Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Finns fortfarande massiva problem i I&I. Dags att införa underforum där bland annat ett är Rasism?
Problemet är att det inte är rasister/rasism i allmänhet man oftast vill diskutera, utan
rasisterna på Flashback. Det blir alltså någon form av metadiskussion där användare som skriver åt det mer invandringskritiska hållet ska etiketteras, stoppas in i fack och diskuteras. Det är inte problem med rasism i samhället, rasister på gatan eller smygrasism i skolan/jobbet/whatever som är intressant.
"Vad säger ni nu då, alla rasister på I&I?" brukar då och då någon relativt ny användare utbrista, i samband med någon länk som rör något som kan kopplas till invandringspositiva saker. Man är oftast heller inte sugen på att diskutera sakinnehållet, utan bara raljera. Å andra sidan så ska det sägas att många invandringskritiker raljerar friskt över "batikhäxor" också, utan något som helst sakinnehåll, och att detta i mina ögon är precis lika fruktlöst och tråkigt.
Var vill jag komma då? Ingen aning, bara säga det är svårmoddat just när det rör den här typen av frågor, och att om någon har en bra lösning så jublar jag.