Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-25, 01:46
Medlem
iXidOns avatar
Hej! Kan man inte ha fler än 4st partitioner på en disk? Jag kör win7 och ubuntu på samma disk det är vardera 2st partitioner för win7 och ubuntu (växling och sys) Nu har jag 250gb oallokerat utrymme kvar. Får inte göra ännu en partition för win7 :s Kan man inte de ändå?
Citera
2009-10-25, 02:44
Medlem
merlin2s avatar
man kan inte ha mer än 4 primära partitioner men du kan ha hur många logiska som helst

använd partition magic från hirens bootcd för att klara av uppgiften
Citera
2009-10-31, 01:47
Medlem
iXidOns avatar
partition error table #105 found, säger partiotion magic när jag startar det via Hiren's boot cd.. fungerar bra på min andra dator men inte på den här. Är det fel på hddn då? finns det andra bra möjligheter att skapa en partition i mitt oallokerade utrymme?
Citera
2009-10-31, 05:35
Medlem
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Beroende på var/vilken bild av din hårddisk / partition du höger klickar på får du upp till 3 olika menyer.

Du borde satsa på färre partitioner.
Citera
2009-10-31, 11:02
Medlem
iXidOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Beroende på var/vilken bild av din hårddisk / partition du höger klickar på får du upp till 3 olika menyer.

Du borde satsa på färre partitioner.

Jag kan ju inte ha färre partitioner då jag kör dualboot och det krävs 2för varje os. Det är precis så där jag har försökt gjort som du beskriver men det kommer aldrig något val om logisk partition (om det heter så? då man inte kan ha fler än 4 primära) vilket jag måste välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in