Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Stockholmare - stockholmsforum tolkar jag som att stockholmare ska diskutera företeelser i just Stockholm.
Göra ett forum för människor som bor i diverse län/landsdel tolkar jag också som att det ska vara begränsat till de som bor i området.
Men du menar att jag har missförstått, kanske du kan förklara för mig på vilket sätt då?

Hur menar du att det skulle kunna vara begränsat, Flashback vet väl inte var du bor, så vad skulle hindra någon från Arjeplog att diskutera i ett Helsingborgsforum så länge man håller sig till topic?
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tror du har missuppfattat vad flashback är.
Detta är ett diskussionsforum, det är inget annonsplank eller community där man söker efter människor att umgås med och därför ser jag inte vad forumet skulle vinna på att ha en sådan funktion.
Vill du diskutera barer eller butiker i Stockholm, Ljusdal eller Bollebygd så går det bra men att ha geografiska forum för att göra det lättare att hitta vänner tror jag inte på.
I princip finns ju ingen anledning att ha olika forum alls, allt kunde ju lika gärna samlas i samma hög och så söker man efter det man är intresserad av. Flashback är ju inte till för att folk som är intresserade av bilar ska kunna hitta varandra, så varför samla dem på samma ställe, åtskilt från de som gillar Mode?
Jag säger inte att det finns ett behov av lokalforum, men man får väl betrakta det som allt annat. Forumdelarna är ett sätt att strukturera upp diskussionerna för att göra dem mer överskådliga, ett sätt kunde vara att ha en avdelning för Dalsland, precis som vi idag har en avdelning för Asien, om diskussionsunderlag finns.