2009-10-18, 00:21
Medlem
Har försökt hitta något vettigt angående hur man kan blogga genom att sms:a och att sms:et sedan visas som ett blogginlägg. Enda jag lyckats med är att lägga till en widget.

Hur kan jag få sms att bli blogginlägg?
Citera
2009-10-18, 00:30
Medlem
casper_thetwos avatar
på samma sätt som Bilddagboken gör fast med SMS istället för MMS?
Citera
2009-10-18, 00:33
Medlem
casper_thetwos avatar
men om vi leker vidare med tanken då,

så varje Blogg användare har ett eget nummer dit dom ska skicka sitt inlägg eller ska man skiva sitt användarnam och lösenord och sen sitt inlägg ?
Citera
2009-10-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casper_thetwo
men om vi leker vidare med tanken då,

så varje Blogg användare har ett eget nummer dit dom ska skicka sitt inlägg eller ska man skiva sitt användarnam och lösenord och sen sitt inlägg ?
Skulle nog göra så att användarna registrerar sitt tel. nummer på hemsidan, så vet man vilket nummer som hör till vilken användare. Nu vet jag inte hur dom har gjort med BDB, men någon som använder det kanske kan berätta mer om det?
Citera
2009-10-18, 00:41
Medlem
casper_thetwos avatar
var ute och surfade på bildagboken men kunde inte hitta något av intresse, din idé är faktiskt mycket bra får jag lov och säga ska hjälpa dig och hitta en lösning
Citera
2009-10-18, 00:44
Medlem
BobWilliss avatar
Beror väl lite på vad du använder för blogsystem. Min internetleverantör erbjuder ju hemsidor och bloggar till sina kunder kostnadsfritt inklusive en domän. På bloggen finns en funktion där jag om jag ville blogga fyller i mitt användarnamn först och sen inlägget och infogar bild. Skickar det gratis och vips så är det ett inlägg.
Citera
2009-10-18, 00:48
Medlem
casper_thetwos avatar
här har vi något

http://www.mosms.com/se/login.php
Citera
2009-10-18, 01:35
Medlem
Rynes avatar
http://letmeparty.com
Citera
2009-10-18, 15:25
Medlem
m

Hm, alltså om jag förklarar lite bättre då:

Har använt sajten Bloggy när jag mikrobloggat, men de enda jag kunnat göra är att visa mina mikroinlägg i en widgets. Har sett några bloggar som får ett blogginlägg av sina mikroblogg sms istället för inlägg i widgets.
Citera
2009-10-18, 17:08
Medlem
xmzs avatar
Du kan ju skicka sms till twitter. Sen är det ju bara att använda api:n för att göra vad du vill med det på en sida.
Citera
2009-10-18, 22:47
Medlem
j

hm, låter intressant.
Men fungerar inte samma som bloggy då? Att man bara kan få en widgets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in