (bland annat varav hälften Nokia).

Resterande 60% har jag i:

HM
Investor
Avanza Zero
Realty Income
Skagen Global

Detta är alltså min safe-portfölj, och du bör nog skrapa ihop nåt liknande.

Det som drar ner min portfölj för tillfället är den annars så pålitliga Realty income som är inne i en svacka nu, som allt annat.
Citera
2009-10-28, 22:59
Medlem
deMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikkie
Just nu ligger jag i följande:

Lumi 18%
Pare 9%
Nokia 17%
Blackpearl 12%
Google 5%
Midway 5%

Resten har jag i dessa fonder:

Skagen Kon-tiki
Avanza Tillväxt

Härifrån hade jag behållit/ökat i främst BP, sen är Kon-Tiki en väldigt intressant fond.

Att du är lite back betyder dock inte att du är dålig och att din portfölj måste ommöbleras. Du har kommit in i vissa aktier efter en väldigt lång tid av uppgång. Det är klart att börsen och aktierna ska hämta andan inför fortsatt uppgång.
Citera
2009-10-28, 23:11
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Du började ju spara precis innan den svarta månaden, så inget att deppa över. Jag ligger också en hel del back i min portfölj för tillfället, men någon gång ska man ju göra det.

Du behöver nog ändå byta taktik. Jag lägger ungefär 40% kortsiktigt för tillfället (bland annat varav hälften Nokia).

Resterande 60% har jag i:

HM
Investor
Avanza Zero
Realty Income
Skagen Global

Detta är alltså min safe-portfölj, och du bör nog skrapa ihop nåt liknande.

Det som drar ner min portfölj för tillfället är den annars så pålitliga Realty income som är inne i en svacka nu, som allt annat.

Realty börjar ju annars se rätt trevlig ut. 7,7 % i DK med dagens kurs. Mina superlånpengar kommer passa fint in där.
Citera
2009-10-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Nej, det stämmer inte.

http://www.skagenfonder.se/category963.html

Du måste diversifiera dig bättre.
Hela 39% ligger inom det extremt volatila segmentet råvaror, vilket är vansinne.
Minska ner ordentligt där och ta in ett investmentbolag till att börja med, så får du automatiskt bättre riskspridning.
Ett förslag kan vara Kinnevik.

Som sagt så är jag i starten av en portfölj och har väl gått lite för hårt ut nu i början..
Har ökat i samtliga under dagen, vilket jag nu ångrar...men allt ska väl upp så småningom, kan man hoppas på..
Känns just nu som att jag kommit in lite på en topp.

Hur tycker ni det ser ut framöver? Usa har ju gått ner en hel del idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in