2009-10-20, 08:37
Medlem
nipsons avatar
Behöver en bil i 3 månader max sen ska jag sälja iväg den (pga resa). Kommer köra mest i stan med den.

Söker alltså en snål bil med billiga kostnader (bensin, försäkring) och som är lätt att sälja iväg snabbt.

Sneglat på dem här bilarna.
http://www.blocket.se/orebro/Volkswagen_Polo_1_6_4DORR__SERVO__FIN_24223912.htm ?ca=11&w=3

Finns det några andra bra alternativ som jag inte har tänkt på?
Citera
2009-10-20, 08:43
Medlem
iipods avatar
Om du bara behöver ett fordon i 3 månader kan du lika bra köpa en moppe!
Citera
2009-10-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iipod

Det beror väl lite på hur och var man ska anvnda den? Lite jobbigt om man ska åka 5 mil till jobbet i 10 minusgrader... inte sant?
Citera
2009-10-20, 09:06
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iipod

Sånna här inlägg är bara totalt onödiga.
Citera
2009-10-20, 09:49
Medlem
hottentots avatar
Alla bilar är riktigt svårsålda i mitten av januari, efter jul o mellandagsrean och innan lön så satsa istället på något riktigt billigt (max 6000:-) så förlorar du inte så mycket pengar, köp hellst en bakhjulsdriven gammal volvo så kan du sälja den som isbil när du ska sticka på semester.

Jag tyckte polon va lite dyr men får du ner priset så kolla när den behöver besiktas nästa gång (även om den levereras nybesiktad så kan den behöva besiktas snart igen) för en bil som ska besiktas är oftast svårsåld.

Ska du bara köra i stan i 3 månader så kan det ev bli billigare att hyra en bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in