Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Edit: Nej. Du kan skriva det på en enda "system"-kupong. Instruktioner finns på Svenska Spels hemsida, hos ombudet och i den lilla boken där Svenska Spel beskriver hur deras R- och U-system fungerar.
Okej. Får kolla upp det.
Citera
2015-12-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Försökte kryssa det på svenskaspel.se på stryktipset men det gick inte för mig. Får testa mer.

1) Välj Stryktipset
2) Väl System ( knappen finns högt upp på kupongen till höger om Enkelrader )
3) Välj U-system
4) Välj U-4-3-66
5) Gör ett system med 6 helgarderingar och 3 halvgarderingar.
6) Välj ut två av helgarderingarna som MG. ( Dessa ska du inte välja något u-tecken för )
7) Välj u-tecken för de kvarvarande garderingsmatcherna.
8) Nu ska det se ut ungeför så här: http://postimg.org/image/y8mijnjrb/ Lämna in

( 9) Upprepa några veckor och återkom sedan när du ledsnat på Svenska Spels u-system. )
Citera
2015-12-04, 01:35
Medlem
Citat:
1) Välj Stryktipset
2) Väl System ( knappen finns högt upp på kupongen till höger om Enkelrader )
3) Välj U-system
4) Välj U-4-3-66
5) Gör ett system med 6 helgarderingar och 3 halvgarderingar.
6) Välj ut två av helgarderingarna som MG. ( Dessa ska du inte välja något u-tecken för )
7) Välj u-tecken för de kvarvarande garderingsmatcherna.
8) Nu ska det se ut ungeför så här: http://postimg.org/image/y8mijnjrb/ Lämna in

( 9) Upprepa några veckor och återkom sedan när du ledsnat på Svenska Spels u-system. )
Tack. Är trött nu men kommer prova i morgon.
Citera
2015-12-04, 04:46
Medlem
Citat:
Tack. Är trött nu men kommer prova i morgon.
Menade så klart idag. Eftersom klockan var över 24:00. Uppe nu och pigg. Men hade sovit innan.
Citera
2015-12-04, 06:25
Medlem
Citat:
Kommer börja med det från och med nästa vecka. Den här veckan har jag redan kört ett U-13-0 och det där U-4-3. Men är det verkligen så dåligt? Kör man U-4-3 med två MG så blir det ju 6 helgarderade och tre halvgarderade. Det blir att ha 4 spikar rätt, plus 3 halvgardera som blir som en extra spik. 5 spikar. Det borde man väl fixa var 6-8 vecka?

Dessutom kan man ju få några 10, 11 och en tolva om det inte vill sig med 13 rätt.

Eller blir det som 5 spikar. Det är väl 33% chans att få in alla 3 halvgarderade matcher. Rent matematiskt?
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-04 kl. 06:41.
Citera
2015-12-04, 06:34
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Kommer börja med det från och med nästa vecka. Den här veckan har jag redan kört ett U-13-0 och det där U-4-3. Men är det verkligen så dåligt? Kör man U-4-3 med två MG så blir det ju 6 helgarderade och tre halvgarderade. Det blir att ha 4 spikar rätt, plus 3 halvgardera som blir som en extra spik. 5 spikar. Det borde man väl fixa var 6-8 vecka?

Dessutom kan man ju få några 10, 11 och en tolva om det inte vill sig med 13 rätt.
Systemet är det bästa SvS har att erbjuda om du frågar mig, men att snickra egna system i ett tipsprogram är ännu bättre. Där kan du styra fördelningen av rader på ett helt annat sätt. Kräver dock lite jobb från tipparens sida.

De helger jag har mycket tid och ork brukar jag snickra ett eget, andra kör jag på ett färdigt system.
Citera
2015-12-04, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
De helger jag har mycket tid och ork brukar jag snickra ett eget, andra kör jag på ett färdigt system.
Vad rekommenderar du för tipsprogram då? Om man får fråga??

Och hur lång tid brukar det ta ungefär??

Men med tips program blir det väl mer att man ska känna av om de kan bli skrällar här och där. Och därmed blir det mer slumpartat. Om man däremot är en riktigt bra tippare. Vilket många inte är(och jag säger inte att jag är väldigt bra), men om man är väldigt bra, då är det väl ändå bäst att tippa vanliga system. Typ M-system.

Eller har jag fel?
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-04 kl. 07:11.
Citera
2015-12-04, 11:27
Medlem
Citat:

Men med tips program blir det väl mer att man ska känna av om de kan bli skrällar här och där. Och därmed blir det mer slumpartat. Om man däremot är en riktigt bra tippare. Vilket många inte är(och jag säger inte att jag är väldigt bra), men om man är väldigt bra, då är det väl ändå bäst att tippa vanliga system. Typ M-system.

Eller har jag fel?

En bra tippare hittar skrällarna. För att hitta favoriterna behöver man bara läsa av teckenfördelningen.

Att vara bra på att tippa handlar om att sätta mer korrekta sannolikheter på kupongens alla tecken än spelarkollektivet. Allt spel om pengar handlar om att bedöma sannolikheten mot oddset.

Som jag skrev tidigare. Stryktipset handlar inte ( även om det kanske låter motsägelsefullt ) om att försöka få 13 rätt ( varje gång ). Det handlar om att vinna mer pengar än man satsar över tid.
Citera
2015-12-04, 11:31
Medlem
Citat:

Eller blir det som 5 spikar. Det är väl 33% chans att få in alla 3 halvgarderade matcher. Rent matematiskt?

4 spikar. Plus halvgarderingarna som du hyfsat korrekt räknar som en spik till.

Sedan ska du pricka minst 3 rätt till på 7 utvalda matcher. ( Statistiskt kommer du att råka sätta MG på minst en match som du skulle ha haft rätt u-tecken på lite då och då. )

Det är svårare än det ser ut helt enkelt.

Angående 10or&11or: Ibland ger de ingen utdelning. 12orna får en oproportionerligt liten del av potten. Så de är inte mycket att sukta efter. Det som avgör ditt resultat över tid är nästan helt och hållet de ggr du får 13 rätt och som dessutom ger skaplig utdelning.
Citera
2015-12-04, 11:38
Medlem
Citat:
Det som avgör ditt resultat över tid är nästan helt och hållet de ggr du får 13 rätt och som dessutom ger skaplig utdelning.
Jo. Jag vet. Det är de som är så synd. Man vet inte vad utdelning kommer bli när det väl sitter. Och blir det låg utdelning. Säg 8,000 kr. Då blir man ju inte lite besviken.

Tror jag ska köra lite okonventionellt. Och hålla mig undan från att spika för många lag med väldigt låga odds. Och hoppas att det skräller någonstans istället.

Fast det kanske blir svårt med u-system, när man måste ha u-tecken rätt med??

Kanske är bättre att köra några okonventionella u-tecken??
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-04 kl. 11:45.
Citera
2015-12-04, 15:00
Medlem
Citat:
Jo. Jag vet. Det är de som är så synd. Man vet inte vad utdelning kommer bli när det väl sitter. Och blir det låg utdelning. Säg 8,000 kr. Då blir man ju inte lite besviken.

Tror jag ska köra lite okonventionellt. Och hålla mig undan från att spika för många lag med väldigt låga odds. Och hoppas att det skräller någonstans istället.

Fast det kanske blir svårt med u-system, när man måste ha u-tecken rätt med??

Kanske är bättre att köra några okonventionella u-tecken??

Det där stämmer inte. Det går alldeles utmärkt att förutsäga utdelningen "storleksordningsmässigt".

Teckenfördelningen tillsammans med omsättningen räcker långt.

Här slutar dock hjälpen på det området.

Vad gäller u-tecknen så måste du väl välja dem efter din fotbollstipsskicklighet? Annars kommer du ju aldrig upp i det antal rätt på enkelraden som du behöver för att ha allarättschans?

Börjar du se var kruxet ligger? Om du tar ut u-tecknen enbart efter störst chans att få in dem så är det inte omöjligt att nå upp till 8-9-10 rätt i enstaka omgångar. Problemet är att de flesta andra spelar ungefär likadant och då blir utdelningen därefter i de omgångarna som du lyckas. Om du å andra sidan viktar lite mer åt skrällhållet, ja då kommer du inte att ha i närheten av 8-9-10 rätt så ofta som du behöver.

Ändan är alltid vänd bakåt. Det finns inga genvägar. Åtminstone inte via Svenska Spels U-system.
Senast redigerad av Strappa71 2015-12-04 kl. 15:06.
Citera
2015-12-04, 15:15
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Eller har jag fel?
Jag kör med PoV Ultima. Verkar dock inte finnas tillgängligt ute på nätet längre. Annars vet jag att många kör med Copema.

Som Strappa71 är inne på så gäller det ju att hitta de tecken som är streckvärda. Det vill säga som man själv håller för mer sannolika än resten av tipparkollektivet. Jag gillar personligen system där man utesluter rader där alltför många favoriter vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in