2009-10-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Eller så kan man under ts infoga ett inlägg med "rubrik ändrad" och ha alla ändrade rubriker i en sammanfattad tråd högst upp i det berörda forumet.
Alternativ 2 är att folk slutar gnälla på varenda jävla grej modsen gör.
Det där första lät väldigt krångligt.

Det är jag som ligger bakom det första exemplet "Hjälp mig! [råkat klicka på barnporrlänk/mod]".

Att den ser ut så beror på att jag inte tagit bort TS rubrik, utan gjort ett tillägg. Ändrar man hela rubriken samt flyttar tråden (som i det här fallet dessutom var felplacerad) utan att visa att man gjort en ändring genom att skriva /mod efter, kanske den som postat tråden inte hittar den igen. Det är helt enkelt för att underlätta för dels TS, men också för att andra ska få ett hum om vad tråden handlar om bara genom att titta på rubriken.
Citera
2009-10-16, 15:15
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Jag brukar använda [foo] som ett tillägg, ett specifierande eller ett förtydligande.

En tråd där jag väljer att skriva ämnets namn i första hand på engelska (då det passade bättre), men förtydligar på svenska för att alla ska förstå:
[JS] Emailvalidation on the fly [validera mailadressen efter varje bokstav]
och eftersom tråden behandlar Javascript så förtydligar jag med [JS] i början.

Här ställer jag en fråga i databas-forumet, men vill förtydliga att det är MySQL det handlar om så man vet det innan man går in i tråden:
[MySQL] CSV-import via PHPMyAdmin

Här berättar jag att problemet är löst:
Spela in från en SWF [LÖST]

Här specifierar jag att jag vill ha hjälp i gymnasiekursen matematik C
[MaC] Hjälp med derivata och funktioner

Så, som sagt, allt inom [] bör användas i förtydligande syfte - görs en sådan ändring av en moderator (i egenskap av moderator också), så bör denne lägga till /mod, så att man vet att moderatorn har gjort denna ändring.
Citera
2009-10-16, 15:32
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag skrev rubriken, inte inlägget.

En inlägg i stil med "det stavas Polis ditt ärkehjon" blir aldrig OnT hur mycket medlemmen ifråga än tycker det...
Jo? Du skrev att du rättade till topic och raderade OT-kommentarerna.
Står det "det stavas Polis ditt ärkehjon" och sen ett inlägg som behandlar den egentliga frågan i topic så är det den berömda fingertoppskänslan som ska till och mina fingrar vill inte radera inlägg om det inte är ett måste.
Citera
2009-10-16, 15:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jo? Du skrev att du rättade till topic och raderade OT-kommentarerna.
Står det "det stavas Polis ditt ärkehjon" och sen ett inlägg som behandlar den egentliga frågan i topic så är det den berömda fingertoppskänslan som ska till och mina fingrar vill inte radera inlägg om det inte är ett måste.
Står det mer än "det stavas Polis ditt ärkehjon" måste man givetvis göra en bedömning, men jag menade att inlägget endast bestod av just de orden. Det är inte helt ovanligt, om man säger så...
Citera
2009-10-16, 16:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Står det mer än "det stavas Polis ditt ärkehjon" måste man givetvis göra en bedömning, men jag menade att inlägget endast bestod av just de orden. Det är inte helt ovanligt, om man säger så...
Det har du så rätt i och då ska det givetvis raderas oavsett. =)
Citera
2009-10-17, 00:06
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not for runners
Exempel 2 är ju klockrent. Så varför kladda ner det hela med ett kukmätande "/mod" efteråt?

På vilket sätt är "/mod" "kukmätande"?
Citera
2009-10-17, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
På vilket sätt är "/mod" "kukmätande"?

Ja det skulle man ju verkligen vilja veta.
Citera
2009-10-27, 09:20
Medlem
epost72s avatar
Internetuppkopplingen kukar ur [Dvs slutar fungera /Mod]

Ibland vet jag inte om det verkligen är nödvändigt att förtydliga vad TS menar.
Citera
2009-10-27, 09:27
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Jo det är väl kanske ganska införstått vad som menas men jag tänker lite på att det kanske hjälper till när man söker?
Citera
2009-10-27, 09:41
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Man får ha i åtanke att det inte bara är för nuvarande aktiva användares skull som vi ändrar rubriker, utan även för framtidare användare som kan tänkas söka innan de startar nya trådar.

Sannolikheten att någon vars internetuppkoppling strular skulle söka på kukar ur måste ses som väldigt liten. Att någon söker i rubriker på Internetuppkopplingen slutar fungera är mycket troligare och nu när mod har rättat rubriken så kommer just den tråden att hittas.
Citera
2009-10-27, 09:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Man får ha i åtanke att det inte bara är för nuvarande aktiva användares skull som vi ändrar rubriker, utan även för framtidare användare som kan tänkas söka innan de startar nya trådar.

Sannolikheten att någon vars internetuppkoppling strular skulle söka på kukar ur måste ses som väldigt liten. Att någon söker i rubriker på Internetuppkopplingen slutar fungera är mycket troligare och nu när mod har rättat rubriken så kommer just den tråden att hittas.

Inte mycket att orda om exemplet, jag missade att tråden flyttats till Flashback, jag anspelade lite på "kukmätande" som det talats om tidigare

"kuka ur" är iofs ett ganska vanligt begrepp beroende på vilken generation man vänder sig till.

Men för sökfunktionens skull så köper jag anledningen.

kuka ur ger trots allt några träffar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in