Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-12, 16:51
Medlem
wehrmachts avatar
Ett forum för enbart stockholmare skulle innebära 40 trådar om caffelatte och cappuccino. Inte särskilt intressant med andra ord.
Citera
2009-10-13, 11:37
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Stockholmare - stockholmsforum tolkar jag som att stockholmare ska diskutera företeelser i just Stockholm.

Göra ett forum för människor som bor i diverse län/landsdel tolkar jag också som att det ska vara begränsat till de som bor i området.

Men du menar att jag har missförstått, kanske du kan förklara för mig på vilket sätt då?

Hur menar du att det skulle kunna vara begränsat, Flashback vet väl inte var du bor, så vad skulle hindra någon från Arjeplog att diskutera i ett Helsingborgsforum så länge man håller sig till topic?

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tror du har missuppfattat vad flashback är.
Detta är ett diskussionsforum, det är inget annonsplank eller community där man söker efter människor att umgås med och därför ser jag inte vad forumet skulle vinna på att ha en sådan funktion.

Vill du diskutera barer eller butiker i Stockholm, Ljusdal eller Bollebygd så går det bra men att ha geografiska forum för att göra det lättare att hitta vänner tror jag inte på.

I princip finns ju ingen anledning att ha olika forum alls, allt kunde ju lika gärna samlas i samma hög och så söker man efter det man är intresserad av. Flashback är ju inte till för att folk som är intresserade av bilar ska kunna hitta varandra, så varför samla dem på samma ställe, åtskilt från de som gillar Mode?

Jag säger inte att det finns ett behov av lokalforum, men man får väl betrakta det som allt annat. Forumdelarna är ett sätt att strukturera upp diskussionerna för att göra dem mer överskådliga, ett sätt kunde vara att ha en avdelning för Dalsland, precis som vi idag har en avdelning för Asien, om diskussionsunderlag finns.
Senast redigerad av miklon 2009-10-13 kl. 11:41.
Citera
2009-10-13, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Hur menar du att det skulle kunna vara begränsat, Flashback vet väl inte var du bor, så vad skulle hindra någon från Arjeplog att diskutera i ett Helsingborgsforum så länge man håller sig till topic?

Nej precis, helt meningslöst. Förslaget gick ju ut på att dela in för stockholmare om Stockholm osv.

Det är dock inte vettigt att ha regionala indelningar heller även om man bortser från tanken på att det ska vara för de som bor i regionen då det ruckar upp den redan befintliga indelningen av mat/skvaller/alkohol/trädgårdar/konst(museer) etc.
Citera
2009-10-13, 12:09
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Nej precis, helt meningslöst. Förslaget gick ju ut på att dela in för stockholmare om Stockholm osv.

Det är dock inte vettigt att ha regionala indelningar heller även om man bortser från tanken på att det ska vara för de som bor i regionen då det ruckar upp den redan befintliga indelningen av mat/skvaller/alkohol/trädgårdar/konst(museer) etc.

Hur fick du förslaget till det?
Det var väl bara ett exempel?

Man skulle nog kunna tänka sig att det är just de som inte bor i exempelvis Stockholm som är i störst behov av info om staden.
Citera
2009-10-13, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hur fick du förslaget till det?
Det var väl bara ett exempel?

Man skulle nog kunna tänka sig att det är just de som inte bor i exempelvis Stockholm som är i störst behov av info om staden.
Citat:
En ide som fann sin upp i knoppen för någon minut sen var att man hade kunnat göra forum för människor som bor i diverse län/landsdel.
Tex, om vi har massa stockholmare så kanske dem kan diskuera butiker, klubbar m.m. i ett "Stockholms-forum".
Samma sak skulle kunna funka för t.ex. Skåne. (eftersom malmö i sig inte har tillräckligt många flashbackare.)

för människor som bor i en viss länsdel

stockholmare som kan diskutera Stockholm i ett Stockholmsforum

Men "bor i en viss länsdel" kanske betyder "människor som bor i hela Sverige" för dig?

Jag tolkar det som att förslaget gällde de som bor i en viss länsdel ska diskutera det som pågår i en viss länsdel.

Dock så fuckar det upp den redan befintliga forumindelningen så jag tycker att det är ett värdelöst förslag.

Sen tror jag inte att det finns så mycket att diskutera mer att det skulle bli informativt och lite smygreklam för vissa företeelser. Och det passar ju inte på ett diskussionsforum.
Citera
2009-10-13, 12:33
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
för människor som bor i en viss länsdel

stockholmare som kan diskutera Stockholm i ett Stockholmsforum

Men "bor i en viss länsdel" kanske betyder "människor som bor i hela Sverige" för dig?

Jag tolkar det som att förslaget gällde de som bor i en viss länsdel ska diskutera det som pågår i en viss länsdel.

Dock så fuckar det upp den redan befintliga forumindelningen så jag tycker att det är ett värdelöst förslag.

Sen tror jag inte att det finns så mycket att diskutera mer att det skulle bli informativt och lite smygreklam för vissa företeelser. Och det passar ju inte på ett diskussionsforum.

Tror du läser hans inlägg lite för bokstavligt.

Håller med dig om att förslaget inte verkar någon höjdare vilket nog TS själv nu insett.
Citera
2009-10-13, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Tror du läser hans inlägg lite för bokstavligt.

Håller med dig om att förslaget inte verkar någon höjdare vilket nog TS själv nu insett.

Ja jag är lite bokstavlig ibland kanske.

Alltså tanken är det väl egentligen inget fel på men det passar inte in på FB tycker jag. Kanske TS startar ett eget forum med inriktning för hela Sverige eller för någon liten del. Kan tänka mig att det finns intresse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in