2026-03-20, 04:25
Medlem
Svackos avatar
Rosa tjack var den bästa tjack upplevelsen jag haft

Tog ett urinprov och visade sig innehålla amfetamin och metafetamin

Har ej stött på de rosa tjacket igen, såldes slut av kranen direkt och kom aldrig tillbaka
Citera
2026-03-27, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Färgen har ingen som helst betydelse. Ibland är det missfärgningar från framställningen (oftast gult eller beige), annars kan det även vara kranens "tag", dvs han/hon har medvetet färgat sitt tjack.

Det bästa tjacket jag kört är kritvitt och konsistensen är som trälim ungefär. Det har visserligen funnits ett bra tag här och finns fortfarande, men det är riktigt bra drag i det.

HELT rent amfetamin är flytande och oljigt.

Det fetmarkerade - för många år sedan var rosa synonymt med kvalitet och kom fram då att de var en större aktör i hanteringen utomlands som märkte allt deras rosa. Har för mig att de ansåg deras produkt hamnade i fel händer.men ja det var bra också.
.-----

Vet inte alla att just rosa karamell färg reagerar med amfetamin och blir "dunder bror, bättre än förra" och efter bäst före datumet reagerar psyket med det Rosa och 4 av 5 minst börjar konstant trycka upp allt från glass strutar till Lucia kronan.. Till och med tomten försökte någon lura in men blev en nisse istället som än I dag är försvunnen och gegghålets offer.. Blir vuxenblöja till sist.

Att förlita sig på färgen är dömt att misslyckas, vet klåpare som färgar sitt sämre själva och höjer priset, det roliga är att färgen förbättrade omdömen på samma tjack färgat rosa med nästan 20%

Fick flashbacks från urbansgrejors näspuder vätska som var förpackat I flera lager och lyckades ändå att droppa ett spår med lukt av blommor, mandelmassa och kem I hela trapphuset och rätt kul at vissa ringde in klagomål på städarnas hemska kemikalier För jävligt att dom inte väljer miljövänliga alternativ..
Vill minnas att minst 75 procent dunstade utanför frysen.

Fanns också en säljare unter en kortare tid som sa sig tillverka en kort period.för att det skulle vara möjligt att testa från tillverkaren utan mellanhänder..tror användaren kemisterna och car vitt torrt Utan klumpar och nästan luktfritt. Räckte 3ggr så länge men minimal punderikänsla lite på gott och ont.
:
Citera
2026-04-15, 00:22
Medlem
Stor-Franks avatar
Får nog oxå hålla med en del här om att det bästa tjacket jag har tagit var rosa.
Nu är det längesen över 20år sedan men då kom en polare hem från Polen med vad han sa var obankat tjack.
Det var rosa och luktade godis, typ hubbabubba.
Jag var jäääävligt skeptisk till det men provade 0,5g i en rökare och DRA ÅT HELVETE va bra det var.
Kom ihåg att det som var mediokert tjack för 20år sen skulle klassas som riktigt jävla dunder idag, och det här var helt sjukt bra med den tidens mått.
Skjutsen var lika intensiv som när man skjuter riktigt bra ladd.
Jag kunde inte ställa mig upp på flera minuter. Svetten rann längs ryggen och när jag tog av mig tröjan var jag illröd över hela bröstkorgen. Och sen en lång riktigt bra påtändning. Folk som börjar knarka nuförtiden vet inte vad bra tjack är.
Citera
2026-04-15, 00:46
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Får nog oxå hålla med en del här om att det bästa tjacket jag har tagit var rosa.
Nu är det längesen över 20år sedan men då kom en polare hem från Polen med vad han sa var obankat tjack.
Det var rosa och luktade godis, typ hubbabubba.
Jag var jäääävligt skeptisk till det men provade 0,5g i en rökare och DRA ÅT HELVETE va bra det var.
Kom ihåg att det som var mediokert tjack för 20år sen skulle klassas som riktigt jävla dunder idag, och det här var helt sjukt bra med den tidens mått.
Skjutsen var lika intensiv som när man skjuter riktigt bra ladd.
Jag kunde inte ställa mig upp på flera minuter. Svetten rann längs ryggen och när jag tog av mig tröjan var jag illröd över hela bröstkorgen. Och sen en lång riktigt bra påtändning. Folk som börjar knarka nuförtiden vet inte vad bra tjack är.

Det var då det gällde. Idag vet vi bättre att rent amfetamin är vitt och doftfritt även om det inte ifrågasättes.

Cirkulerarde råsa tjack i mitt område förra sommaren som nästan gavs bort med dom låga priserna min kran hade. Tror det var 5 för 400kr, väldigt billigt häromkring. Men det var jävligt bra förvånansvärt. En bekant sa att det troligen var bankat med koffazon för att få en stark kick. Det påståendet har jag inga belägg för.

Blev erbjuden ett hg för 3 Lukas. Det försvann lika fort som det kom. Sen var det de gamla vanliga halvdana doset igen.
Citera
2026-04-15, 10:39
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Det var då det gällde. Idag vet vi bättre att rent amfetamin är vitt och doftfritt även om det inte ifrågasättes.

Cirkulerarde råsa tjack i mitt område förra sommaren som nästan gavs bort med dom låga priserna min kran hade. Tror det var 5 för 400kr, väldigt billigt häromkring. Men det var jävligt bra förvånansvärt. En bekant sa att det troligen var bankat med koffazon för att få en stark kick. Det påståendet har jag inga belägg för.

Blev erbjuden ett hg för 3 Lukas. Det försvann lika fort som det kom. Sen var det de gamla vanliga halvdana doset igen.
Koffazon gör inget annat än FÖRSTÖR tjacket.
Den som påstår att skjutsen blir bättre med koffazon har på riktigt inte en aning om vad han pratar om.
Som sagt väldigt få som började skjuta inom dom senaste 10åren har en aning om hur bra amfetamin är.
Färg och lukt har ingen som helst betydelse för kvalitet även om det bästa jag har tagit var rosa och luktade tuggummi.
Om det är bra tjack så ska du kunna lösa 1g på 3m kallt vatten genom att bara vispa runt några ggr med hylsan.
Jag får tag på riktigt bra några gånger per år. Och då är det från folk som hämtar själva och definitivt inte något som gått igenom dagens gängtomtar.
Jag gick igenom hela flugsvamp för några år sedan. Fanns inget dunder där öht. Det bästa hamnade mellan mediokert och bra.
Citera
2026-04-15, 10:45
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Koffazon gör inget annat än FÖRSTÖR tjacket.
Den som påstår att skjutsen blir bättre med koffazon har på riktigt inte en aning om vad han pratar om.
Som sagt väldigt få som började skjuta inom dom senaste 10åren har en aning om hur bra amfetamin är.
Färg och lukt har ingen som helst betydelse för kvalitet även om det bästa jag har tagit var rosa och luktade tuggummi.
Om det är bra tjack så ska du kunna lösa 1g på 3m kallt vatten genom att bara vispa runt några ggr med hylsan.
Jag får tag på riktigt bra några gånger per år. Och då är det från folk som hämtar själva och definitivt inte något som gått igenom dagens gängtomtar.
Jag gick igenom hela flugsvamp för några år sedan. Fanns inget dunder där öht. Det bästa hamnade mellan mediokert och bra.

Ja som jag sa så har jag inga belägg för att koffazon skulle ge skjuts. Men var det en bekant sa till mig och varit han fick sin info vet jag ej. Är däremot en person jag anser vara långt över medel i kunskap gällande droger. Men jag litar på dig med detta och lägger mig.

Jo det spelar visst roll med lukt och färg. Lär dig lite kemi så förstår du fort. Enda som är rent och ska ha en lukt är amfetamin som gjorts till fri bas (freebase). Kolla några inlägg innan av mig I tråden där jag förklara kemist varför och hur rent amfetamin ska vara. Kemin ljuger inte, den är exakt.
Citera
2026-04-15, 14:00
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ja som jag sa så har jag inga belägg för att koffazon skulle ge skjuts. Men var det en bekant sa till mig och varit han fick sin info vet jag ej. Är däremot en person jag anser vara långt över medel i kunskap gällande droger. Men jag litar på dig med detta och lägger mig.

Jo det spelar visst roll med lukt och färg. Lär dig lite kemi så förstår du fort. Enda som är rent och ska ha en lukt är amfetamin som gjorts till fri bas (freebase). Kolla några inlägg innan av mig I tråden där jag förklara kemist varför och hur rent amfetamin ska vara. Kemin ljuger inte, den är exakt.
Det jag menade var att man kan inte känna se eller lukta sig till om amfetaminet man köper är bra eller dåligt. Jag har fått tag på dunder som både luktat hubbabubba och blomster.
Mina drogkunskaper kommer från egna studier dom senaste 28 åren, inför kemin lägger jag mig helt platt, den kan jag inte.
Jag antar att helt rent amfetaminsulfat är helt luktfritt?
En sak jag undrat länge är dock när man får tag på riktig ice, så är väl det så nära helt rent meth man kan komma?
Det är ju helt luktfritt. Men när man röker det så smakar det ju exakt som vanligt "blomster" luktar när man andas ut.
Vet du hur det kommer sig?
Frågar inte för att vara dryg, frågar för att du verkar kunna kemin och jag är genuint intresserad.
Citera
2026-04-15, 20:38
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Det jag menade var att man kan inte känna se eller lukta sig till om amfetaminet man köper är bra eller dåligt. Jag har fått tag på dunder som både luktat hubbabubba och blomster.
Mina drogkunskaper kommer från egna studier dom senaste 28 åren, inför kemin lägger jag mig helt platt, den kan jag inte.
Jag antar att helt rent amfetaminsulfat är helt luktfritt?
En sak jag undrat länge är dock när man får tag på riktig ice, så är väl det så nära helt rent meth man kan komma?
Det är ju helt luktfritt. Men när man röker det så smakar det ju exakt som vanligt "blomster" luktar när man andas ut.
Vet du hur det kommer sig?
Frågar inte för att vara dryg, frågar för att du verkar kunna kemin och jag är genuint intresserad.

Jag förstår och håller med delvis. Finns säkert bra dos som stinker eller vice versa. Men är man ute efter det bästa som finns så spelar doft in en hel del.

Vi kan ta det kort kemiskt igen -
Lukt kräver att ämnet:
Avdunstar (flyktighet)
Binder till luktreceptorer i näsan
Rent amfetamin (som salt, t.ex. amfetaminsulfat):
Är joniskt bundet (saltform)
Har låg flyktighet (avdunstar knappt vid rumstemperatur)
Molekylerna sitter “fast” i kristallen → få molekyler når luften
Resultat:
Nästan inga molekyler når luktreceptorerna → ingen lukt eller doft

Skulle det däremot vara amfetamin som är gjort till fri bas (freebase). Som att crack är freebase av kokain. Då skulle fri basen sticka starkt i näsborrarna. Men vad jag vet har jag aldrig stött på eller hört om freebase amfetamin i Sverige. Går tex att röka det som med meth.

Till din fråga om metamfetamin. Det är precis samma sak där som med amfetamin. Vanligt pulver meta som är rent är doftfritt. Ice/crystal ice är fri bas av metamfetamin och luktar precis som att amfetamin fri bas luktar.

Så slutsats. Både amfetamin och metamfetamin fungerar likadant i sulfat och fri bas. Men två olika substanser som ger olika rus.

Tillägg: när du röker kristaller så smakar det just för att det är en fri bas och avger doft/smak.

Hoppas det gjorde dig något klokare. Annars får du fråga ifall något var oklart. Eller om jag har fel får någon mer än gärna rätta mig.

Tack för mig.
Citera
2026-04-20, 22:36
Medlem
flezks avatar
Citat:

Så slutsats. Både amfetamin och metamfetamin fungerar likadant i sulfat och fri bas. Men två olika substanser som ger olika rus.

Amfetamin i fribas är ju flytande dock, tror fan inte det går att röka heller. Kanske har fel, men de är som en olja. Tänker du att man kan röka det i typ vaporizer eller för att de går nog inte lätt att röka i crackpipa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in