2009-10-18, 16:09
Medlem
Rainmans avatar
Flyttar till nicaragua efter nyår och tänkte ta med mig några frön. Det är ju tropiskt klimat där nere och solen går oftast upp vid 6 på morgonen och går ner igen vid 6 på kvällen .... har ni något tips på frön som man kan så i trädgården där nere som inte blir allt för stora och väcker uppmärksamhet samt klarar sig utomhus i ett tropiskt klimat.
Citera
2009-10-18, 16:33
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Flyttar till nicaragua efter nyår och tänkte ta med mig några frön. Det är ju tropiskt klimat där nere och solen går oftast upp vid 6 på morgonen och går ner igen vid 6 på kvällen .... har ni något tips på frön som man kan så i trädgården där nere som inte blir allt för stora och väcker uppmärksamhet samt klarar sig utomhus i ett tropiskt klimat.

Vet nu inte riktigt hur det ser ut med soltid under sommar/höst eller hur det nu är där men AF strains lär klara sig rätt bra, hört rätt mkt bra om auto ak-47 från lowlife seeds, skall vara en AF sativa som ger rätt stora skördar och samtidigt nice röka. Skall själv testa denna strainen till nästa säsong.
Citera
2009-10-20, 20:56
Medlem
Dr.Dees avatar
Det finns inget bättre än att odla runt ekvatorn, grattis till flytten!!
Det är 12/12 så du kan nog få fram fett bra gräs där

http://www.mastereducate.com/artiklar/astro/sundown.htm

Vad för sort är väll mer en smaksak, ta en liten om du vill ha det stealth men jag hade nog tagit några personliga favoriter, du behöver ju inte odla i trädgården
Happy tripp!
Citera
2009-10-21, 08:14
Medlem
Keff^s avatar
tror faktiskt de mest går att odla

Här är några från www.nirvana-shop.com

Swiss Cheese

Type Outdoor
Indica / Sativa Hybrid
Feminized No
Yield: 400 - 500
Effect: Stoney and high
Grow height: Medium
Flowering weeks 7 / 8 weeks

Hawaii Maui Waui

Seedbank: The Sativa Seedbank
Type: Outdoor
Indica / Sativa: Sativa
Feminized: No
Yield: 400 - 500
Effect: High
Grow height: High
Flowering weeks 9 / 11 weeks

ta reda på hur hårda de är med cannabisodling där nere också Så att du inte åker in och får dina händer avchoppade
Citera
2009-10-21, 09:35
Medlem
Izunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Vet nu inte riktigt hur det ser ut med soltid under sommar/höst eller hur det nu är där men AF strains lär klara sig rätt bra, hört rätt mkt bra om auto ak-47 från lowlife seeds, skall vara en AF sativa som ger rätt stora skördar och samtidigt nice röka. Skall själv testa denna strainen till nästa säsong.

Af tycker jag är ett "slöseri" om man nu har dom optimala förutsättningarna som finns i tropikerna. Enligt mig så ger faktiskt sorter utan ruderalisgener i sig snäppet bättre röka, iallfall enligt min erfarenhet.

Hitta nån långblommande trevlig sativa eller vad som helst, vad du än planterar kommer det att växa som ogräs där nere och garanterat ge härlig yield.
Citera
2009-10-25, 14:17
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Af tycker jag är ett "slöseri" om man nu har dom optimala förutsättningarna som finns i tropikerna. Enligt mig så ger faktiskt sorter utan ruderalisgener i sig snäppet bättre röka, iallfall enligt min erfarenhet.

Hitta nån långblommande trevlig sativa eller vad som helst, vad du än planterar kommer det att växa som ogräs där nere och garanterat ge härlig yield.

Kan du komma med något förslag på en långblommande sativa ?
Citera
2009-10-25, 14:33
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Kan du komma med något förslag på en långblommande sativa ?

Diverse haze och skunk strains blommar rätt länge. Super silver haze verkar ju vara rätt omtyckt, och finns olika variationer från många olika breeders.
Citera
2011-05-10, 21:25
Medlem
Rainmans avatar
Lite sen uppdatering men iaf. Jag köpte mig 5 stycken superskunk feminiserade seeds. Sådde dom för 2 veckor sen i krukor utomhus. På tomten har jag ungefär sol ifrån 8.30-18.00 på dagarna, kan det bli problem? har hittat en bra plats i närheten där jag tänkte plantera om dom när dom vuxit till sig lite, Är det bra att hålla avstånd mellan plantorna? På platsen som jag tänkte omplantera dom kan jag hålla 10meters avstånd och ändå hålla dom jävligt gömda.

Regnperioden närmar sig också här (kommer om ett par veckor, senast en månad) jag tänkte att det blir perfekt tillfälle att plantera om dom, då jag inte behöver vara där och vattna dom någonting alls.

Tror ni att jag behöver ha något gödningsmedel eller räcker det om jag blandar blomjord köpt på en marknad med lite äggskal för kalkets skull samt blanda med grus och sand?

Min plan är alltså att gräva 25-30 liters gropar, blanda blomjorden med befintlig jord och plantera om dom och kolal till dom varannan vecka eller så..

Vad tror ni? Kom gärna med lite tips på hur jag kan få den ultimata yielden på mina små plantor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in