2009-12-04, 13:26
Medlem
miklons avatar
Cidrae har snabbt seglat upp som en favorit hos mig, som flera påpekat så är den lagom söt, inte så torr att den blir svårdrucken och väldigt långt ifrån den svenska söta cidern.

Annars köper jag gärna Westons, både den ekologiska och den vanliga är riktigt trevliga.
Citera
2009-12-04, 14:43
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOne
Antagligen inte, men de ser bra dumt ut när en redig karlakarl tar en en cider på krogen.

Ja gud vad omanlig jag känner mig när jag tar en pint strongbow
Citera
2009-12-04, 14:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Kopparbergs, Rekorderlig och likande tjafs är icke att kallas cider!
Vet hut!
En riktigt fin cider är gott att avnjuta en sommardag.
Citera
2009-12-04, 19:06
Medlem
murmels avatar
!

Greengoblin!
"Riktig", inte så svår, och delikat. Halvtorr.
Citera
2009-12-04, 20:08
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kopparbergs, Rekorderlig och likande tjafs är icke att kallas cider!
Vet hut!
En riktigt fin cider är gott att avnjuta en sommardag.

Tycker att Rekorderlig 7,0 Skogsbär (Inte päron, den funkar inte) är riktigt god. Inte sådär jättesöt så man får sockerchock som det brukar vara med cider.

Vad tycker ni på Flashback om Strongbow på burk, som nyss lanserats på Systembolaget? Dom har aldrig haft den inne när jag tänkt köpa, utan bara flaskan (som är rätt dyr). Är den på burk god?
Citera
2009-12-04, 20:13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Tycker att Rekorderlig 7,0 Skogsbär (Inte päron, den funkar inte) är riktigt god. Inte sådär jättesöt så man får sockerchock som det brukar vara med cider.

Vad tycker ni på Flashback om Strongbow på burk, som nyss lanserats på Systembolaget? Dom har aldrig haft den inne när jag tänkt köpa, utan bara flaskan (som är rätt dyr). Är den på burk god?
Tror inte det är någon smakskillnad alls på flaska och burk.
Citera
2009-12-05, 02:27
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte

Drack burk när jag var i England, lär väl vara samma burk på bolaget. Den smakade finfint.

Dock gillade jag vad heter den, Gaymers Olde English Cider mer än strongbow. Den var fin, även den på burk. Vet inte om bolaget har den.

Jag tycker det är sjukt att kopparbergs och liknande ens får kallas cider.
Citera
2009-12-05, 02:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shoopdawh00p
Drack burk när jag var i England, lär väl vara samma burk på bolaget. Den smakade finfint.

Dock gillade jag vad heter den, Gaymers Olde English Cider mer än strongbow. Den var fin, även den på burk. Vet inte om bolaget har den.

Jag tycker det är sjukt att kopparbergs och liknande ens får kallas cider.
Jodå, Gaymers finns på bolaget. Minns jag inte helt fel säljs den på 1L PET-flaska för strax under 50-lappen-
Citera
2009-12-07, 22:16
Medlem
Fanns det inte en "stora tråden om cider" eller något liknande för ett tag sen som skulle göra att vi slapp nya trådar hela tiden (en annan, tidigare låstes, till exempel)? Har jag drömt det, eftersom jag inte hittar den när jag söker?

Nåja, den här tråden är väl god som någon.

Rekommenderar, liksom i en tidigare tråd Cidre Kerné (brut, helst). Väldigt god, men kanske väl torr för en del. Dessutom finns den inte i Sverige, mig veterligen.

Det gör däremot Écusson Bio Brut, som var överasskande god, tyckte jag. Väldigt fruktig och smakrik, till skillnad från Strongbow, som man brukar få nöja sig med på pubar och krogar, som i min mun smakar alko-Ramlösa naturell. Vill tillägga att det är min åsikt och att jag inte tror sämre om Strongbow än andra objektivt sett, men personligen tycker jag den smakar vatten, inte äpple.

Tillagt: Moderator: "Stora tråden om cider" efterfrågas (denna tråd föreslås).
Senast redigerad av Njugg 2009-12-07 kl. 22:19.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in