2009-10-23, 10:46
Medlem
Månsans avatar
Det mest irriterande just nu är den självgode, jäsande nollan Helin som överallt tar åt sig äran av att han och Aftonbladet har "avslöjat SDs rätta ansikte".
Genom sitt exempellösa mod att publicera Åkessons artikel tror han sig nu ha tillfogat SD ett dödligt slag.
Citera
2009-10-23, 13:21
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
99% av de som uttrycker sig som Dudrik ovan, dvs hela journalistkåren och alla riksdagspartier, älskar mångkultur (dvs Mellanösternkultur) och vill varje pris införa det i Sverige. I Sverige är det rasistiskt att inte vilja gå tillbaka i utvecklingen mot medeltidsvärderingar.

Hur många inom journalistkåren kan du lista, som vill gå mot medeltidsvärderingar? Hur många försvarar muslimsk (eller annat religiöst) terror eller förtryck?
För det kan man inte hata miljoner människor för att dom har en annan religiös tro. Det är ju befängt.
Citera
2009-10-23, 13:30
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hur många inom journalistkåren kan du lista, som vill gå mot medeltidsvärderingar? Hur många försvarar muslimsk (eller annat religiöst) terror eller förtryck?
För det kan man inte hata miljoner människor för att dom har en annan religiös tro. Det är ju befängt.
Eftersom de är pro mångkultur, inte riktig mångkultur alltså utan den mångkultur vi har i Sverige (Mellanösternkultur), så är de också för en utveckling mot medeltidsvärderingar i Sverige. Det är jag emot, och därmed är jag också "rasist".
Citera
2009-11-06, 17:09
Medlem
[quote=mr.arne]99% av de som uttrycker sig som Dudrik ovan, dvs hela journalistkåren och alla riksdagspartier, älskar mångkultur (dvs Mellanösternkultur) och vill varje pris införa det i Sverige.QUOTE]

Mångkultur: Beskrivande begrepp syftar det på ett förhållande där flera etniska grupper samlas inom samma politiska enhet.

Det är spännande med er som vill att SD ska upp o styra i Sverige, precis som på 30-40-talet börjar en massa nya tolkningar och begrepp ploppa upp lite här och var för att normalisera rasism.
Citera
2009-11-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudrik
Det är spännande med er som vill att SD ska upp o styra i Sverige, precis som på 30-40-talet börjar en massa nya tolkningar och begrepp ploppa upp lite här och var för att normalisera rasism.

Dina tankar är för stora för oss människor att förstå. Jag förstår att du känner dig duktig som tar debatten med rasisterna och raserar deras argumentation med sanningen.

Nyspråket har sannolikt aldrig varit starkare än i vår tid, Dudrik. Det är knappast rasisterna som står för detta.
Citera
2009-11-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Sigurd
Dina tankar är för stora för oss människor att förstå. Jag förstår att du känner dig duktig som tar debatten med rasisterna och raserar deras argumentation med sanningen.

Nyspråket har sannolikt aldrig varit starkare än i vår tid, Dudrik. Det är knappast rasisterna som står för detta.

Samma gamla sorgliga visa.. förneka och förtryck de som anser att ni är ett dåligt val till att styra ett land. kom med lite vettiga, faktabaserade argument istället för att SD ska komma upp i riksdagen i nästa val.

Det du uttrycker är verkligen en typisk underminerande retorik som bara kan anses vara undermålig i sammanhanget. Grattis till ditt mycket givande inlägg. Du gör bort dig lika mycket som Åkesson gjorde med sin debattartikel.
Citera
2009-11-07, 01:02
Medlem
Citat:
Samma gamla sorgliga visa..

Samma gamla sorgliga visa som på 30- 40-talen? Din hänvisning tid svunnen tid får dig inte att framstå som en vis och insiktsfull man som minsann lärt av historien. Om detta må ni berätta! 30-talet - ett i det närmaste magiskt begrepp. Vart vill du föra mina tankar med det?

Citat:
förneka och förtryck de som anser att ni är ett dåligt val till att styra ett land. kom med lite vettiga, faktabaserade argument istället för att SD ska komma upp i riksdagen i nästa val.

Jag har svårt att förstå vad du menar med ovanstående. Jag är ingen anhängare av SD. På vilket sätt är du förtryckt och förnekad?

Citat:
Det du uttrycker är verkligen en typisk underminerande retorik som bara kan anses vara undermålig i sammanhanget. Grattis till ditt mycket givande inlägg. Du gör bort dig lika mycket som Åkesson gjorde med sin debattartikel.

Jag ger dig rätt i att jag inte för sakdiskussionen framåt. Ditt floskelfyllda inlägg retade mig. Åkessons artikel var larvig, men beakta att den skrevs till fånar av din sort. Har du läst Mauds svar till den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in